Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، «حسین امیر عبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با شبکه المیادین اظهار داشت: سیاست ایران در لحاظ استقلال سیاسی و عدم پیروی از غرب و شرق یک سیاست ثابت است. دولت سیزدهم در جمهوری اسلامی ایران دیپلماسی هوشمندانه و همکاری فعال با تمامی کشورها را در پیش گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، رئیس دستگاه دیپلماسی ایران افزود: ما همواره دست همکاری به سمت کشورهای همسایه خود دراز کرده و می‌کنیم. درست است که روابط تهران با ریاض خوب نیست، اما ما مسئول این مسأله نیستیم.

وی اظهار داشت: ما برای آغاز دور پنجم گفتگوهای سیاسی با عربستان سعودی اعلام آمادگی کرده ایم. در حال حاضر، روابط میان ریاض و تهران دارای چالش‌هایی است. به هر حال، تلاش می‌کنیم گفتگوها ادامه یابد. معتقدیم که برخی رفتارهای نامناسب از سوی سعودی‌ها، در روابط با تهران تأثیرگذار است.

امیر عبداللهیان در ادامه سخنانش افزود: روابط جمهوری اسلامی ایران با بسیاری از کشورهای عربی دوستانه است. وی با اشاره به جنگ علیه یمن هم تصریح کرد: ما از دفاع مردمی یمن از حاکمیت خود تمجید می‌کنیم. جمهوری اسلامی ایران از توقف جنگ و لغو محاصره علیه یمن استقبال می‌کند.

وی با اشاره به فاجعه منا در اراضی عربستان هم افزود: ما این حادثه فاجعه بار را فراموش نمی‌کنیم. امیر عبداللهیان در خصوص روابط میان تهران و قاهره نیز گفت: سیاست ایران مبتنی بر تقویت روابط با مصر است. ما نقاط مشترکی با مصر داریم که از جمله مواضع دو طرف در قبال بحران سوریه است.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به عملیات شمشیر قدس علیه رژیم صهیونیستی، اظهار داشت: عملیات شمشیر قدس، ضعف صهیونیست‌ها را آشکار ساخت. وی به روابط تهران با ابوظبی نیز اشاره کرد و گفت: در جریان این روابط، مسأله فلسطین را فراموش نمی‌کنیم چراکه این مسأله خط قرمز تهران است.

امیر عبداللهیان مذاکرات هسته‌ای در وین را نیز مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: ما در مذاکرات وین به توافق نزدیک شده ایم. آنچه که برای تهران مهم است، لغو تحریم‌ها و ارائه تضمین در این زمینه است. آمریکایی‌ها تلاش داشته اند تا در خصوص مسائل باقی مانده در مذاکرات، مستقیماً با تهران وارد گفتگو شوند.

وی در همین راستا افزود: دولت بایدن باید بیش از فکر کردن به مذاکرات مستقیم، حسن نیت خود را نشان دهد. اثبات حسن نیت آمریکا نیز تنها از رهگذر لغو یکی از تحریم‌ها علیه ایران میسر خواهد بود.

کد خبر 5453502 رامین حسین آبادیان

منبع: مهر

کلیدواژه: حسین امیرعبداللهیان مذاکرات وین ایالات متحده امریکا کشورهای غربی اوکراین روسیه جنگ اوکراین آخرین اخبار اوکراین حمله روسیه به اوکراین عراق فلسطین رژیم صهیونیستی ایالات متحده امریکا عربستان سعودی ناتو بئر السبع ایران سوریه جمهوری اسلامی ایران امیر عبداللهیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۴۸۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری با ایران بهترین راه حل بحران انرژی پاکستان است

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از اسلام آباد،‌ نائب رئیس حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان با بیان اینکه همکاری دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران بهترین راه حل برای بحران انرژی پاکستان است، تصمیم مستقل از سوی دولت اسلام آباد و بی توجهی دولتمردان پاکستانی به سنگ اندازی‌های آمریکا را برای تقویت روابط دوجانبه این کشور با ایران خواستار شد.
«علامه سید اقبال رضوی» نائب رئیس حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان در مصاحبه‌ای گفت: جمهوری اسلامی ایران به راحتی می‌تواند مسئله بحران انرژی پاکستان را حل کند.
وی با اشاره به سنگ اندازی‌های آمریکا در روابط دوجانبه ایران و پاکستان همزمان با سفر اخیر «دکتر سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران به اسلام آباد گفت: اگر پاکستان خود را کشوری مستقل می‌داند به هیچ عنوان نباید برای توسعه روابط با کشور همسایه خود تحت فشار آمریکا و تهدید تحریم‌های اقتصادی این کشور قرار بگیرد.
اقبال رضوی افزود: درحالیکه بزرگترین مسئله پیش روی پاکستان بحران انرژی است و از طرفی نیز کشور همسایه ایران با ظرفیت بالای خود می‌تواند برق، گاز و بنزین ارزان برای شما فراهم کند ضروری است تا از این ظرفیت استفاده شود.
این مقام حزبی پاکستان افزود: همسایگی، مرز مشترک، مقرون به صرفه بودن تجارت، کاهش هزینه حمل و نقل تمامی مواردی هستند که باعث می‌شود جمهوری اسلامی ایران به مراتب شریک تجاری بهتر از غرب برای پاکستان جهت بهبود وضعیت اقتصاد و معیشت مردم باشد.
وی در بخش پایانی مصاحبه خود تاکید کرد: بحران انرژی مسئله حیاتی مردم پاکستان و کاملا داخلی است از این رو دولت پاکستان باید با واردات انرژی از ایران که خواست همه مردم پاکستان است به این بحران خاتمه بخشد.

دیگر خبرها

  • همکاری با ایران بهترین راه حل بحران انرژی پاکستان است
  • تحریم ۸ شخص و ۵ نهاد انگلیسی حامی رژیم صهیونیستی
  • ۱۳ فرد و نهاد انگلیسی از سوی ایران تحریم شدند
  • ایران ۱۳ فرد و نهاد انگلیسی را تحریم کرد
  • تحریم‌های ایران علیه ۵ نهاد و ۸ عضو رژیم انگلیس
  • تعدادی از نهادها و اشخاص بریتانیایی از سوی ایران تحریم شدند
  • ایران تعدادی از نهادها و اشخاص بریتانیایی را تحریم کرد
  • تعدادی از نهادها و اشخاص بریتانیایی تحریم شدند
  • ایران برخی نهادها و اشخاص آمریکایی و انگلیسی را تحریم کرد + اسامی
  • انتقاد از زیاده خواهی برخی طرف های مقابل در مذاکرات | جزئیات گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با بورل پیش از سفر گروسی