Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-06@23:21:30 GMT

کاهش قیمت تخم مرغ در راه است

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۴۸۳۳۳

کاهش قیمت تخم مرغ در راه است

رضا سالمی گفت: شایعه تغییر تخصیص ارز موجب شد تا مرغداران از عرضه امتناع کنند چرا که بدلیل شرایط جوی امکان نگه داشتن در انبارها تا ۲۰ روز وجود دارد.

مدیرکل پشتیبانی امور دام تهران می گوید تصور مرغداران مبنی بر افزایش قیمت تخم مرغ بعد از عید و امتناع از عرضه منجر به نوسان قیمت در بازار شد که با ذخایر مناسب توانستیم بازار را ساماندهی و افزایش قیمت را کنترل کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابر اعلام پشتیبانی امور دام مصرف تخم مرغ از ۲ هزار و ۷۰۰ تا ۲ هزار و ۸۰۰ تن به ۳ هزار و ۲۰۰ تن رسید که بواسطه تولید مناسب توانستیم این کسری را جبران کنیم.

به گفته سالمی هم اکنون هر شانه تخم مرغ با نرخ ۳۷ هزار و ۵۰۰ تومان در اختیار میادین قرار می گیرد و با قیمت ۴۳ هزار تومان به مصرف کننده توزیع می شود.

روزانه ۳ هزار و ۲۰۰ تا ۳ هزار و ۳۰۰ تن تخم مرغ در کشور تولید می شود که با متوسط میزان مصرف در این مقطع سال برابری دارد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تولید تخم مرغ بازار تخم مرغ قیمت تخم مرغ تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۴۸۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات دام راه حلی مناسب برای تعدیل بازار گوشت

منصور پوریان در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران  جوان، قیمت کنونی هرکیلو بره نر را ۲۱۵ هزار تومان و دام سنگین  ۲۰۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: قیمت کنونی هر کیلو گوشت گوسفندی در فروشگاه ها و قصابی ها ۵۳۰ تا ۵۵۰ هزار تومان و گوشت نر گوساله ۰ تا ۴۲۰ هزار تومان است.

پوریان ادامه داد: عرضه گسترده دام زنده موجب شده تا گوشت به قیمت واقعی خود برسد.

رئیس شورای تامین کنندگان دام با بیان اینکه جمعیت دام سبک به بیش از ۷۱ میلیون راس و دام سنگین ۵.۵ میلیون راس رسیده است، افزود: با توجه به افزایش زایش دام ها در فصل بهار، روند جمعیت دامی افزایش می یابد که این مهم به نفع مصرف‌کنندگان داخلی است.

به گفته او، بنابر برنامه ریزی های صورت گرفته واردات  روزانه گوشت گرم به ۶۰۰ تن می رسد.

پوریان گفت: واردات و توزیع مناسب گوشت منجر به اشباع شدن بازار می شود که در نتیجه این امر موجب شده تا دام زیادی روی دست تولیدکننده بماند که صادرات دام سیاست مناسبی در راستای تنظیم بازار و تعدیل قیمت محسوب می شود. گفتنی است با توجه به زایش های زمستان و بهار امکان صادرات ۵۰۰ هزار راس دام به بازارهای هدف وجود دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • از خرداد ماه، قیمت حبوبات کاهش می‌یابد
  • پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی با تغذیه مناسب
  • کاهش ۵۰ هزار تومانی قیمت دام زنده سبک نسبت به سال گذشته
  • ریزش ۷۹ درصدی تورم تولید/کاهش تورم مصرف‌کننده ادامه دارد؟
  • تولید گاز باید افزایش پیدا کند/ لزوم بهینه سازی مصرف
  • تسهیل واردات خودروهای غیر بنزینی راه کار کاهش مصرف بنزین
  • تامین ۷۰ درصدی لوله و اتصالات کشاورزی از تولیدکنندگان داخلی
  • مقام سابق نفت آمریکا به اقدام به تبانی با اوپک متهم شد
  • صادرات دام راه حلی مناسب برای تعدیل بازار گوشت
  • تمرکز بر توسعه سبد سوختی کشور با تکیه بر افزایش مصرف CNG و LPG ضروری است