Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجوز مستقیم پوتین به آبراموویچ، مهر تاییدی بر رابطه نزدیک این دو نفر است. 

رومن آبراموویچ با تایید شخص ولادیمیر پوتین مأمور به پیش بردن مذاکرات صلح میان روسیه و اوکراین شده است. 

به گزارش طرفداری و به نقل از نشریه فایننشال تایمز، تاییدیه مستقیم پوتین نشان از آن دارد که آبراموویچ در تلاش خود برای برقراری آتش بس در انتهای ماه فوریه، از عالی رتبه‌ترین مقام سیاسی روسیه کمک خواسته و این برخلاف ادعای دیرینه این الیگارش روس است که همواره داشتن رابطه نزدیکی با ریاست جمهوری روسیه را انکار کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سه فرد مطلع می‌گویند آبراموویچ پس از دریافت چراغ سبز از سوی پوتین، با یکی از نمایندگان عالی رتبه ارسالی از سوی رییس جمهور اوکراین یعنی ولودیمیر زلنسکی ملاقات داشته است. طرفین از آن زمان یک طرح آزمایشی برای کاهش حملات روسیه علیه اوکراین را آغاز کرده‌اند؛ هر چند که اوکراین و متحدان غربی‌اش بیم آن را دارند که مسکو با این اقدام برای خودش زمان بخرد و با تجدید قوا، حمله زمینی پر قدرت‌تری را صورت دهد. 

مقامات غربی پس از اطلاع از پیشرفت مذاکرات، در مورد ایفای نقش آبراموویچ در این جریان دچار تردید شده‌اند. عده دیگری مدعی هستند این اقدام او تلاشی برای جلوگیری از تحریم‌های غرب علیه خودش و دارایی‌هاش در بریتانیا، از جمله باشگاه چلسی بوده است. از آن زمان تا کنون، بریتانیا و اتحادیه اروپا تحریم‌هایی را علیه این میلیاردر روس وضع کرده‌اند. در همین حال وال استریت ژورنال می‌گوید زلنسکی از آمریکا خواسته است که آبراموویچ را به خاطر نقشی که در مذاکرات برای برقراری آتش بس دارد، تحریم نکند.

آبراموویچ برای دهه‌ها تلاش کرد تا ارتباطش با پوتین، کسی که سمت فرمانداری ایالت دور افتاده چوکوتکا در تنگه برینگ را طی سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۸ به او سپرد، انکار کند. او حتی در میزگرد پوتین و الیگارش‌هایش به همراه رؤسای شرکت‌های دولتی که در شب پس از حمله به اوکراین در تاریخ ۲۴ فوریه تشکیل شد حضور نیافت. آبراموویچ در سال ۲۰۰۳ به فایننشال تایمز گفته بود که «رابطه خاصی» با پوتین ندارد. اما زمانی که تصمیم به ضبط دارایی‌هایش گرفته شد، اتحادیه اروپا گفت که ارتباط آبراموویچ با پوتین به او کمک کرد تا ثروت عظیمش را حفظ کند. 

دیوید آراخامیا، رییس حزب زلنسکی در پارلمان و عضو تیم مذاکراتی اوکراین با روسیه می‌گوید در دور اول مذاکرات در گوملِ بلاروس، آبراموویچ را ملاقات کرده است.

من می‌توانم تایید کنم که آقای آبراموویچ نقش پررنگی در مذاکرات برای آتش بس دارد. او به واسطه انجمن بین المللی یهودیان در جریان این گفتگوها قرار گرفت.

دمیتری پسکوف به عنوان سخنگوی کرملین از اظهار نظر در خصوص این که آیا آبراموویچ شخصا از پوتین مجوز دریافت کرده است، خودداری کرد. پسکوف در روز پنجشنبه گفت که این تاجر در شکل گیری این گفتگو‌ها نقش داشت و سپس اضافه کرد:

حالا گفتگوها بین دو تیم مذاکره کننده روس و اوکراینی در جریان است. 

به گفته افراد مطلع، در هفته‌های اخیر و در حالی که طرفین مذاکرات را به صورت آنلاین و با هدف جلوگیری از سفر خطرناک هیئت اوکراینی از طریق مرز لهستان به بلاروس در پیش گرفته‌اند، آبراموویچ تلاش خود را به امور بشردوستانه و همچنین ترتیب دادن جلساتی با میانجی‌های خارجی معطوف کرده است. او در ابتدای ماه جاری در کنار ولادیمیر مدینسکی (رییس تیم مذاکراتی روسیه) در مسکو، ملاقاتی با گرهارد شرودر (صدر اعظم سابق آلمان) داشت. جت‌های شخصی او در اسرائیل و ترکیه دیده‌ شده‌اند؛ دو کشوری که رهبران آن‌ها نیز به عنوان میانجی، در جریان این مذاکرات مشارکت دارند. یکی از نزدیکان به این میلیاردر گفته است: «او در تلاش است تا آنچه از دستش بر می‌آید را انجام دهد». 

آبراموویچ در زمان حضور در ترکیه دیداری با ابراهیم کالین (یکی از مشاوران امور خارجه رییس جمهور رجب طیب اردوغان) داشت و این را یکی از افراد مطلع از آن جلسه خبر داده است. دو قایق تفریحی مجلل آبراموویچ، در همین هفته در بنادر جنوبی ترکیه لنگر انداخت. در همین راستا به پیگیری‌های صورت گرفته از دفتر اردوغان برای اظهار نظر در این خصوص پاسخ منفی داده شد و کالین هم به درخواست برای ارائه توضیحاتی در این خصوص پاسخ نداد. 

یکی از مقامات دفتر نفتالی بنت (نخست وزیر اسرائیل) این ادعا که آبراموویچ تلاش کرده است تا روند حضور اسرائیل در این گفتگوها را تسهیل کند، رد کرد. سخنگویی هم از جانب آبراموویچ گفت که صحبت کردن در این خصوص به نفع مذاکرات و موفقیت آمیز بودن آن نیست.

اخبار داغ 

دفاع وسط تیم قرن؛ محمد پنجعلی | کاپیتان منتخب آسیا، قوت قلب همبازیان! گفتگوی مهم مجیدی با حردانی و سلمانی جورجینیو: تا آخر عمرم بابت از دست دادن آن دو پنالتی رنج می کشم بیل: نیازی ندارم که به کسی پیامی بفرستم؛ آنها باید از خودشان خجالت بکشند! 

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۴۸۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوتین به چین سفر می‌کند

رئیس جمهور روسیه در راستای تقویت روابط دوجانبه با پکن، طی ماه می آتی به چین سفر می‌کند.

به گزارش مشرق و به نقل از روسیا الیوم، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه امروز پنجشنبه از قصد و نیت خود برای سفر به کشور چین طی ماه می آتی خبر داد.

وی در جریان نشست اتحادیه تجار روس تاکید کرد: قرار است این سفر در ماه می به کشور چین انجام شود.

رئیس جمهور روسیه تاریخ دقیق سفر خود به چین را مشخص نکرد. ممکن است این سفر نخستین سفر خارجی پوتین در دوره جدید ریاست جمهوری وی به شمار آید.

رئیس جمهور چین در ماه مارس سال گذشته میلادی به مسکو سفر کرده بود.

این در حالی است که کشورهای اروپایی و آمریکا نسبت به تقویت روابط میان روسیه و چین در برابر واشنگتن ابراز نگرانی کرده اند.

دیگر خبرها

  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • افشای جزئیات توافق شکست خورده میان روسیه و اوکراین
  • کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد
  • مسکو: انگلیس مذاکرات صلح اوکراین را خراب کرد
  • افشاگری دی‌ولت از سند محرمانه‌ای که می‌توانست به جنگ اوکراین پایان دهد
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد
  • پوتین به چین سفر می‌کند
  • «پوتین» ماه می به چین سفر می‌کند
  • روسیه از حضور بیش از ۳۰۰۰ مزدور خارجی در جنگ اوکراین خبر داد