Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از گاردین، رسیدن به یافته‌های مشابه در انسان ها دشوار است و نتیجه آن هنوز کامل معلوم نیست؛ اما یافته‌های دانشمندان باعث شده روش‌های جدیدتر تحقیقاتی با هدف توقف روند پیری یا کندسازی آن با علاقه‌مندی بیشتری پیگیری شود.

هینریش یاسپر استاد و رییس شرکت گنتک آمریکا می‌گوید: در صورت موفقیت این روش می‌توان از ابتلا یا پیشرفت بیماری‌های مرتبط با سن جلوگیری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در صورتی که این روش برای مقابله با برخی بیماری‌های مشخص کارامد باشد، رویکرد درمانی جدیدی را با تاثیر چشمگیر روی برخی نیازهای پزشکی پاسخ داده نشده برای همه دوره‌های سنی به ما ارائه می‌کند.  

بر اساس این گزارش، گروهی از محققان آمریکایی به سرپرستی پروفسور خوان کارلوس ایزپیسوس در موسسه سالک کالیفرنیا پی بردند موش هایی که فاکتورهای یاماناکا (ترکیبی از پروتئین‌هایی که مراحل نسخه برداری از DNA را برای ترجمه به پروتئین های دیگر کنترل می کنند) در چند ماه به آنها تزریق شده است، از جهات بسیاری جوان تر بودند.

پوست و کلیه ها در این موش ها به طور خاص نشانه هایی از جوان سازی را نشان داد. همچنین روند وقتی موفقیت آمیزتر بود که درمان طی مدت طولانی تری در مدت هفت تا ۱۰ ماه انجام و از زمان ۱۲ تا ۱۵ ماهگی موش ها (مطابق سن ۳۵ تا ۵۰ سالگی انسان ها) آغاز شده است. اما وقتی موش های پیرتر (حدود ۸۰ سالگی) به همین شکل درمان شدند تاثیر کمتری روی آنها دیده شد. 

محققان البته در مورد استفاده از فاکتورهای یاماناکا هشدار داده اند؛ زیرا در مطالعات قبلی استفاده از این فاکتورها باعث شد سلول های کامل برنامه ریزی شده به توده‌های سرطانی به نام تومور تبدیل شوند. اما مطالعات جدید نشان می دهد برنامه ریزی نسبی می تواند بافت ها را بدون خطر تبدیل شدن به بافت سرطانی جوان‌سازی کند. 

تار چاندرا استاد زیست شناسی در دانشگاه ادینبرو اسکاتلند در مورد یافته های این مطالعه می گوید: توقف روند پیری از نظر زیست شناسی امکانپذیر است، اما هنوز در اولین گام های است و  دانشمندان باید به اصول علمی آن پی ببرند. 

گروه های تحقیقاتی در حال کار روی زمان بندی، دز و ترکیب فاکتورهای یاماناکا برای کاهش و به حداقل رساندن خطرهای استفاده از آن هستند. 

برچسب‌ها پژوهش سالمندان ژنتیک پیری زودرس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پژوهش سالمندان ژنتیک پژوهش سالمندان ژنتیک پیری زودرس موش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۴۸۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسی توقف ناپذیر؛ تاریخ سازی لئو در آمریکا و جهان

قهرمان جام جهانی 2022 قطر در لیگ آمریکا با یک تیر دو نشان زد.

به گزارش فارس، لیونل مسی در 7 بازی لیگ آمریکا 9 گل به ثمر رساند و خودش را «آقای گل و تیمش را صدرنشین لیگ کرد».

دارنده 8 توپ طلای بهترین بازیکن دنیا با دستمزد سالیانه 50 میلیون یورو برای اینتر میامی توپ می زند.

اینتر میامی بامداد امروز(یکشنبه) به مصاف نیوانگلند رفت و با نتیجه 4 بر یک به پیروزی رسید.

مسی در این بازی موفق شد 2 گل برای تیمش به ثمر برساند و 2 پاس گل داد تا با کسب امتیاز 8.8 بهترین بازیکن زمین شود.

شبکه ESPN  می نویسد که لیونل مسی در این بازی یک «رکورد بزرگ لیگ آمریکا» را به نامش ثبت کرد و به «اولین بازیکن تاریخ تبدیل شد که در 7 بازی موفق شده با به ثمر رساندن 9 گل و 7 پاس گل 16 امتیاز را برای تیمش کسب کند».

نشریه اسپورت گزارش می دهد که «لیونل مسی به اولین بازیکن تاریخ فوتبال تبدیل شد که در به ثمر رسیدن 1200 گل در دوران فوتبالی اش مشارکت کرده است».

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: مسی این روزها غمگین است (عکس) کفش های لیونل مسی (عکس)

دیگر خبرها

  • مسی توقف ناپذیر؛ تاریخ سازی لئو در آمریکا و جهان
  • محققان ایتالیایی پی بردند؛ نقش آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • بالا رفتن سن سالمندی از دیدگاه عموم
  • با مصرف این میوه خوشمزه و آبدار جوان شوید
  • نرخ ناباروری زنان جوان آمریکایی در حال افزایش است
  • چرا افراد مسن سرعت حرکت بدنشان کم می‌شود؟
  • با مصرف این میوه جوان شوید
  • فناوری مشاهده درون سلول‌های سرطانی ابداع شد
  • چرا با افزایش سن سرعت حرکت ما کم می‌شود؟
  • پیری جمعیت نشاط اقتصادی و اجتماعی را کاهش می‌دهد