Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین، محققان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با توجه به بار جهانی مرگ و میر ناشی از کرونا، این مطالعه را با هدف تعیین عوامل مؤثر بر مرگ و میر در بیماران مبتلا به کووید ۱۹ با استفاده از تحلیل «درخت تصمیم» و مدل «رگرسیون لجستیک» در استان کرمانشاه، انجام دادند.

بر اساس این مطالعه، مهم‌ترین عوامل خطر مرگ ناشی از کووید ۱۹ سن، دمای بدن، بستری در بخش مراقبت‌های ویژه (ICU)، مراجعه قبلی به بیمارستان در ۱۴ روز گذشته و بیماری‌های قلبی عروقی بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین، مدل رگرسیون لجستیک چند متغیره نشان داد که متغیرهای سن، تنگی نفس، بستری در ICU، غیر طبیعی بودن اشعه ایکس قفسه سینه، بیماری کبد، دمای بدن و بیماری قلبی عروقی به طور قابل توجهی با مرگ و میر بالاتر بیماران مبتلا به کروناویروس مرتبط بودند.

این پژوهش که توسط مهدی مرادی نظر و با همکاری زینب مرادی نظر، لیلا سلوکی و طاهره محمدی مجد انجام شده، نشان می‌دهد که شناسایی عوامل خطر مرگ و میر در بیماران مبتلا به COVID-۱۹ می‌تواند مداخلات موثرتری را در مراحل اولیه درمان ارائه دهد و رویکردهای پزشکی ارائه شده توسط کادر پزشکی را بهبود بخشد.

منبع: ایسنا

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: کووید ۱۹ کرونا تنگی نفس مرگ و میر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۴۹۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عاملین نزاع و درگیری خیابانی در میاندوآب دستگیر شدند

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان میاندوآب گفت: عوامل نزاع و درگیری با سلاح سرد در میاندوآب دستگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، جهانگیر مسعودی شامگاه _شنبه هشتم اردیبهشت_ در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در پی وقوع نزاع و درگیری در خیابان امام و اخلال و ایجاد ناامنی در بازار و انتشار کلیپ آن در فضای مجازی، بنا به حساسیت موضوع، تمامی عوامل نزاع شناسایی و رسیدگی سریع و خارج از نوبت به آن در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به دستگیری متهمان افزود: در این رابطه دو نفر از عوامل اصلی نزاع دستگیر شدند که یکی از آنها نیز از اراذل و اوباش باسابقه است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان میاندوآب گفت: دو نفر دیگر این نزاع نیز شناسایی شده و در دستور کار پلیس برای بازداشت سریع قرار گرفته است.

کد خبر 748566

دیگر خبرها

  • سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • تقسیم عشق در زندگی زوج مبتلا به «ای‌ال‌اس»/بیماری جزیی از زندگیست
  • عاملین نزاع و درگیری خیابانی در میاندوآب دستگیر شدند
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان
  • ۷میلیون ایرانی مبتلا به دیابت؛ زخم‌های دیابت، از سرطان کشنده‌تر است
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • چهارهزار نفر در اردستان مبتلا به دیابت هستند