Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-30@20:41:35 GMT

روستا ابیانه را بیشتر بشناسید + تصاویر

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۴۹۲۴۷

روستا ابیانه را بیشتر بشناسید + تصاویر

ابیانه یکی از روستا‌های نطنز در استان اصفهان است که بین گردشگران داخلی و خارجی به دلیل ترکیب کوچه‌های تودرتو، بنا‌های تاریخی گوناگون، پنجره‌های هندسی، در‌های منبت‌کاری و... طرفدار دارد. خبرگزاری میزان - ابیانه یکی از روستا‌های نطنز در استان اصفهان است که بین گردشگران داخلی و خارجی به دلیل ترکیب کوچه‌های تودرتو، بنا‌های تاریخی گوناگون، پنجره‌های هندسی، در‌های منبت‌کاری و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. طرفدار دارد.      ابیانه در زبان محلی به معنای «ویونا» (Viuna) است که ریشه این کلمه از دو واژه «وی» و «ویانه» به‌معنای بیدستان تشکیل می‌شود که با گذر زمان این اسم به اویانه و بعد‌ها به ابیانه تغییر کرده است.

روستای زیبای ابیانه در دامنه کوه کرکس و ۴۰ کیلومتری شمال غرب نطنز و ۷۰ کیلومتری جنوب کاشان در استان اصفهان، قرارگرفته که با راه اندازی اتوبان کاشان-نطنز-اصفهان دسترسی گردشگران به این روستا آسان تر شده اشت.

همه خانه‏‌های روستا روی دامنه کوه کرکس ساخته شده اند جالب اینجاست که خانه های این روستا مثل خانه‌های پلکانی ماسوله است به همین دلیل این روستا به‌صورت چند طبقه‌ای به نظر می‌رسد. ‏

یکی از جذابیت‌های این روستا نمای خارجی دیوار خانه‌ها سرخ رنگ است که با خاک سرخ متعلق به معدن مجاور روستا پوشیده شده است.

آتشکده ابیانه قدیمی‌ترین اثر تاریخی روستا بوده که نمونه‌ای از معابد زرتشتی محسوب می‌شود همچنین از جاذبه‌های روستای ابیانه می‌توانیم به چشمه‌ها، قلعه‌ها، حمام، آب‌انبار، آتشکده، زیارتگاه‌ها، مساجد و ... اشاره کنیم.

طبیعت زیبای اطراف ابیانه برای طبیعت‌گردی، کوهنوردی سبک، پیک نیک در طبیعت، گردش در حاشیه رودخانه و... مناسب است.

لواشک، لبنیات، گردو، بادام، سیب و آلو، انواع زیورآلات دست‌ساز مثل گردنبند و دستبند، قالی، آویز‌های تزیینی دیواری و گیوه از جمله سوغاتی‌های معروف ابیانه است.


بیشتر بخوانید: شناسایی ۵ هزارو ۹۰۵ هکتار تغییر کاربری غیر مجاز در اراضی کشاورزی

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار اقتصادی گردشگری روستا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی گردشگری روستا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۴۹۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موزه مردم شناسی رختشویخانه - زنجان

بنای رخت‌شوی‌خانه یا مجموعهٔ تاریخی رخت‌شوی‌خانه در قلب بافت تاریخی شهر زنجان که منطبق بر حصار قدیمی شهر می‌باشد، در یک منطقهٔ پرتراکم مسکونی قرار دارد.این بنا در حال حاضر تعمیر و مرمت شده و به عنوان موزهٔ مردم‌شناسی مورد استفاده قرار می‌گیرد و مردم می‌توانند از آن بازدید کنند. مجموعه‌‌ ی تاریخی‌ رخت‌شوی‌خانه‌، در فهرست‌ آثار تاریخی ایران‌ به‌ ثبت‌ رسیده‌ است‌ به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3076070 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • روایت ۲۰۰۰ نفری که بعد از چند دهه صاحب «آب» شدند
  • قلعه تاریخی روستای تاج آباد کهنه در آستانه تخریب + تصاویر
  • روستاهای آبپخش نیازمند توجه بیشتر مسؤولان هستند
  • تبریز گردشگرپذیر می شود/ احیای خانه های تاریخی در دل شهر
  • گذر از میانه تاریخ با سفر به روستای انجدان اراک
  • میراث فرهنگی اجازه انتقال آب از روستای تاریخی گیسک را نمی‌دهد
  • یک روز ناب در دل طبیعت بکر در چند کیلومتری تهران
  • روستایی که سهم لک لک ها شد | لک لک هایی که روستاییان را مجبور به خانه سازی کردند
  • این لک لک ها اهالی را مجبور به خانه سازی می کنند
  • موزه مردم شناسی رختشویخانه - زنجان