Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@12:16:37 GMT

۲۲ نقطه حادثه خیز در جاده های استان ایلام وجود دارد

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۴۹۵۸۰

۲۲ نقطه حادثه خیز در جاده های استان ایلام وجود دارد

به گزارش خبرنگار مهر، سعید هژبری شامگاه جمعه در نشست راهبری سفرهای نوروزی استان با عنوان این مطلب که چهاربانده کردن راههای مواصلاتی و
هوشمندسازی و افرایش نصب دوربین در همه محورها را مهم‌ترین عامل در کاهش سوانح و تصادفات است، اظهار داشت: موضوع دیگری که در کاهش سوانح و حوادث جاده‌ای بسیار مهم و اثر گذار این یک مسئله فرهنگی است که باید در این حوزه فرهنگ سازی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ۲۲ نقطه حادثه خیز در استان وجود دارد که بیشترین تصادفات در این نقاط به وقوع می‌پیوندد و باید این نقاط با همکاری دستگاه‌ها به مرور اصلاح شوند.

معاون استاندار ایلام ادامه داد: در استان ایلام با وجود وضعیت توپوگرافی سخت، اما اقدامات بحث ساخت و ساز راههای استان رضایت بخش و مطلوب است.

وی تاکید کرد: امسال برای ۳۱ کیلومتر جاده در استان به همت قرارگاه خاتم الانبیاء بیش از ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که با رایزنی‌های استاندار و در یک برنامه بلند مدت و میان مدت در حال انجام است.

هژبری بیان داشت: ترددها در استان طی هفته اخیر بسیار زیاد شده است و تصادفات در استان به خاطر این توپوگرافی استان آمار بالایی دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام بالابردن نظارت‌ها و تشدید حضور پلیس در محورهای مواصلاتی را در کاهش سوانح رانندگی بسیار اثر گذار عنوان کرد و گفت: اگر تلاش کنیم که سرعت‌ها کاهش یابد تلفات هم کمتر خواهد شد و کاهش ۲۰ کیلومتری سرعت در محورها باعث کاهش بالای حوادث در جاده‌ها خواهد شد.

وی آشکار سازی نقاط حادثه خیز در استان بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: نقاط کور جاده‌ای را در برنامه میان مدت باید اصلاح کنیم و این نشست آغاز برای شروع به کار شناسایی، تأمین اعتبار و دیگر مسائل خواهد بود.

هژبری ادامه داد: در مسیرهای استان خودروهای امدادی و راهداری هم در حضور دارند که باعث بازدارندگی و کاهش سرعت‌ها وسایل نقلیه در محورها خواهند شد.

معاون استاندار ایلام اضافه کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی از فردا یک وسیله نقلیه را همراه با راننده به مدت یک هفته در اختیار پلیس راه قرار می‌دهند و توزیع این خودروها بر عهده پلیس راه خواهد بود که اولویت حضور این خودروها در شهرستان‌های سرابله، ایلام، مهران و دهلران خواهد بود.

وی گفت: تلاش ما تقویت پلیس راه خواهد بود پلیس راه در بخشی از مسیرها حضور گسترده‌ای همراه با تیم‌ها و ایستگاه‌های راهداری و فوریت‌های پزشکی و هلال احمر دارد.

کد خبر 5453628

منبع: مهر

کلیدواژه: راهسازی استانداری ایلام ایلام بوشهر مسافران نوروزی نوروز گردشگری ویروس کرونا سفرهای نوروزی نوروز 1401 کرمانشاه سانحه تصادف اردوهای راهیان نور بارش برف آمار کرونا خطبه های نماز جمعه پلیس راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۴۹۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایمن‌سازی ۴۱ نقطه پرحادثه در محورهای مواصلاتی کرمانشاه

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: طی ۱۲ ماه سال گذشته، ۴۱ نقطه پرحادثه در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه، ایمن‌سازی شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، سیدشهرام کهریزی اظهار کرد: سال گذشته ۱۰ نقطه پرحادثه مصوب کمیسیون ایمنی راه‌های کشور ایمن‌سازی و مشکل ۳۱ نقطه پرحادثه رفع شده است.

وی افزود: ۹ نقطه مصوب کمیسیون ایمنی راه‌های کشور نیز در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه در حال انجام است و پیشرفت فیزیکی ۲۰ تا ۸۰ درصدی دارد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: اکیپ‌های امانی راهداری در حال رفع و ایمن‌سازی نقاط پرحادثه در راه‌های فرعی، روستایی و سایر نقاط با احتمال وقوع حادثه هستند که طی ۱۲ ماهه سال گذشته ۳۱ نقطه پرحادثه مازاد بر مصوبات در شهرستان‌ها ایمن سازی انجام شده است.

کهریزی اضافه کرد: در شهرستان پاوه ۱۰ نقطه، اسلام‌آباد غرب ۴ نقطه، دالاهو ۳ نقطه، روانسر یک نقطه، ثلاث باباجانی ۳ نقطه، جوانرود ۳ نقطه، سرپل ذهاب ۳، هرسین ۲ و شهرستان کرمانشاه دو نقطه ایمن‌سازی شده است.

وی اضافه کرد: شناسایی نقاط پرحادثه در محورهای مواصلاتی اهمیت بالایی دارد و امروزه معیارهای استانداردسازی محورها تغییر کرده است؛ بنابراین باید نقاط خطرساز در محورهای مواصلاتی به صورت مستمر شناسایی و برنامه‌ریزی برای رفع و اصلاح آن‌ها در اولویت قرار گیرد، زیرا این مهم علاوه بر افزایش ضریب ایمنی راه‌ها، در کاهش تصادفات جاده‌ای نیز نقش بسزایی دارد.

کد خبر 748785

دیگر خبرها

  • رفع خطر ۱۸ نقطه پر تصادف شناسایی شده استان
  • تخصیص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار به ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز
  • حذف نقطه حادثه خیز حوزه شهرستان بشرویه در محور روستایی کرند
  • بستن پرونده نقاط پرحادثه همدان
  • ایمن‌سازی ۴۱ نقطه پرحادثه در محورهای مواصلاتی کرمانشاه
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو
  • کاهش ۵۰ درصدی تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای در ابتدای امسال
  • مشکلات ۴۱۲ نقطه حادثه خیز پرتصادف مرتفع شد/ پیش‌بینی ۴ میلیون زائر برای اربعین امسال
  • لکه های پرخطر و حادثه خیز، شناسایی شود
  • نقاط حادثه خیز جاده‌های گیلان شناسایی و رفع شود