Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش ایرنا، فریدون حسنوند شامگاه جمعه در همایش "اندیمشک در مسیر توسعه در سد کرخه" افزود: برای تحقق پیام بسیار مهم رهبر معظم انقلاب باید همه ظرفیت ها و سلیقه ها در کنار هم قرار گیرند تا نتیجه ای ارزشمند و اثرگذار رقم خورد.

وی اظهار داشت: این پیام نشان می دهد همه افکار و داشته ها و ظرفیت های علمی و فکری باید قاطع تر از همیشه در کنار هم قرار گرفته و با انسجام برای برداشتن گام های رو به جلو همت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امید آفرینی در این مسیر بسیار مهم است و لذا باید کارهای بزرگ و عملکردهای بزرگ مطرح شود و برای رفع نقاط ضعف نیز تلاش مضاعف صورت گیرد.

وی بیان کرد: توانمندسازی داخل در این راستا باید مورد توجه باشد و در این مسیر مهم باید ضمن استفاده بهینه از پتانسیل های داخلی، برای توسعه همه جانبه کشور برنامه ریزی شود.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی افزود: شهرستان اندیمشک همگام با جای جای ایران اسلامی برای تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب تلاش خواهد کرد و در این زمینه برنامه ریزی جدی خواهیم داشت.

وی با تشریح شرایط دوران مختلف شهرستان اندیمشک گفت: شهرستان اندیمشک در برهه ای از زمان از زیرساخت های مهم محروم بود. با وجود اینکه اندیمشک نقطه شریانی عبور و مرور مناطق حساس کشور بود از بسیاری از ادارات و زیرساخت ها محروم بود .

حسنوند ادامه داد: در طول سال های مختلف و در نتیجه اعتماد و انتخاب مردم گام های بلندی برای برون رفت از این شرایط انجام دادیم و برای مردمی که در همه بحران های انقلاب مردانه مقاومت کردند و با ولایتمداری پای آرمان های خود ایستادند نتایج ارشمندی در سایه این تلاش ها حاصل شد.

وی ظرفیت های مهمی همچون سد بالارود، کارخانه های متعدد شهرک های صنعتی، طرح های بزرگ نیروگاهی، فولاد، پتروشیمی و سایر پروژه ها را فرصت های ارزشمند شهرستان برای تحول و توسعه عنوان کرد و افزود: این طرح های بزرگ گام های بلندی برای پویایی و توسعه شهرستان بوده اند.

 حسنوند با بیان اینکه سد بالارود به تنهایی ۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی را آبیاری می کند، گفت: آبگیری این سد سال گذشته شروع شده و نقش مهمی در توسعه خواهد داشت.

وی اظهار داشت: در شهرک های صنعتی کارخانجات بسیار بزرگی ایجاد شده که علاوه بر ایجاد فرصت های متعدد شغلی، فرصتی برای خریداری محصولات کشاورزی شهرستان و منطقه هستند.

رییس کمیسیون انرژی مجلس در بخش دیگری از سخنانش با تشریح وضعیت کارخانجات صنعتی در شهرک های صنعتی شهرستان، این حجم عظیم سرمایه گذاری را در شهرستان بی نظیر دانست .

وی افزود:در بخش گردشگری نیز اندیمشک فرصت های بسیار خوبی دارد و طی سالهای گذشته برای تقویت و توسعه این بخش مهم تلاش و برنامه ریزی شده است.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس گفت: اندیمشک شرایط قطب گردشگری را دارد و در این زمینه هم گام های بلندی برداشته شده است کمااینکه شاهد هستیم که بسیاری از گردشگران در شهرستان اندیمشک اتراق می کنند.

وی گفت: کارخانه فولاد ما یکی از بزرگترین کارخانه ها خواهد بود، کارخانه ای که فعال است و بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ شغل می تواند به وجود آورد.

حسنوند گفت: در شهرک صنعتی اندیمشک دهها کارخانه وجود دارد و نمونه یکی از کارخانه های مهم اشتغالزا، کنستانتره است که تعداد زیادی از فرزندان این شهرستان در آن مشغول شده اند.

وی ادامه داد: اندیمشک در بحث نیروگاهی یکی از قطب های نیروگاهی کشور خواهد بود که بیشترین حجم تولید برق را خواهد داشت.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس در ادامه به تشریح جزییات وضعیت نیروگاههای شهرستان پرداخت و گفت: اندیمشکی که ۴۰ سال قبل داشتیم اینک نیازهایی چندین برابر دارد و ما از مرحله ساخت پل، گازرسانی، آبرسانی و مدرسه سازی و سایر گام های کوچکتر عبور کرده ایم و باید برای گام های بزرگتر برنامه ریزی کنیم.

وی برنامه ریزی برای سرمایه گذاری و اشتغال را محور برنامه های کنونی و آینده این شهرستان عنوان کرد و ادامه داد: طی یکی دو سال، دهها شغل ایجادشده اما ما برای ۲ سال آتی حداقل سه هزار شغل باید برنامه ریزی کنیم هرچند این رقم با توجه به مطالبه مردم کم است .

حسنوند با اشاره به وضعیت کارخانه سیمان اندیمشک گفت: در زمانی که بنده بودم این کارخانه ۸۰ درصد پیشرفت داشت و تجهیزات ان از کشورهای اروپایی خریداری شده بود ،  اما پس از دوره نمایندگی من در آن برهه زمانی ، اتفاقاتی در دستگاه متولی پروژه رخ داد و در نهایت پروژه به دستگاه دیگری واگذار و در نتیجه این مسائل و ادغام بانک ها مشکلاتی برای این پروژه به وجود آمد .

به گفته وی با وجود این موانع ، پیگیری های جدی برای این طرح انجام شده تا موانع راه اندازی آن برطرف گردد.

حسنوند در بخش دیگری از سخنانش گفت: در بخش الوار گرمسیری پروژه های مهمی مثل پروژه های نفتی مهرزیل و بالارود در حال انجام است؛ اگرچه اکنون حدود ۲۰۰ نفر در این طرح ها مشغول کار هستند اما چشم انداز آن بلند است و در گام بعدی حدود ۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد می کنند ضمن اینکه در اینده هم بسترساز فرصت شغلی بیشتری خواهند بود.

وی گفت:چندین سال پروژه بندرخشک را پیگیری کردیم این بندرخشک نقش مهم اقتصدی در منطقه و کشور خواهد داشت اما اختلاف نظرهایی در شروع پروژه رخ داد که دچار وقفه شد.

وی افزود:در همین راستا جلساتی با مسوولان ارشد راه آهن و سایر دستگاههای مرتبط انجام شده و شاهد تحقق آن نیز خواهیم بود.

حسنوند با اشاره به لزوم همدلی برای توسعه مضاعف شهرستان گفت: مسوولان ارشد شهرستان همدلی و وحدت را اساس کار قرار داده و حتی اگر اختلاف نظرهایی هم باشد برای رشد و بالندگی شهرستان و رفاه مردم، وحدت و انسجام را مورد توجه قرار داده اند.

وی تاکید کرد:در مقابله توطئه های دشمن و تخریبهای وسیع دشمن باید امیدآفرینی کنیم و بجای تخریب و فرصت سوزی، فرصت سازی را اساس پویایی، توسعه و رشد شهرستان قرار دهیم.

برچسب‌ها توسعه ایران فریدون حسنوند اندیمشک

منبع: ایرنا

کلیدواژه: توسعه ایران فریدون حسنوند اندیمشک توسعه ایران فریدون حسنوند اندیمشک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۴۹۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت بیمارستان بهارستان از محل مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب

طهماسب نجفی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه در بازدید از پروژه بیمارستان بهارستان (مرکز جامع درمان سرطان)، روند رفع پایانی نواقص پروژه را مناسب ارزیابی کرد و گفت : با توجه به پیگیری‌های مکرر صورت گرفته، رفع نواقص این پروژه مناسب بوده است و امیدواریم که این روند تا ۱۰ اردیبهشت ماه به اتمام برسد.

وی گفت: تاکنون بیش از هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده که پس از بهره برداری می‌تواند کل منطقه غرب کشور و حتی مناطقی از شمال غرب را پوشش درمانی بدهد.

نجفی با بیان اینکه پروژه بیمارستان بهارستان از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور به استان است، گفت: این طرح، طرحی مهم و کلیدی است که تمام خدمات آن به بیماران کاملا رایگان است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه همچنین از خیرین سازنده همراه سرا واقع در مجتمع بیمارستانی امام رضا تقدیر کرد. این همراه سرا ۳۸۰۰ متر زیر بنا دارد و در ۴ طبقه هتلی و یک طبقه لابی و ۲ طبقه زیرزمین (غذاخوری و تاسیسات) ساخته شده است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • از ایران تا پاکستان/ شعر شاعر پاکستانی در استقبال از غزل رهبر انقلاب
  • شعر شاعر پاکستانی در استقبال از غزل رهبر انقلاب
  • تعاون به عنوان رکن مهم مشارکت مردم، مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است
  • دیدار جمعی از معلمان سراسر کشور با رهبر انقلاب
  • گام اول فصلنامه «ماجرا»، پرداختن به خاطرات و کارنامه رهبر معظم انقلاب است
  • معلمان با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند
  • باقری:‌ گذر موفق ایران از نشیب وفرازها مرهون حکمت رهبر معظم انقلاب است
  • ساخت بیمارستان بهارستان از محل مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب
  • ماجرای دریافت انگشتر مقام معظم رهبری توسط یک کارگر
  • فیلم| ماجرای حضور رهبر انقلاب در خانه شهید شیرودی | خبر مهمی که رهبر انقلاب از رادیو شنید