Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، حسام الدین آلا گفت: نقض فاحش و سیستماتیک حقوق بشر توسط مقامات رژیم اشغالگر اسرائیلی در اراضی اشغالی فلسطین از جمله قدس و جولان اشغالی سوریه و وخامت اوضاع انسانی در نتیجه حملات مکرر این رژیم و محاصره نوار غزه برای بیش از ۱۵ سال، همچنان بارزترین مشخصه اوضاع در سرزمین‌های عربی اشغالی با تشدید جنایات اشغالگری اسرائیل علیه مردم فلسطین و مردم جولان اشغالی سوریه، است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: عملیات شهرک سازی که اشغالگران به اجرای آن در سراسر فلسطین، به ویژه در قدس و اطراف آن و در جولان اشغالی سوریه ادامه می دهند، منبع اصلی نقض حقوق بشر است.

نماینده سوریه اضافه کرد: رژیم اشغالگر به تشدید و گسترش شهرک‌سازی، تصرف زمین، سرقت منابع طبیعی و تغییرات جمعیتی در مغایرت با قطعنامه‌های بین‌المللی ادامه می‌دهد.

آلا تاکید کرد که سوریه اقدامات غیرقانونی رژیم اشغالگر برای تغییر ماهیت حقوقی و جمعیتی جولان اشغالی سوریه را که نقض تعهدات قانونی بر اساس کنوانسیون چهارم ژنو و قطعنامه های شورای امنیت از جمله قطعنامه ۴۹۷ سال ۱۹۸۱ است، رد می‌کند.

وی همچنین بر مخالفت سوریه با طرح‌های شهرک سازی اعلام شده از سوی کابینه رژیم صهیونیستی در جولان اشغالی مبنی بر چند برابر کردن تعداد شهرک نشینان در این منطقه، تاکید کرد.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد در ادامه گفت: سوریه اقدامات تبعیض آمیز رژیم اشغالگر اسرائیل و نقض حقوق اساسی مردم جولان اشغالی سوریه از جمله حق تحصیل، بهداشت، کار، غذا، سرپناه، زندگی مناسب، آزادی رفت و آمد و اقامت را محکوم می‌کند.

آلا افزود: سوریه بار دیگر از شورای حقوق بشر و دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر می خواهد که بر این اقدامات اعمال نظارت و مستندسازی کنند.

وی با اشاره به عزم سوریه برای مقابله با حملات رژیم اسرائیل، تاکید کرد که تداوم تجاوزات رژیم صهیونیستی به خاک سوریه که به تازگی مناطق مسکونی و تأسیسات حیاتی غیرنظامی را تحت تأثیر قرار داده است، نقض قطعنامه‌های شورای امنیت و توافقنامه جدایی نیروها در سال ۱۹۷۴ است و اقدامات تجاوزکارانه‌ای است که بدون حمایت مطلق آمریکا و غرب از اسرائیل صورت نمی‌گرفت.

نماینده سوریه مجددا بر حق مسلم سوریه برای بازپس گیری جولان اشغالی و رد قاطعانه اقدامات یکجانبه توسط اشغالگر برای تداوم اشغال آن و حمایت قاطع از حق مردم فلسطین برای ایجاد کشور مستقل خود با قدس به عنوان پایتخت آن، تاکید کرد.

بلندی‌های جولان همواره بخشی از خاک سوریه از زمان استقلال این کشور بوده است و اقدام رژیم صهیونیستی در اشغال این بلندی‌ها در جریان جنگ ۶ روزه اعراب و اسرائیل در ژوئن سال ۱۹۶۷، تغییری در وضعیت تاریخی و نیز حقوقی بلندی‌های جولان نمی‌دهد.  

گرچه رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۸۱ میلادی قوانین داخلی خود را به این منطقه تسری داد که از نظر حقوقی، به منزله انضمام اعلام نشده آن به خاک فلسطین اشغالی بود، اما جامعه بین‌المللی هیچگاه این اقدام را به رسمیت نشناخته و بلندی‌های جولان را همچنان اراضی اشغال شده در جنگ تلقی می‌کند.

برچسب‌ها سازمان ملل متحد سوریه رژیم صهیونیستی حقوق بشر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان ملل متحد سوریه رژیم صهیونیستی سازمان ملل متحد سوریه رژیم صهیونیستی حقوق بشر جولان اشغالی سوریه رژیم صهیونیستی رژیم اشغالگر حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۴۹۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرتاب ۳۰ موشک به پایگاه میرون ارتش رژیم صهیونیستی

ایسنا/خراسان رضوی ۳۰ فروند موشک از جنوب لبنان به سمت پایگاه میرون واقع در شمال فلسطین اشغالی پرتاب شد.

به گزارش ایسنا به نقل از الجزیره بامداد یکشنبه موشک‌ها از جنوب لبنان به سمت پایگاه نظامی میرون رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی شلیک شدند و آژیرهای هشدار در این منطقه به صدا در آمدند.

رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند که صدای انفجارهای شدید در منطقه میرون به گوش می‌رسد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پرتاب ۳۰ موشک به پایگاه میرون ارتش رژیم صهیونیستی
  • شهادت یک عضو دیگر حزب الله در جنوب لبنان + عکس
  • بلینکن بار دیگر به سرزمین‌های اشغالی سفر می‌کند
  • ببینید | عملیات ضد صهیونیستی در سرزمین‌ های اشغالی فلسطین
  • عملیات ضد صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین
  • هلاکت یک صهیونیست در حملات حزب الله لبنان
  • هلاکت یک صهیونیست در حمله موشکی حزب الله
  • مسوولان در قبال بیت‌المال باید پاسخگو باشند
  • مسئولان در قبال بیت‌المال باید پاسخگو باشند
  • کرانه باختری، میدان وحدت در جبهه مقاومت