Web Analytics Made Easy - Statcounter

کتاب «من قاسم سلیمانی هستم، سرباز ولایت»، در راستای بیان ابعاد مختلف شخصیت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی سیدالشهدای جبهه مقاومت گردآوری شده است. خبرگزاری میزان – کتاب «من قاسم سلیمانی هستم، سرباز ولایت»، در راستای بیان ابعاد مختلف شخصیت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی سیدالشهدای جبهه مقاومت گردآوری شده است، خبرگزاری میزان در سلسله برش‌هایی، به بازخوانی این کتاب می‌پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  فصل چهار، بخش پنجم|شاهکار سپاه قدس در مقابله با گروه‌های تروریستی در این میان نبرد تمام عیار ایران با گروه‌های تروریستی در عراق و سوریه مهمترین شاهکار شهید سپهبد قاسم سلیمانی بود، موج گسترده ناآرامی در سوریه از سال ۲۰۱۱ و از منطقـه درعا آغاز شد کـه به سـرعت با دخالت طرف‌های خارجی از جمله کشور‌های عربی و امریکا به یک درگیری تمام عیار کشانده شد.     یک پل هوایی تمام عیار از کشور‌های اروپای شرقی تسلیحات روسی را که با پـول قطـر، عربستان و امارات خریداری شده بود به ترکیه، اردن و لبنان انتقال می‌داد تا به دست گروه‌های جهـدی و سلفی برسد. زمانی که نظام سوریه در حال فروپاشی بـود و دمشق پایتخت این کشور در آستانه سقوط قـرار داشت، باز هـم این حاج قاسم سلیمانی بود که به کمک این کشـور رفت.   این حزب‌الله لبنان بود در ابتدا عملیات آزادسازی شهر القصیر توان نظامی خود را به رخ متحدان غربی کشید و در ادامه مستشاران ایرانی وظیفـه بازآرایی و تجدید حیات ارتـش سوریه را بر عهده گرفتند.     هر چقدر نبرد شدت می‌شد بسیج نیروها از دو طرف گسترده‌تر می‌شد، تشکیل گروه تروریستی داعش از بقایای شاخه عراق القاعده و تصرف سریع مناطق مختلف در سوریه و عراق از جمله نقطـه اوج ایـن نبرد بود.   داعـش پیچیده‌ترین و گسترده‌ترین گـروه تروریستی بود که از امکاناتی جهانی بهره می‌برد. گروهی که سربازان افـرادی از ۸۰ ملیـت مختلف تشکیل می‌دادند و می‌رفتند که به‌راستی حکومتی جهانی را تشکیل دهند و در اینجا بود کـه بازهم حضـور قاسم سلیمانی بــه مهم‌ترین بـرگ برنده ایران تبدیل شـد.   اولین نقطه مقاومت ایران در منطقه جلوال در استان دیالی عـراق بود و به‌تدریج بقیه مناطق عراق همچون تکریت، سامرا، فلوجه و االنبـار آزاد شـدند و در سوریه نیـز حضور نیروهـای هوافضای روسیه توانست برتری هوایی را به سمت محور مقاومت عـوض کند. از سوی دیگر رزمندگانی از عراق و افغانستان نیـز به یاری ارتـش سـوریه، نیرو‌های حزب‌الله و کرد‌های سـوریه آمدنـد.     پیشروی نیروهـای گروه‌های تروریستی نه تنها متوقـف شد بلکه در کمتر از سه سال در سوریه و عـراق بـه نقطه پایانی خود رسید.   سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با این عملکرد خود نه تنها در خارج از ایران بلکه در داخل ایران صرف‌نظر از هرگونه گرایش سیاسی به محبوبیتـی باورنکردنی رسید، نظرسنجی مؤسسه ایران پل که طی سه مرحله در سال ۲۰۱۹ انجام شـد نشان داد کـه سردار قاسم سلیمانی محبوب‌ترین شخصیت سیاسی در ایران محسوب می‌شود، محبوبیتی که به خوبی در عزاداری سرتاسری اقشار مختلف مردم ایران در هنگام خبر شهادت وی روشن بود.   پس از آن فرمانده جوان سپاه ۴۱ ثارالله به خوبی بین فرماندهان مهـم جنگ جا افتاد و حال نوبت عملیات‌هـای دیگر بود. مشاوره در دفاع یمنی‌ها یکی دیگر از افتخارات شهید قاسم سلیمانی است.   بیشتر بخوانید: پیام فرمانده کل ارتش بمناسبت شهادت دو تن از خلبانان نیروی هوایی ارتش

انتهای پیام/

برچسب ها: دفاع مقدس سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دفاع مقدس سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی حاج قاسم سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۴۹۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر«طوفان االقوافی»/اختتامیه در بصره برگزار می‌شود

دبیرخانه جشنواره شعر عربی طوفان القوافی اعلام کرد که برگزیدگان این مسابقه به زودی در یک جشن بزرگ در بصره معرفی و تکریم خواهند شد.

به گزارش ایسنا، بیش از ۱۵۰ شاعر از ۱۷ کشور عربی و اسلامی در این جشنواره شرکت کردند که بیش از ۲۴۰ اثر به دبیرخانه جشنواره شعر طوفان القوافی ارسال شد که اغلب این آثار در موضوعات تعیین شده و در قالب های شعری عمودی، تفعیله و هایکو بود.

در میان این شاعران اسامی نام آشنایی همچون بدریه البدری از عمان، مرتضی التمیمی از عراق، اشرف شبانه از مصر، هیلانه عطاالله از سوریه و مطران العیاشی از عربستان سعودی و مرتضی آل کثیر از ایران به چشم می خورد.

بیشترین شرکت کنندگان به ترتیب از سوریه با ۳۷، ایران و عراق با ۲۵، لبنان با ۱۷ هستند، کشورهای یمن، مصر و تونس دیگر کشورهایی هستند که مشارکت خوبی در این جشنواره داشته اند.

هیئت داوران شامل اساتید ثامر الوندی از عراق، عمار جماعی از تونس، راتب سکر از سوریه، حسن حمید از فلسطین، عباس حزباوی از ایران، عباس فتونی از لبنان و عقیل اللواتی از عمان به دبیری استاد ثلمر الوندی به صحت سنجی و داوری خواهند پرداخت.

قرار است از ۶ برگزیده جشنواره در دو بخش شعر فصیح و شعبی در تاریخ ۱۹ و ۲۰ اردیبهشت(۸ و ۹ می) در شهر بصره عراق تقدیر به عمل آید.

شایان ذکر است نخستین جشنواره بین المللی شعر عربی با عنوان طوفان القوافی با همکاری مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری و مرکز فرهنگی اسلامی جنوب عراق برگزار می شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون
  • مشارکت 240 اثر در جشنواره طوفان القوافی/ اختتامیه در بصره برگزار می شود
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • ارسال ۲۴۰ اثر به جشنواره طوفان القوافی
  • به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر «طوفان القوافی»/ اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر«طوفان القوافی»/اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر«طوفان االقوافی»/اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • خاطره شنیده نشده از حاج قاسم
  • خون شهدا ضامن بقای انقلاب اسلامی است