Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: توجه به صنایع دانش‌بنیان و مسائل مربوط به آن از همان ابتدا در دستور کار ششمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان قرار داشته و در منشور شورای ششم تبلور یافته است.

علی صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه در سال ابتدایی قرن جدید وارد چهارمین سال از گام دوم انقلاب اسلامی شدیم، اظهار کرد: شرایط اقتصادی و نماگرهای اقتصاد در حوزه‌هایی مانند صادرات غیرنفتی و نفتی، افزایش تجارت خارجی و افزایش بازگشت ارز حاصل از صادرات و سایر مؤلفه‌ها نشان می‌دهد کشور بعد از چند سال سخت و مبارزه سنگین در حوزه اقتصادی آرام آرام به سمتی می‌رود که طعم رشد اقتصادی متفاوتی را تجربه می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: البته شرایط جدید در این عرصه به آرامی پدیدار می‌شود و با ادامه روند فعلی و به شرط افزایش تلاش‌ها و تغییر رویکردهای مثبت تولیدکنندگان که بعد از سال ۹۷ در حوزه اقتصادی کشور روی داده است، نمای جدیدی از اقتصاد را در کشور داشتیم و شاهد تأثیرات آن در زندگی شهروندان بودیم.

اقتصاد یکی از محورهای اصلی جنگ ترکیبی

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه حوزه اقتصادی بخشی از جنگ ترکیبی است که کشور بعد از پشت سر گذاشتن جنگ سخت و نرم با آن مواجه شده است، اضافه کرد: جنگ ترکیبی حوزه‌های رسانه‌ای، سیاسی، جنگ سخت، شناختی و اقتصادی را در بر داشته است و جنگ اقتصادی یکی از مؤلفه‌های جدی رویارویی ترکیبی ایران با جبهه غربی است.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر نوع شعارهای سال با محوریت تولید و با نگاه به شرایط اقتصادی این طور به ذهن متبادر می‌کند که عمدتاً رویکرد پدافندی بوده است، خاطرنشان کرد: تا امسال رویکرد در بخش اقتصادی جنگ ترکیبی، موضوع پدافندی و کاهش آسیب‌پذیری زندگی شهروندان نسبت به این تهاجم همه جانبه بوده است، اما توجه به موضوع دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین بودن مسئله تولید، یک نگاه تخصصی‌تر، جدی تر و توجه به فزاینده بودن خروجی دانش‌بنیانی و اشتغال‌آفرین بودن تولید را در بر دارد.

رویکرد شورای ششم اصفهان برای تحقق شعار سال

صالحی در خصوص رویکرد شورای ششم اصفهان برای تحقق شعار سال ۱۴۰۱، اظهار کرد: توجه به صنایع دانش‌بنیان و مسائل مربوط به آن از همان ابتدا در دستور کار ششمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان قرار داشته و در منشور شورای ششم تبلور یافته است و در تأکیدهای پیش از نگارش بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری اصفهان نیز استفاده از ظرفیت صنایع دانش‌بنیان به عنوان یکی از موتورهای محرک و مولد اقتصادی در اصفهان مورد توجه بوده است.

وی با بیان اینکه به صورت واضح و روشن در حوزه‌های مختلف سرمایه‌گذاری، مشارکت و تأمین نیازها در بخش‌های خدمات شهری به این موضوع دانش‌بنیان توجه شده است، افزود: حمایت از مجموعه‌های اشتغال‌آفرین اقتصادی در بخش‌های فرهنگی و اجتماعی به صورت ویژه در منشور شورای ششم شهر اصفهان مد نظر بوده و جز اولویت‌ها است و در رویکردهای ایجابی و پشتیبانی‌های زیرساختی به این مسئله و ایجاد شرایط مناسب برای کسب و کارهای اشتغال‌آفرین اشاره شده است.

کد خبر 563856

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مصوبات شورای ششم اقتصاد دانش بنيان شرکت های دانش بنیان عضو شورای شهر اصفهان صنایع دانش بنیان شورای ششم اصفهان منشور شورای ششم مدیران شهری شهرداری اصفهان توسعه دانش بنیان برنامه ریزی شهری شورای اسلامی شهرستان اصفهان علی صالحی سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شورای اسلامی شهر اصفهان منشور شورای ششم صنایع دانش بنیان اشتغال آفرین جنگ ترکیبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۵۰۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیاده‌سازی توسعه بهره‌وری در هوشمندسازی صنعت فولاد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در بستر اقتصادی کنونی کشورها، «دانش» حرف نخست را می‌‌‌زند و در این راستا اقتصادهایی موفق هستند که درآمد خود را به دانش گره زده باشند و با فناوری های روز دنیا در مسیر تولید تا بازارهای جهانی در حال رقابت باشند.

استفاده از توان و ظرفیت شرکت‌های دانش‌‌‌بنیان در هر صنعتی می‌تواند سبب ایجاد بهره‌‌‌وری و ارزش‌‌‌افزوده بیشتر آن صنعت شود. البته این  توان و ظرفیت در صنعت فولاد کشور هنوز فراگیر نشده است. کارشناسان و فعالان این صنعت بر این باورند که  از این پس آنچه در زنجیره فولاد می‌تواند عامل توسعه و بالندگی شود، ایجاد دانش است ؛ علمی که با هوشمندسازی می تواند ارتقای تولید را در زمینه‌های رقابت با سایر محصولات در بازارهای جهانی رقم بزند.

زمینه اعتماد به دانش‌‌‌بنیان‌ها فراهم شود

موضوع  اعتماد به مشارکت با شرکت‌های دانش‌‌‌بنیان در زنجیره صنعت فولاد، بحثی است که هنوز به طور کامل اجرایی نشده و تردید های زیادی را در زمینه این نوع همکاری ها ایجاد کرده است. در حالی که اگر حمایت‌‌‌های مشخصی از این شرکت‌ها صورت گیرد،  شرکت‌های دانش‌‌‌بنیان با سرعت بیشتری می‌توانند رشد و توسعه پیدا کنند و مسیر بالندگی خود را در پیش بگیرند.  

در همین رابطه حسین وجودی یزدی مدیرعامل شرکت خدمات عمومی فولاد ایران درگفت‌وگو با آنا به شرایط همکاری با شرکت های دانش‌بنیان اشاره کرد و گفت: برای توسعه در مراکز خدماتی فولاد ایران هدف‌گذاری‌هایی طراحی و با توجه به برنامه ریزی‌ها در حال اجراست. البته  با توجه به سیاست‌های تعیین شده و با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان در تلاش برای کاهش ماشین آلات مستقر در مراکز خدمات فولادی بوده‌ایم.

وی تصریح کرد:‌ سیاست‌ها به سوی افزایش ماشین آلات نو و تکنولوژی هدایت شده است. در همین راستا ما با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان تلاش کرده ایم تا دو دستگاه از مدار خدمت خارج شده خود را اورهال کنیم و به چرخه کار باز گردانیم.

وجودی ادامه داد: در این راستا با یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان برای تولید و نصب بلانک به تفاهم رسیده ایم و در ادامه دو دستگاه دیگر نیز برای تکمیل سیستم برش‌کاری نصب خواهد شد که این خدمت توسط شرکت دانش‌بنیان انجام می شود.

مدیرعامل شرکت فولادی با تاکید بر اینکه برای توسعه صنعت فولاد ایران، با توجه به برنامه ریزی‌، هدف‌گذاری‌هایی  تبیین و در حال اجراست، گفت: البته با توجه به سیاست‌های تعیین شده و با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان در تلاش برای کاهش به‌کارگیری ماشین آلات مستقر در مراکز خدمات فولادی و پیاده‌سازی سیستم بهره‌وری در مدیریت هوشمندسازی این صنعت هستیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری دومین نمایشگاه حمل و نقل دانش‌بنیان در اصفهان
  • سازمان اوقاف از جهش اقتصادی و مؤسسات دانش‌بنیان حمایت می‌کند
  • بازدید هیئت‌های تجاری قطر و ترکیه از دستاورد‌های دانش‌بنیان ایرانی
  • بازدید هیئت‌های تجاری قطر و ترکیه از دستاورد‌های صادراتی شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی
  • شرکت‌های دانش‌بنیان صنایع معدنی گرد هم می‌آیند
  • نقش آفرینی دانش‌بنیان نرم و هویت‌ساز در صنایع سخت
  • طراحی و ساخت برج‌های تقطیر توسط یک شرکت دانش‌بنیان
  • پیاده‌سازی توسعه بهره‌وری در هوشمندسازی صنعت فولاد
  • محمدرضا مقدسی عضو شورای سیاستگذاری جایزه ملی سرآمدان ایران شد
  • نقشِ پُررنگ سازمان اوقاف در توجه به دانش‌بنیان‌ها