Web Analytics Made Easy - Statcounter

یمنی‌ها شب گذشته از انجام سومین عملیات شکست محاصره یمن خبر دادند که طی آن در حمله‌ای گسترده، تاسیسات حیاتی عربستان در عمق خاک این کشور، از جمله شرکت آرامکو مورد هدف قرار گرفت. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، نیروهای مسلح یمن شب گذشته در سالگرد تجاوز ائتلاف سعودی- آمریکایی به یمن با انجام یک عملیات گسترده در عمق خاک عربستان سعودی چند مرکز مهم در این کشور از جمله تاسیسات شرکت آرامکو را مورد هدف قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منابع آگاه در گفتگو با شبکه المیادین گزارش دادند این عملیات که در قالب مرحله سوم عملیات شکست محاصره یمن انجام شد یکی از گسترده‌ترین عملیات‌های نیروهای مسلح یمن علیه مواضع عربستان سعودی در داخل خاک این کشور بود.

منابع از سوختن کامل تاسیسات آرامکو در جده خبر داده و اعلام کردند که یمنی‌ها ضربات مستمر خود به مواضع حیاتی عربستان را ادامه خواهند داد مگر این که محاصره تحمیل شده علیه یمن برداشته شود.

این منابع تاکید کردند که آتش سوزی مخازن و تاسیسات سوخت موجب نابودی کامل تاسیسات آرامکو در جده شده است.

منابع نظامی در گفتگو با المیادین تاکید کردند، در روزهای آینده نیروهای مسلح یمن به حملات خود به مکان‌های حیاتی عربستان در صورت ادامه محاصره علیه یمن ادامه خواهند داد و مصمم هستند تاسیسات حیاتی آرامکو در «رأس تنورة» و «رابغ» و جده را را کاملا نابود کنند.

این منابع اعلام کردند که صنعا همه تأسیسات حیاتی عربستان را به عنوان اهداف عملیاتی خود در نظر گرفته است و تا زمانی که محاصره تحمیل شده توسط ائتلاف متجاوز سعودی- آمریکایی علیه یمن برداشته نشود و کشتی‌های حامل سوخت این کشور آزاد نشوند این حملات مرگبار ادامه خواهد داشت.

در همین زمینه «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن شب گذشته اعلام کرد که سومین عملیات شکست محاصره یمن در پاسخ به ادامه محاصره ائتلاف متجاوز علیه این کشور انجام شد.

وی اظهار داشت که در جریان عملیات روز جمعه شرکت‌ آرامکو در جده و چندین موضع مهم در ریاض هدف حملات موشک‌های کروز یمنی‌ها قرار گرفت.

آمار 7 سال تجاوز نظامی عربستان و امارات به یمن که از چشم غربی‌ها دور ماندهیمن|کشته شدن یکی از سرکرده‌های ارشد امارات در عدنالقاعده و داعش به جان هم افتادند/ تسلط رزمندگان یمنی بر کوه راهبردی در جنوب مأرب

به گفته یحیی سریع، در این عملیات نیروهای یمن، پالایشگاه‌های راس تنوره و رابغ مورد هدف چند پهپاد یمنی قرار گرفت.

وی افزود، همچنین تاسیسات آرامکو و جیزان و نجران نیز با شمار زیادی پهپاد مورد هدف قرار گرفت و البته یمنی‌ها حملات ویژه بیشتری علیه مواضع عربستان در راستای تلاش برای لغو محاصره تحمیل شده علیه یمن اجرا خواهند کرد.

وزارت انرژی عربستان سعودی نیز با تایید حملات موشکی و پهپادی یمنی‌ها علیه مواضع حیاتی عربستان اعلام کرد که پالایشگاه جده و المختاره در جازان نیز هدف حمله موشکی یمن قرار گرفته است.

نیروهای مسلح یمن 12 مارس سال جاری میلادی (21 اسفند 1400) عملیات ویژه‌ای تحت عنوان «عملیات شکست محاصره » آغاز کرده و در اولین مرحله از این عملیات با 9 پهپاد، تأسیسات نفتی آرامکو سعودی را مورد هدف قرار دادند. مرحله دیگر از این عملیات نیز به فاصله کوتاهی و طی هفته گذشته انجام شد. در ادامه عملیات شکستن محاصره، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن، یکشنبه هفته گذشته خبر داد که تعدادی از تأسیسات حیاتی شرکت آرامکوی سعودی در ریاض، «ینبع» و تعدادی دیگر از مناطق این کشور با چندین موشک بالستیک، کروز و پهپاد هدف حمله قرار گرفته است. همچنین به محض موفقیت‌آمیز بودن مرحله اول عملیات، نیروهای یمنی به تعدادی از اهداف حیاتی و مهم در ابها، خمیس مشیط، جیزان، سامطه، ظهران جنوبی با موشک و پهپاد حمله کرده‌اند.

نکته مهم این است که این عملیات کوتاه مدت و مقطعی نیست بلکه دایره اطلاعات و شناسایی ارتش یمن، مناطق حساس و راهبردی عربستان را شناسایی کرده و دورهای بعدی عملیات نیز انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار عربستان سعودی انصارالله یمن اخبار عربستان سعودی انصارالله یمن عملیات شکست محاصره نیروهای مسلح یمن تاسیسات آرامکو حیاتی عربستان مورد هدف قرار آرامکو در جده قرار گرفت علیه یمن یمنی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۵۰۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موج حملات هوایی و توپخانه‌ای دشمن علیه سراسر غزه

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: همزمان با لشکرکشی رژیم صهیونیستی به شهر رفح و حملات هوایی و توپخانه ای وحشیانه علیه این شهر نیروهای مقاومت فلسطین تلاش می‌کنند با هدف قرار دادن عناصر دشمن مانع پیشروی آنها شوند.

موج حملات هوایی و توپخانه ای تل آویو علیه غزه و رفح

خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد که در جریا بمباران خانه‌های مسکونی در محله الزیتون واقع در شهر غزه دست کم هفت شهروند فلسطینی به شهادت رسیده و ۱۴ تن دیگر زخمی شدند.

اشغالگران صهیونیست همچنین یک موتور را نزدیک گذرگاه صلاح الدین در جنوب شهر رفح هدف قرار دادند که به دنبال آن ۲ فلسطینی به شهادت رسیدند.

رسانه‌های فلسطینی نیز گزارش دادند که حملات توپخانه ای رژیم صهیونیستی مناطق شرق جبالیا در شمال نوار غزه و شهر رفح در جنوب این باریکه را هدف قرار داد.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به صورت گسترده منطقه المغراقه واقع در شمال اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه را بمباران کردند.

مرزهای شمالی شهر بیت لاهیا در شمال نوار غزه شاهد تیراندازی‌های گسترده و حملات توپخانه ای بوده است.

نبرد سنگین نیروهای فلسطینی با متجاوزان در شهر رفح

این در حالی است که نیروهای مقاومت فلسطین در برابر لشکرکشی رژیم صهیونیستی به سمت شهر رفح ساکت نمانده و برای متوقف کردن اشغالگران وارد عمل شدند.

شبکه المیادین گزارش داد که درگیری‌های سنگینی در شرق شهر رفح در جنوب نوار غزه رخ داده است.

همزمان با وقوع این درگیری‌ها حملات توپخانه ای شدیدی به همراه تیراندازی‌های گسترده از سوی هلی کوپترها با هدف پوشش دادن عناصر صهیونیست در مقابل نیروهای مقاومت صورت گرفته است.

ملتهب شدن اوضاع کرانه باختری با حمله نظامیان صهیونیست

بامداد امروز اوضاع کرانه باختری نیز مانند روزهای گذشته در سایه حملات اشغالگران صهیونیست و موج بازداشت بی دلیل شهروندان فلسطینی ملتهب گزارش شده است.

نظامیان صهیونیست برای چندمین بار پیاپی به اردوگاه نورشمس در کرانه باختری حمله کردند.

نظامیان صهیونیست با حمله به منطقه الشیوخ واقع در شمال الخلیل ۲ برادر فلسطینی را بازداشت کردند. اسامه حلاوه اسیر فلسطینی که به تازگی آزاد شده نیز در جریان حمله عناصر صهیونیست به منطقه جدید نابلس مجدداً بازداشت شد.

منابع محلی نیز اعلام کردند که نیروهای ویژه ارتش اشغالگر قدس به اردوگاه الامعری واقع در جنوب شهر البیره یورش بردند.

رزمندگان فلسطینی با عناصر صهیونیست در کرانه باختری درگیر شدند

این در حالی است که نیروهای مقاومت فلسطین مستقر در کرانه باختری مانند نیروهای نوار غزه در برابر نظامیان صهیونیست وارد میدان درگیری شدند.

گردان‌های قدس شاخه طولکرم اعلام کردند که رزمندگان وابسته به این گردان‌ها بامداد امروز به صورت سنگینی وارد نبرد با عناصر دشمن شده اند.

محور این درگیری‌ها اطراف اردوگاه نورشمس در طولکرم اعلام شده است. گردان‌های قدس تاکید کردند که در جریان این نبرد تعدادی از عناصر دشمن صهیونیست زخمی شده و تجهیزات جنگی آنها آسیب دید.

همزمان با حمله نظامیان صهیونیست به منطقه تقوع واقع در جنوب بیت لحم درگیری‌هایی میان ساکنان این منطقه و عناصر دشمن به وقوع پیوسته است.

کد خبر 6099990

دیگر خبرها

  • شگفتی نوشاد عالمیان کامل نشد/ ۱۷ هزار دلار جایزه ملی‌پوش شایسته تنیس روی میز ایران
  • موج حملات هوایی و توپخانه‌ای دشمن علیه سراسر غزه
  • کالکالیست: یمنی‌ها باعث گرانی خودرو در اسرائیل شدند
  • نیروهای مقاومت در نزدیکی گذرگاه رفح علیه اشغالگران وارد عمل شدند
  • آماده‌باش ارتش یمن در محاصره دریایی رژیم اسرائیل
  • آماده‌باش ارتش یمن در تکمیل حلقه محاصره دریایی رژیم صهیونیستی
  • فهرست کامل کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برای انتخابات منتشر شد
  • اعتراف جاسوس ها درباره اطلاعاتی که به «گروه ۴۰۰» داده‌اند | افشای جزئیات شکست جاسوسی آمریکا و انگلیس
  • کار بزرگ نوشاد عالمیان در عربستان؛ شکست نفر چهارم رنکینگ جهان
  • بازداشت جاسوس‌های وابسته به آمریکا و رژیم صهیونیستی در یمن