Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، یک جرثقیل ساختمانی که در پارکینگ شهرداری ایلام به علت آتش سوزی دچار حادثه شده بود با تلاش نیروهای آتش نشانی و سایر دستگاه های عضو ستاد بحران بعد از ۴۰ ساعت تلاش بی وقفه مهار و جابجا شد.

همزمان با آغاز جشن های عیدنوروز نمایشگاه های صنایع دستی و سوغات محلی و همچنین نوروزگاه ها در شهرستان های مختلف استان برای عرضه به گردشگران گشایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در آیین آغاز به کار نمایشگاه صنایع دستی و سوغات محلی شهرستان ایلام حسن بهرام نیا استاندار ایلام بر لزوم ایجاد بازارچه های دائمی در نقاط مختلف استان به ویژه مرز مهران تاکید کرد.

از تاریخ ۲۶ اسفند تا پایان روز چهارم فروردین ماه تعداد ۳۰۶ هزار بازدید از جاذبه های گردشگری استان ایلام ثبت و در همین بازه زمانی ۳۳ هزار اقامت گردشگران در اقامتگاه های زیر نظر ستاد خدمات سفر استان ایلام ثبت شده است.

طی چند روز اخیر متاثر از شدت و ضعف حضور گردشگران رنگ نقاط مختلف ناشی از کرونا تغییر کرد و طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی ۲ شهرستان آبدانان و سیروان از وضعیت نارنجی به قرمز و شهرستان های بدره و دره شهر نیز از وضعیت قرمز به نارنجی همچنین شهرستان های هلیلان و ملکشاهی نیز به وضعیت نارنجی و مناطق ایلام، ایوان، دهلران، مهران، چرداول و چوار به وضعیت زرد تغییر کردند.

اسماعیل فراهانی جانشین معاون فنی و عملیات سازمان اورژانس کشور از استقرار اورژانس در یادمان های استان های ایلام ، کرمانشاه و خوزستان به خاطر حضور کاروان های راهیان نور و با هدف ارائه خدمات بهداشت و درمان در حوزه سلامت خبر داد و این طرح طرح اورژانس از ۲۴ اسفند شروع شده و تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه دارد.

حسن بهرام نیا استاندار ایلام در دیدار با جمعی از نمایندگان ادوار استان در مجلس شورای اسلامی از احداث یک بیمارستان مجهز ویژه ببماران سرطانی خبر داد و گفت: از الزامات توسعه استان فراهم کردن زیرساخت‌ های لازم و از جمله داشتن بیمارستانی مجهز با بخش‌های مختلف تخصصی درمانی برای خدمت رسانی به مردم است که در این راستا مساعدت لازم در خصوص ایجاد بیمارستان تخصصی بعمل خواهد آمد.

به گفته عبدالمالک شنبه زاده مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زمین فوتبال چوار و منظر فرهنگی پشتکوه قابلیت ثبت جهانی دارند و در حال رایزنی برای ثبت جهانی این گزینه‌ها هستیم و عمده تمرکز سازمان یونسکو برای ثبت جهانی یک اثر، مردمی محور بودن این آثار بوده که در برگیرنده آداب، رسوم، سنن، فرهنگ‌های بومی محلی است که از دیرباز تاکنون زنده مانده است و گردشگران خارجی از روی نقشه و مشخصاتی که سازمان یونسکو از آثار جهانی ثبت کرده است، مقاصد گردشگری خود را انتخاب می کنند و بنابراین توریست‌های خارجی در ایران استان‌های دارای آثار ثبت جهانی را انتخاب می‌کنند.

حسن بهرام نیا استاندار ایلام از ارزیابی عملکرد دستگاه های خدمت رسان سفرهای نوروزی خبر داد و گفت: پس از پایان تعطیلات عملکرد هر دستگاه اجرایی در ارتباط با شرح وظایف تعریف شده و درصد تحقق وظایف، مورد ارزیابی و رصد قرار خواهد گرفت.

سارا فلاحی نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی از رایزنی برای ایجاد یک نمایشگاه صنایع دستی و سوغات محلی در سلیمانیه عراق با حضور هنرمندان و صنعتگران حوزه صنایع دستی استان ایلام به منظور معرفی آثار هنری استان به مردم این منطقه خبر داد.

برچسب‌ها ایلام آثار تاریخی اخبارنامه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام آثار تاریخی ایلام آثار تاریخی استان ایلام صنایع دستی ثبت جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۵۰۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر مطهر دو شهید دفاع مقدس پس از چهار دهه تفحص شد

با تلاش گروه های تفحص شهدا پیکر مطهر دو شهید دفاع مقدس پس از چهار دهه کشف و پس از احراز هویت، خبر شناسایی پیکر به خانواده شهدا اعلام شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، امیر سرتیپ «سلیمان کامیابی» جانشین معاونت نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح و سردار «جمال شاکرمی» فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام، با حضور در منزل شهید «محمدشفیع فیضی‌زاده» از تازه تفحص‌شده دوران هشت سال دفاع مقدس، خبر شناسایی هویت‌ این شهید والامقام را به خانواده‌اش اعلام کردند.

شهید «محمدشفیع فیضی‌زاده» سال 1327 در روستای «چشمه پهن» بخش کارزان شهرستان سیروان متولد شد. وی با آغاز جنگ تحمیلی به‌عنوان بسیجی از طرف سپاه ایلام به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل اعزام شد و هشتم مرداد سال 1362 در منطقه مهران، در عملیات «والفجر سه» بر اثر اصابت ترکش مستقیم دشمن به درجه رفیع شهادت نائل آمد و به جمع شهدای جاویدالاثر استان ایلام پیوست، تا این‌که این‌روزها پس از 41 سال گمنامی، سرانجام پیکرش تفحص و هویت وی از طریق آزمایش دی.ان.ای شناسایی شد.

هویت 7 شهید گمنام مدفون در فارس مشخص شد

همچنین پیکر مطهر شهید «جهانگیر بیات» از شهدای جاویدالاثر دوران دفاع مقدس نیز پس از 42 سال کشف و شناسایی شد.

جهانگیر بیات، فرزند جهان‌شاه، به‌عنوان بسیجی از کرج به جبهه اعزام و در سال 1361 در عملیات والفجر مقدماتی در منطقه فکه بر اثر اصابت ترکش مستقیم به درجه رفیع شهادت نائل آمد و به جمع شهدای جاویدالاثر پیوست.

مسئولین استان البرز با حضور در منزل این شهید، خبر تفحص و شناسایی پیکر شهید بیات را به بازماندگانش اعلام کردند. برنامه‌های تشییع و خاکسپاری نیز متعاقبا اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برنامه های دسته روی ویژه سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در ایلام
  • برنامه جام‌جهانی تیراندازی اعلام شد
  • پیکر مطهر ۲ شهید دفاع مقدس پس از ۴۰ سال تفحص شد
  • پیکر مطهر دو شهید دفاع مقدس پس از چهار دهه تفحص شد
  • اعزام تیراندازان به جام جهانی باکو + اسامی و برنامه مسابقات
  • تفحص پیکر پاک شهید «محمدشفیع فیضی‌زاده» پس از ۴۱ سال
  • بازگشت پدر به خانه
  • پیکر شهید جاویدالاثر ایلامی پس از ۴۱ سال شناسایی شد
  • پیکر پاک شهید جاویدالاثر ایلامی بعد از ۴۱ سال گمنامی شناسایی شد
  • آتش سوزی در پتروشیمی آبادان مهار شد