Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، فرزاد مخلص الائمه عصر جمعه در جریان بازدید از روستای هزاوه، با انتقاد از شرایط اماکن تاریخی و گردشگری این روستا، افزود: ناهماهنگی بین دستگاه‌های مسئول در رسیدگی به این روستا مشهود و غیر قابل پذیرش است.

استاندار مرکزی گفت: وضعیت روستای هزاوه اراک و برخی اماکن تاریخی آن در شأن استان مرکزی و عظمت تاریخ این منطقه نیست در حالی که این روستا باید سرآمد روستاهای هدف گردشگری باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: فرماندار شهرستان اراک موظف شده است با مشارکت تمام مبادی ذی‌ربط آخرین طرح‌های توسعه گردشگری هزواه را بررسی، موانع آن را شناسایی و با برنامه‌ریزی و زمان‌بندی مناسب، وضعیت گردشگری این روستا را بهبود بخشد و گزارش آن را ارائه کند. مشارکت مردم و پیگیری رسانه‌ها در این موارد بسیار راهگشا است.

گفتنی است در این بازدید، دهیار روستا و برخی اعضای هیأت امنای خانه امیرکبیر و همچنین هیأت امنای امامزاده سلطان سیداحمد، گزارشی از اوضاع و احوال و مشکلات منطقه ارائه دادند و استاندار مرکزی نیز برخی موارد را به دست‌اندرکاران امر تذکر داد.

روستای هزاوه زادگاه امیرکبیر بزرگ از توابع بخش مرکزی اراک در ۱۸ کیلومتری غرب این شهرستان قرار دارد که با بافت کوهستانی و آب و هوای بکر، خطه‌ای مناسب برای باغداری و دارای مزارع وسیع انگور است. این روستا علاوه بر ویژگی‌های تاریخی، دارای ذخایر آب فراوان، آب و هوای کوهستانی و چشم‌اندازهای طبیعی و معماری است.

کد خبر 5453686

منبع: مهر

کلیدواژه: اراک فرزاد مخلص الائمه گردشگری آثار تاریخی استاندار مرکزی میراث فرهنگی استان مرکزی بوشهر مسافران نوروزی گردشگری نوروز ویروس کرونا سفرهای نوروزی نوروز 1401 کرمانشاه سانحه تصادف بارش برف اردوهای راهیان نور آمار کرونا خطبه های نماز جمعه روستای هزاوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۵۰۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رایگان از موزه ها برای معلم ها و استادان دانشگاه

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، براساس این اعلام وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت‌ماه، معلم‌ها، آموزگاران و استادان دانشگاه با ارائه کارت شناسایی مرتبط می‌توانند از موزه‌ها، پایگاه‌های میراثی و اماکن فرهنگی‌تاریخی در سراسر کشور، به صورت رایگان بازدید کنند.
 
 ساعت کاری اماکن فرهنگی‌تاریخی در ۶ ماه نخست سال از ۹ تا ۱۸ است.
 
علاقه‌مندان به بازدید از موزه‌ها، پایگاه‌های میراث فرهنگی یا محوطه‌های تاریخی، با مراجعه به تارنما یا صفحه آن‌ها در فضای مجازی، می‌توانند از ساعت دقیق فعالیت‌شان اطلاع یابند.

دیگر خبرها

  • قلعه تاریخی روستای تاج آباد کهنه در آستانه تخریب + تصاویر
  • واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی در سال ۱۴۰۳
  • گذر از میانه تاریخ با سفر به روستای انجدان اراک
  • بازدید رایگان از موزه‌های سیستان و بلوچستان ویژه معلمان و اساتید
  • میراث فرهنگی اجازه انتقال آب از روستای تاریخی گیسک را نمی‌دهد
  • یک روز ناب در دل طبیعت بکر در چند کیلومتری تهران
  • بازدید رایگان از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان
  • بازدید رایگان از موزه ها برای معلم ها و استادان دانشگاه
  • بازدید رایگان معلمان و اساتید از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی
  • بازدید رایگان از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی برای معلمان و استادان