Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، از ساعت ۶ صبح امروز تیمی از استانداری، جهاد کشاورزی، صمت ، تعزیرات حکومتی و خبرنگاران در میدان میوه و تره شهرستان ساری حضور پیدا کردند و روند توزیع میوه و تره بار از میدان تا خورده فروشی مورد بررسی قرار گرفت تا با ایجاد فضای رقابتی و افزایش سطح نظارت و بازرسی، از هرگونه تخلف جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نرخ بالای میوه و تره‌بار در شرایط اقتصادی کنونی سبب  ابراز نارضایتی برای خانواده‌ها شد و در این راستا باید تمام تلاش دستگاه‌های متولی بر این باشد تا میوه و تره بار با کیفیت و با قیمت مناسب در دسترس شهروندان قرار گیرد.

در حاشیه این بازدید موضوع اعلام روزانه قیمت میوه و  تره بار، درج اتیکت قیمت توسط غرفه‌داران و ارایه فاکتور خرید و فروش مورد بررسی قرار گرفت.

استاندار مستقیما روند قیمت‌گذاری میوه و تره بار از غرفه‌داران و خریداران جویا شد و با پیگیری از طریق جهاد کشاورزی، صمت و تعزیرات موضوع قیمت گذاری را مورد بررسی قرار داد.

گرانی‌های موجود و اعلام قیمت‌های متفاوت در بازار به اطلاع استاندار رسیده که این امر سبب حضورش در بازار و میدان میوه و تره بار شد.

*قیمت‌گذاری میوه در میدان تره‌بار طبیعی نیست

سید محمود حسینی‌پور استاندار مازندران در حاشیه بازدید در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در راستای تنظیم بازار و نظارت از میدان میوه و تره بار به همراه مدیران استانی امروز را انتخاب کردیم، گفت: بازدید از غرفه‌‌های مختلف انجام شد و روند قیمت‌گذاری‌ها در میدان میوه و تره بار مرکز استان را بررسی کردیم و متاسفانه برخی مواقع شاهد هستیم در میادین میوه و تره بار روند قیمت‌گذاری‌ها بر اساس روال طبیعی و عادی که باید باشد نیست.

*نظارت بیشتر تعزیرات حکومتی بر قیمت‌گذاری‌ها

وی ادامه داد: متاسفانه برخی مواقع دخالت‌هایی در میادین میوه و تره هم صورت می‌گیرد و در بازدیدی که امروز داشتیم تذکرات لازم داده شد و مقرر شد تعزیرات حکومتی نظارت بیشتری را بر روند کار میادین میوه و تره بار داشته باشد چراکه مبدا اصلی قیمت‌گذاری میوه و تره بار میادین هستند و امیدواریم با نظارت بیشتر بتوانیم آن چیزی که انصاف است و از کشاورز و به دست مردم می‌رسد این فرآیند منصفانه‌تر قیمت‌گذاری شود تا مردم از تولیدات حوزه کشاورزی  بیشتر بهره‌مند شوند.

استاندار مازندران اظهار کرد: در آینده نزدیک نظارت سیستمی‌تری را در بازار و میادین میوه و تره بار ایجاد خواهیم داد.

*انتقال میدان‌بار ساری به خارج شهر تا ۲ ماه آینده

حسینی‌پور درباره انتقال میدان بار ساری به خارج شهر گفت: میدان بار فعلی در مرکز استان با توجه به وضعیت ترافیکی که در سطح شهر ایجاد کرد، انتقال آن در دستورکار قرار دارد و میدان تره باری که از سال‌ها قبل احداث شد مورد پیگیری و بررسی قرار گیرد و تا دو ماه آینده انتقال آن اتفاق خواهد افتاد.

انتهای پیام/۸۶۰۳۵/

منبع: فارس

کلیدواژه: استاندار مازندران حسینی پور میادین میوه و تره میدان میوه و تره میوه و تره بار قیمت گذاری بررسی قرار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۵۰۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۵۰ میلیارد تومان به تملکات میدان شهید مطهری قم

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری قم گفت: برای تکمیل تملکات بازارچه میوه و تره‌بار به میدان شهید مطهری، ۵۰ میلیارد تومان اختصاص پیدا کرد.

محسن صادقی امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به بهسازی بازار تره‌بار در میدان مطهری، اظهار کرد: سال گذشته عمده تملک این بازارچه انجام شده و حدود ۶۵۰ مترمربع از فضای میدان قدیمی‌تر باقی‌مانده که برای رفع مشکل نقدینگی سازمان، شورای شهر ۵۰ میلیارد تومان به این طرح اختصاص داده است و امسال تملک این بازار به اتمام می‌رسد.

وی افزود: با پیگیری سازمان و شورای شهر این مبلغ در قالب یک وام از بانک شهر به سازمان پرداخت و برای تکمیل تملک از آن استفاده شده است.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری قم خاطرنشان کرد: از سال ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۲ در راستای اجرای این پروژه، سازمان میادین ۸۹ غرفه به متراژ ۱۵۹۵ مترمربع را با صرف هزینه‌ای بالغ‌بر ۵۵۰ میلیارد ریال تملک کرده است.

صادقی امینی با اشاره به تدوین دفترچه تعرفه عوارض و بهای خدمات سازمان، اضافه کرد: برای نخستین‌بار تعرفه عوارض و بهای خدمات سازمان در قالب یک دفترچه و مشتمل بر بندهای متعدد با همکاری فرماندار و هیئت تطبیق فرمانداری مصوب شد.

وی گفت: تدوین این دفترچه بر نقش‌آفرینی بیشتر سازمان میادین در حوزه‌های مختلف کمک زیادی می‌کند به نحوی که در چهار سیاست اصلی سازمان که شورای شهر برای سازمان مصوب کرده است از جمله هوشمندسازی، تکمیل شبکه توزیع و تنظیم بازار اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد.

کد خبر 749092

دیگر خبرها

  • اختصاص ۵۰ میلیارد تومان به تملکات میدان شهید مطهری قم
  • میدان‌داری شرکت‌های ایرانی در میادین نفت و گاز غرب کارون
  • قیمت انواع میوه یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت انواع میوه در میادین و بازارهای میوه و تره بار اعلام شد
  • قیمت انواع سبزیجات برگی و غیربرگی در میادین میوه و تره‌بار
  • تقویت زنجیره های ارزش محصولات کشاورزی مازندران
  • افزایش قیمت میوه و صیفی‌جات مربوط به نرخ بارفروشان است
  • بررسی نقض در اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی در مجلس
  • جهش تولید با ورود شرکت‌های دانش‌بنیان ‌محقق می‌شود
  • قیمت گوشت بوقلمون در میادین و بازارهای میوه و تره بار