Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، در پیام محمد مهدی اسماعیلی آمده است: خبر رحلت عالم پارسا و فقیه زاهد، حضرت آیت الله سید مجتبی رودباری موجب تاسف و تأثر شد.

ایشان از شاگردان حضرت امام خمینی(ره) بود که در عمر شریف و پر برکت خویش،  افراد شایسته ای را در راستای حفاظت از حریم دیانت و شریعت تربیت نمود. محضر ایشان در مسجد تاریخی «صفی» و مدرسه علمیه جامع رشت ، ملجأ و مأمنی برای جوانان مومن و انقلابی و طلاب فاضل  آن سامان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کتابخانه امیرالمومنین(ع) رشت، میراث ماندگار آن مرد اخلاق و فرهنگ است که برای تأسیس، رونق و گسترش آن، تا آخرین دقایق عمر شریفشان دغدغه مند بودند.

اینجانب ضمن عرض تسلیت درگذشت این عالم وارسته‌ به محضر حضرت ولی عصر (عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی)، شاگردان، علاقه مندان، مردم شریف و فرهنگ دوست گیلان و به ویژه خانواده  مکرم ایشان، از درگاه خداوند متعال برای آن عالم عامل، علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر مسالت می‌نمایم.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید مجتبی رودباری مدت ۲۳ سال شاگرد امام خمینی (ره) بود. وی مؤسس کتابخانه عمومی امیر المومنین (ع) است و شاگردان بسیاری را در حوزه علمیه رشت تعلیم و تربیت کرد. 

از دیگر اساتید وی می‌توان مرحوم آیت الله حاج سید محمود ضیابری ، حاج شیخ محمدعلی امینیان، آقا میرزا جعفر سبحانی تبریزی، میرزا محمد تقی ستوده اراکی، حاج سید عبدالکریم اردبیلی، شهید مفتح همدانی، علامه طباطبایی، آیت الله العظمی بروجردی، آیت الله العظمی میرزا هاشم آملی، آیت الله خوئی و آیت الله العظمی حکیم را نام برد.

این عالم روحانی شرحی بر کتاب تجارت لمعه دمشقیه دارد که در دهه چهل در قم به چاپ رسید.

آیت الله رودباری سال‌های عمر شریف‌شان را وقف تعالی و اعتلای اسلام عزیز و نشر حقایق و معارف اسلامی و تربیت شاگردان کرد.

زنده یاد آیت الله سید مجتبی رودباری روز سه شنبه، دوم فروردین ۱۴۰۱، در سن ۸۹ سالگی براثر ایست قلبی دارفانی را وداع گفت.

برچسب‌ها محمد مهدی اسماعیلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیام تسلیت دولت سیزدهم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محمد مهدی اسماعیلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیام تسلیت محمد مهدی اسماعیلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیام تسلیت دولت سیزدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۵۰۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانده سپاه امام رضا (ع) رحلت سردار «ایافت» را تسلیت گفت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سپاه امام رضا علیه السلام، سردار هاشم غیاثی در پیام تسلیت آورده است: رزمندگان دلاور لشکر ویژه شهدا در طول صحنه‌های دفاع از این مرز و بوم به ویژه در ۸ سال دفاع مقدس جان فشانی‌ها و دلاور مردی‌های سید مجید ایافت را به یاد دارند، او که در عملیات مرصاد به اتفاق همرزمانش، داغ پیشروی منافقین را از تنگه چهار زبر در کرمانشاه بر دل دشمنان این انقلاب گذاشت.

فرمانده سپاه امام رضا علیه السلام در پیام خود به مناسبت رحلت سردار ایافت آورده است: رضوان پروردگار بر این سردار پر افتخار و مجاهد فی سبیل الله که بعد از دفاع مقدس برای ترویج پیام انقلاب اسلامی و رفیقان شهیدش لحظه‌ای از پای ننشست و با حضور در میدان‌های فرهنگی همیشه به دنبال زنده کردن راه شهیدان بود که این تلاش‌ها در یاد و خاطره اهل فرهنگ و هنر انقلاب خواهد ماند.

وی در پایان این پیام آورده است: از درگاه خداوند رحمان برای همه بازماندگان صبر و شکیبایی و علو درجات و همنشینی با رفقای شهیدمان را برای این مجاهد نستوه مسالت می‌کنم.

کد خبر 6096720

دیگر خبرها

  • تسلیت فرمانده سپاه امام رضا (ع) در پی رحلت سردار ایافت
  • فرمانده سپاه امام رضا (ع) رحلت سردار «ایافت» را تسلیت گفت
  • وزیر فرهنگ درگذشت یکی از بزرگان موسیقی کشور را تسلیت گفت
  • پیام تسلیت وزیر ارشاد در پی درگذشت هنرمند موسیقی خراسان شمالی
  • وزیر ارشاددرگذشت عیسی بخشی از بزرگان موسیقی خراسان را تسلیت گفت
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی درگذشت حاج عیسی قلی‌پور
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت عیسی بخشی از بزرگان موسیقی
  • مردمی شدن فرهنگ در اولویت کار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است
  • حقیقت زیر پای تمدن افسار گسیخته غربی در حال لگدمال است
  • وزیر فرهنگ و ارشاد با همتای آذربایجانی خود دیدار کرد