Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ سیل اردیبهشت ماه سال گذشته در شهرستان گناباد،خسارت‌های زیادی به بارآورد وهمین امر سبب شد تا خبرنگار تسنیم در سال جاری پیگیر پیش بینی‌ها و اقدامات پیشگیرانه مسئولان این شهرستان باشد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گناباد، دو روز قبل گزارشی تحت عنوان "گزارش میدانی تسنیم از مناطق سیل‌زده گناباد/ روان‌آب‌ها هنوز مردم را تهدید می‌کند/ خسارتی که جبران نشد" روی خط خبری خبرگزاری تسنیم رفت و به عدم اقداماتی درباره بازگشایی مسیر سیل در شهرستان گناباد پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیگیری‌های این موضوع توسط خبرنگار تسنیم ادامه پیدا کرد ودر همین راستا احمد تمامگر مدیر اداره منابع آب گناباد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهارداشت: موضوع ترمیم و بازسازی پل‌ها چندین مرتبه در کمیته بحران شهرستان مطرح و اداره راهداری و حمل نقل جاده ای و شهرداری ملزم به اصلاح آنها شدند اما باوجود دستور اکید و لازم اجرای فرماندار و دادستان شهرستان گناباد هیچ گونه اقدامی برای اصلاح آن صورت نگرفته است.

وی خاطرنشان‌کرد: ضمنا تمامی مسیر رودخانه‌های سطح شهرستان‌های گناباد و بجستان لایروبی شده است و در سال گذشته مسیر کال شش انگشتی دو بار لایروبی شده اما به علت عدم رعایت بعضی از همشهریان مجدد نخاله‌های ساختمانی  بجای محل مشخص شده برای تخلیه در مسیر رودخانه تخلیه می‌کنند.

مدیر اداره منابع آب گناباد عنوان کرد:گروه گشت رودخانه‌ها از محل بازدید و در صورت نیاز به لایروبی  ظرف چند روز آینده مسیر رودخانه لایروبی خواهد شد.

گلایه‌های مردم از واگذاری زمین ورزشگاه آزادی گناباد برای ساخت مسکنگزارش میدانی تسنیم از مناطق سیل‌زده گناباد/ روان‌آب‌ها هنوز مردم را تهدید می‌کند/ خسارتی که جبران نشد + فیلمنماینده مردم گناباد و بجستان: اعتبار شرکت‌های دانش بنیان را افزایش خواهیم داد

از آنجایی که احداث پل در مسیر سیل برعهده شهرداری گناباد است به سراغ این نهاد رفتیم که حمید زارع حسینی، شهردار گناباد اظهارداشت: بارش‌های شدید و کم سابقه بهار سال گذشته شکسته شدن بند سارها جاری شدن سیلاب در رودخانه‌های فصلی اهمیت موضوع حفظ حریم رودخانه‌ها و جلوگیری از انسداد رودخانه‌ها را نمایان کرد.

وی ادامه داد: شهرداری گناباد مرتب از مسیر رودخانه‌ها بازدید به عمل می‌آورد و نسبت به برخورد قانونی با متخلفین و لایروبی مسیل‌های واقع در محدوده شهری اقدام کرده است.

شهردار گناباد گفت: ضمن اقدامات لازم جهت جلوگیری از ورود سیلاب به سمت منازل مسکونی و کنترل سیلاب در بهار 1400 از این فرصت جهت انجام مستندسازی کامل از وضعیت رودخانه‌های فصلی گناباد با ثبت تصاویر هوایی در هنگام سیل استفاده کردیم و در ادامه پیگیری‌های قبلی با ارسال مستندات جدید موضوع تخصیص اعتبار جهت احداث پل پیگیری شد.

زارع حسینی بیان کرد: با برآورد انجام شده حدود 100 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای 3 پل در حوزه شهری نیازمند است که این مبلغ از اعتبارات و بودجه داخلی شهرداری گناباد خارج است.

انتهای پیام/281/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مسیر رودخانه رودخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۵۰۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت شهرک سیر برای تقویت زنجیره‌ ارزش پیگیری شود

استاندار همدان با بیان اینکه بازار تجاری، صادراتی و اقتصادی غرب کشور تقویت شود گفت:کشت سیر مزیت بی‌نظیر استان است و شهرک سیر برای تقویت زنجیره‌ ارزش ساخته می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، آیین گرامیداشت روز مریانج با حضور دکتر علیرضا قاسمی‌فرزاد استاندار همدان، نماینده مردم شریف همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، امام‌جمعه و شهردار مریانج و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد.

در این آیین از کتاب فرهنگ واژه‌ها، ضرب‌المثل‌ها و اصطلاحات مرگانه‌ای(مریانجی) اثر عزیز کمالیان رونمایی شد.

همچنین از پاکبان پاکدست به دلیل امانت‌داری از اموال مفقوده مردم و عودت دو میلیارد ریال وجه نقد به صاحب آن، توسط استاندار همدان تقدیر شد.

علیرضا قاسمی فرزاد در مراسم گرامیداشت روز مریانج در سالن ورزشی شهیدحاجی‌بابایی با اشاره به سابقه فرهنگی و مذهبی مردم مریانج اظهار داشت: زهد، تدین و تقوای مردم شهید پرور مریانج حتی پیش از انقلاب‌اسلامی پرآوازه بوده و این دیار همواره میزبان علمای شاخص بوده است‌.

قاسمی فرزاد بیان کرد: در سال‌های ابتدای انقلاب‌ اسلامی نیز مردم بصیر، فهیم و انقلابی مریانج در مقابل تحرکات منافقین کوردل ایستادگی کرده و در دوران دفاع‌ مقدس نیز 160 شهید والامقام هدیه کردند.

وی عنوان کرد: شهر مریانج مسیر تردد بیش از 80 درصد زائران اباعبدالله‌(ع) به ویژه در ایام اربعین است و وجود مصلی برای این شهر تنها مختص مریانج نیست و از این ظرفیت برای میزبانی از زائران حسینی نیز استفاده می‌شود.

استاندار همدان اظهار داشت: با توجه به وجود معادن سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی در این منطقه، شهرداری مریانج بازارچه عرضه‌ صنایع‌دستی و سنگ‌های قیمتی و زینتی را ایجاد کند.

قاسمی فرزاد مطرح کرد: صنعت کشاورزی، مزارع سرسبز و کشت سیر در همدان یک مزیت نسبی برای استان است و ساخت شهرک سیر برای تقویت زنجیره‌ ارزش که در جهان بی‌نظیر است، مورد توجه و پیگیری قرار دارد.

بازار تجاری و اقتصادی غرب کشور تقویت شود

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه صادرات محصولات صنایع‌دستی و کشاورزی مریانج با هماهنگی و انسجام بخش‌ اقتصادی استان پیگیری شود، افزود: تکمیل زنجیره ارزش در حوزه مبل و منبت با هم‌افزایی در شهر ملایر، مریانج و تویسرکان شکل گیرد و بازار تجاری و اقتصادی غرب کشور تقویت شود.

استاندار همدان با بیان اینکه ایجاد منطقه ویژه گردشگری باید با استفاده از سرمایه‌گذاران بخش‌ خصوصی باشد افزود: شناسنامه‌ مسکن استان تهیه شده و پروژه‌های نهضت ملی مسکن توسط معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری در شهرها با حضور فرمانداران و شهرداران با قوت پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/

  

دیگر خبرها

  • قطار سریع‌السیر یزد حذف شد
  • سیلاب بخش‌ مرکزی گناباد را فرا گرفت
  • سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی در خراسان جنوبی
  • پیگیری روندجستجوی پیکربی جان یکی از جوانان غرق شده در نازلو چایی
  • ساخت شهرک سیر برای تقویت زنجیره‌ ارزش پیگیری شود
  • نمی‌توانیم بگوییم «یسنا » ربوده شده یا نه | آخرین وضعیت پیگیری پرونده گم شدن دختر کلاله‌ای
  • بازدید مستمر از مراکز خدمات دامپزشکی شهرستان گناباد
  • هشدار مدیرکل مدیریت بحران استانداری در پی تشدید بارش‌ها در کرمانشاه
  • تاکید سخنگوی قوه قضائیه بر تسریع پیگیری و حل پرونده‌های مردمی
  • هشدار تشدید و تداوم فعالیت سامانه بارشی در هرمزگان