Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزنه‌برداری در سال ۱۴۰۰ به غیر از حواشی خودساخته هیچ دستاورد مهم دیگری نداشت و سوال مهمی که در سالی که گذشت بی جواب ماند؛ ماندن یا نماندن.

خبرگزاری میزان - وزنه‌برداری ایران در سال ۱۴۰۰ دستاورد‌های مثبت حداکثر به اندازه انگشتان یک دست داشت، اما اتفاقات زیادی در ماه‌های منتهی به پایان سال، دستاورد‌های این رشته المپیکی را زیر سوال برد!

اتفاقی که در سال گذشته بیشتر به چشم آمد؛ اصرار به ماندن علی مرادی در این فدراسیون بود که یک بار حکم بازنشستگی‌اش آمد و بار دوم انتخابش به عنوان رئیس فدراسیون ابطال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرادی برای ماندن در فدراسیون، تمام وجود و تمرکز خودش را گذاشته و حتی با وجود ابطال انتخابات سال ۹۸، به حکم دیوان عدالت اداری اعتراض کرده و درخواست تجدید نظر دارد!

دستاورد مهم و ارزنده وزنه‌برداری ایران در سال ۱۴۰۰، کسب تک مدال علی داوودی در بازی‌های المپیک توکیو بود. با اینکه بسیاری از کارشناسان و اهالی وزنه‌برداری زیاد به کسب تک مدال نقره بازی‌های المپیک توکیو روی خوش نشان ندادند، اما می‌توان گفت که این مدال علی داودی در دسته فوق‌سنگین آن در سن ۲۲ سالگی، دستاورد بسیار پراهمیتی برای وزنه‌برداری ایران بود، آن هم در شرایطی که فقط ۲ وزنه‌بردار از کشورمان روی تخته المپیک توکیو پا گذاشتند.

دستاورد دیگر این رشته در سالی که گذشت مدال‌آوری و رکوردشکنی ملی وزنه‌برداران بانوی ایرانی بود. وزنه‌برداری بانوان از بهار سال ۹۶ به صورت علنی استارت خورد تا اینکه ۳ وزنه بردار در مسابقات قهرمانی بزرگسالان جهان در تاشکند موفق به ثبت رکورد شدند.

یکتا جمالی هم بعد از کسب مدال نوجوانان جهان، سپس در مسابقات جهانی جوانان موفق به کسب مدال برنز جهان شد.

البته یک دستاورد اتفاقی هم در این بین رقم خورد که بیشتر باید آن را دستاورد کرونایی دانست. فدراسیون جهانی نام پریسا جهانفکریان وزنه بردار دسته ۸۷+ کیلوگرم کشورمان را به عنوان جایگزین ورزشکاران انصرافی از کشور ساموآ، در لیست دارندگان سهمیه حضور در این بازی‌ها اعلام کرد، ولی به خاطر بی‌اطلاعی مسئولان فدراسیون از این سهمیه وی‌به دلیل شذت مصدومیت به تصور اینکه شانسی برای حضور در توکیو ندارد، ناچار به جراحی کتفش شد و نتوانست در بزرگترین رویداد ورزشی جهان شرکت کند تا افتخار حضور یک بانوی ایرانی در بازی‌های المپیک منتفی شود.

دستاوردی دیگر این رشته که لازمه هر فدراسیون ورشی است رساندن استعداد‌های به سکوی قهرمانی جهان و المپیک است. در این بین تیم ملی بزرگسالان در مسابقات قهرمانی جهان در تاشکند موفق به کسب ۲ مدال طلا، ۳ نقره و ۳ برنز شد. میرمصطفی جوادی و رسول معتمدی دو وزنه بردار خوش آتیه هستند که طلایی‌های ایران در پیکار‌های جهانی بودند و باید امیدوارم باشیم تا این جوانان هم جای پای سهراب مرادی و کیانوش رستمی بگذارند و مدال طلای المپیک را برای ورزش ایران به ارمغان بیاورند.

باید در میان دستاورد‌های انگشت شمار وزنه‌برداری نیم‌نگاهی هم به ناکامی‌های این رشته داشته باشیم. کنار گذاشتن مدال‌آوران المپیکی آن هم بخاطر بی‌برنامگی شاهکاری بود که سرمایه‌ها را به راحتی سوزاند. یکی از این سرمایه‌ها که حداقل می‌توانست دیگر مدال‌آور وزنه‌برداری ایران در المپیک توکیو باشد سهراب مرادی قهرمان وزنه‌برداری بازی‌های المپیک و جهان بود که در جریان سیستم مسابقات گزینشی المپیک توکیو به یک باره با استدلال‌های پیش پای افتاده مسئولان فدراسیون از رفتن به بازی‌های المپیک بازماند.

اما موضوعی که وزنه‌برداری ایران را در ماه‌های آخر سال به روی زبان‌ها انداخت، بازنشستگی علی مرادی بود. اول دی ماه حکم بازنشستگی مرادی تیتر اول همه رسانه‌ها شد و نهایتاً در روز ۱۴ دی ماه با انتشار متن خداحافظی از فدراسیون وزنه‌برداری رفت.

اما این رفتن پایان کار نبود، چراکه وی با یک دست پس می‌زد و با پا پیش می‌کشید! به طوری که مرادی خیلی زود از این اقدام پشیمان شد و ادعا کرد مشکلی برای ادامه فعالیت ندارد؛ انگار نه انگار زمانی از فدراسیون خداحافظی کرده است. در این بین حتی تحرکات رئیس غیرقانونی فدراسیون وزنه‌برداری بعد از این اتفاق بیشتر از قبل شد به طوری که صرافت بیشتری برای بازگشت به میز ریاست نشان داد.

ماجرای غیر قانونی بودن ریاست علی مرادی در فدراسیون وزنه‌برداری، بعد از مجمع انتخاباتی سال ۹۸ کلید خورد جاییکه سجاد انوشیروانی یکی از کاندیدا‌های این انتخابات، به دیوان عدالت اداری شکایت کرد و ابطال انتخابات را خواستار شد. حرف و حدیث‌ انتخابات درباره قانونی نبودن رای‌گیری بود. سجاد انوشیروانی یکی از این کاندیدا‌ها که در مجمع آن زمان ۱۱ رای کسب کرده بود، به دیوان عدالت اداری شکایت و ابطال انتخابات را خواستار شد. اکنون و بر اساس رای دیوان عدالت اداری، انتخابات ۱۶ تیر ماه ۱۳۹۸ ابطال شده است تا حضور‌ مرادی در رأس فدراسیون وزنه‌برداری بیش از پیش غیرموجه و غیرقانونی باشد.

در بخشی از رای شعبه ۴۵ دیوان عدالت اداری آمده است: "در برگزاری مجمع مورد اعتراض حدنصاب قانونی احراز نشده و مستند به مواد ۱، ۱۰ و ۱۱ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری، ضمن ابطال انتخابات مجمع عمومی فدراسیون وزنه‌برداری، حکم به ورود شکایت مطروج صادر و اعلام می‌گردد". این رای بر اساس صلاحیت موجود در ماده ۱۰ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری صدور یافته و بر اساس ماده ۶۵ قانون مذکور، طرف مدت ۲۰ روز از تاریخ ابلاغ، به درخواست یکی از طرفین یا وکیل یا قائم مقام و یا نماینده قانونی آنها، قابل تجدید نظرخواهی است."

باتمام این تفاسیر علی مرادی مقاومت بیش از حدی برای حفظ میز ریاستی که حالا روشن شده علاوه بر بازنشستگی دارای ایراد قانونی جدی نیز است، از خود نشان می‌دهد  و حتی خود را بالاتر از قانون می‌داند، قانونی که هیچ حرف و حدیثی در صحت و درستی آن نیست، اما رئیس غیرقانونی وزنه‌برداری به هر ریسمانی برای ماندن چنگ می‌زند و توان دل کندن از میز ریاستی که به اشتباه از آن وی شده را ندارد.

در هر حال باید دید در سال جدید این مقاومت تا به کجا ادامه خواهد داشت و آیا رییس غیرقانونی وزنه‌برداری داوطلبانه تن به اجرای قانون خواهد داد یا با ورود مراجع نظارتی به شکلی ناخوشایند از وزنه‌برداری خواهد رفت.

بیشتر بخوانید: ذوب‌آهن اصفهان قهرمان لیگ وزنه‌برداری شد

انتهای پیام/

برچسب ها: وزنه برداری فدراسیون وزنه برداری رئیس فدراسیون علی مردای رئیس بازنشسته

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: وزنه برداری وزنه برداری فدراسیون وزنه برداری رئیس فدراسیون رئیس بازنشسته فدراسیون وزنه برداری دیوان عدالت اداری وزنه برداری ایران بازی های المپیک ابطال انتخابات المپیک توکیو علی مرادی سال ۱۴۰۰ بازی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۵۰۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیفت وزنه 210 کیلویی توسط دختر 13 ساله

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 7 ویدیویی از یک دختر 13 گرجستانی منتشر شده که وزنه 210 کیلویی لیفت می‌کشد. قدرت فوق العاده این دختر نوجوان را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • حسن یزدانی پیش از بوداپست به اردوی تیم ملی اضافه می‌شود؟
  • سرنوشت پیرمرد پرحاشیه/ مارکوپولو به استقلال نرسید!
  • برگشت امیدهای بوکس ایران از آسیا با ۳ برنز
  • چالش یا آرامش: برای حسن یزدانی تصمیم بگیرید
  • بویری: بی‌حاشیه بودن و قلب پاک مُهمدی او را رو به جلو می‌برد
  • اسبقیان: بانوان هاکی در صورت کسب مدال، پاداش می‌گیرند
  • ۱۸ کرسی منطقه‌ای والیبال به ایران رسید/ دیدار تقوی با دبیرکل کمیته ملی المپیک عمان
  • دعوت ۱۲۴ مدال آور فدراسیون بدنسازی به مراسم تجلیل از قهرمانان
  • لیفت وزنه 210 کیلویی توسط دختر 13 ساله
  • ویسی: فدراسیون و سازمان لیگ عرضه ندارند شورای امنیت وسط بیاید