Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: حدود یک ماه و نیم است که مشکل تامین نهاده وجود دارد و سامانه بازارگاه به طور قطره چکانی شارژ می شود.

به گزارش قدس آنلاین، حبیب اسدالله نژاد در پاسخ به این سوال که وضعیت تامین خوراک طیور در پایان سال ۱۴۰۰و روزهای آغازین ۱۴۰۱ به چه صورت بوده است؟ گفت: متاسفانه وضعیت تامین نهاده ها در شرایط مناسبی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
برخی از واحدهای مرغداری بیش از ۵۰روز است که از سامانه بازارگاه نهاده خریداری کرده‌اند ولی هنوز به دستشان نرسیده‌است و برخی هم هنوز موفق به خرید نشده‌اند. وی ادامه داد:بخشی از این قصور مربوط به معاونت بازرگانی وزارت جهادکشاورزی و دستگاه های مربوطه است. بخشی دیگر مربوط به تجار و بازرگانان است. آنها مدعی هستند که ارز برای واردات نهاده تخصیص داده نشده  یا ارز تخصیص داده  شده ولی کارمزد آن پرداخت نشده است. همچنین در برخی موارد نیز گفته می شود که مجوز خروج از گمرک صادر نشده است و تنها کسی که در این میان آسیب می‌بیند مرغدار است. مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی اضافه کرد: تمام موارد ذکر شده دلیل نمی شود که واحدهای مرغداری  هنوز بعد از۵۰ روزی که از خرید نهاده‌شان می گذرد، این اقلام به دستش نرسیده باشد. وی در ادامه گفت: بسیاری از مرغداری‌ها نیز مرغ هایشان آماده تحویل است ولی چون هنوز سهمیه نهاده دولتی خود را دریافت نکرده‌اند امکان تحویل ندارند، زیرا در صورت فروش مرغ سهمیه هایشان از بین می رود که البته سهمیه برخی از مرغداران بعد از ۴۵ روز حذف شده و این سهمیه ها باید به هرشکل ممکن برگردد و حق مرغدار به‌واسطه عدم تامین کافی نهاده ها توسط دولت به هیچ وجه نباید ضایع شود. اسدالله نژاد با بیان اینکه یک ماه و نیم است که مشکل تامین نهاده وجود دارد و سامانه بازارگاه به طور قطره چکانی  شارژ می شود، گفت: عملکردها در دو ماه پایانی سال در تامین و توزیع نهاده ها واقعا نامناسب بود و آسیب روحی و مالی بسیاری به مرغداران وارد کرد، انتهای پیام منبع: ایسنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: نهاده دامی سامانه بازارگاه مرغداري نهاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۵۱۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات تخم مرغ به ۳۰ هزارتن رسید

حمیدرضا کاشانی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: قیمت کنونی هرکیلو تخم مرغ درب مرغداری ۳۷ هزارتومان است که با نرخ مصوب سال قبل ۱۰ هزارتومان اختلاف دارد.

 به گفته او، با توجه به افزایش هزینه‌های تولید و عرضه تخم مرغ کمتر از قیمت تمام شده و حتی نرخ مصوب سال قبل، مرغداران ظرف ۴۰ روز اخیر ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان متضرر شدند.

کاشانی ادامه داد: با توجه به زیان چشمگیر مرغداران، روند حذف گله‌ها شدت گرفته است که استمرار این روند منجر به خروج مرغداران یکی پس از دیگری از چرخه تولید می‌شود.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن افزود: با توجه به زیان چشمگیر مرغداران انتظار برآن بود که جلسه‌ای در سطوح بالای وزیر در وزارتخانه برگزار شود، درحالیکه به رغم پیگیری‌های مکرر کمترین حمایت از این بخش صورت نگرفته است.

او درباره  آخرین وضعیت صادرات تخم مرغ گفت: بنابر آمار از ابتدای سال تاکنون ۳۰ هزارتن تخم مرغ به بازار‌های هدف صادر شده است که بدلیل شرایط مساعد تولید مازاد بر نیاز کشور تا پایان خرداد، ماهانه حداقل ۲۰ هزارتن تخم مرغ در راستای تعدیل بازار و جلوگیری از افزایش زیان مرغداران باید صادر شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • قیمت جدید تخم‌مرغ اعلام شد
  • تاکید آیت الله لائینی بر گره‌گشایی از زندگی کارگران
  • صادرات تخم مرغ به ۳۰ هزارتن رسید
  • تقدیم ۱۰۰۰ شهید جامعه کارگری در مازندران
  • تاخیر در پرداخت حقوق کارگران معیشت آن‌ها را دشوارتر کرده است
  • زنجیره یکپارچه تامین و تولید مرغ در گلستان تشکیل می‌شود
  • آیا از لوله سیاه آهنی برای مصارف کشاورزی می‌توان استفاده کرد؟
  • انجام کارهای بی‌منت در گرو داشتن تفکر بسیجی است
  • انجام کارهای بی‌منت در گروه داشتن تفکر بسیجی است
  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه