Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرشید وزین مدیرعامل یک شرکت فناور دانش‌بنیان در زمینه تولیدات کشاورزی گناباد گفت: شرکتهای دانش بنیان با ظرفیتهای خود مانند ارزش افزوده بالا و برخورداری از توان رقابت بیشتر به نسبت دیگر واحدهای تولیدی به دلیل اتکای به خلاقیت و دانش و پژوهش، ارکان مهم تحقق اقتصاد مقاومتی به شمار می روند و سرمایه گذاری در این بخش اشتغال پایدار را به همراه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: مسائلی مانند اشباع ظرفیت استخدامی در دستگاههای اجرایی و از سویی اهمیت تزریق تفکر نخبگانی و حضور بخش‌ خصوصی در عرصه‌های تولید و کارآفرینی، شرکت‌های دانش‌بنیان را به یک ضرورت مهم برای تحقق اقتصاد مقاومتی تبدیل کرده است.

مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان گفت: یکی از اموری که می تواند بستر تولید دانش بنیان را در کشور هموار کرده و موجب فروش تولیدات آنها با قیمتهای پایین تر شود، زیرساخت ها و شرایط مواد اولیه موجود در کشور است، زیرا طبق تئوری تجارت بین الملل، هر کشور در صورتی می تواند کالایی را ارزان تر تولید کند که تولید آن کالا بیشتر به نهاده هایی نیاز داشته باشد که آن نهاده ها در آن منطقه از وفور نسبی بیشتری برخوردار باشند.

وزین گفت: تولیدات دانش بنیان برخلاف تولیدات سنتی، بر ابتکار و خلاقیت استوار است و به همین دلیل فراوانی نیروی انسانی تحصیل کرده و متخصص نقش مهمی در پدید آمدن مزیت رقابتی آنها ایفا می کند و بهره گیری از این شرایط سبب توسعه شرکت های دانش بنیان و پیشرفت اقتصاد مقاومتی می شود.

او گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان، با توجه به ویژگی‌های خود و پویایی و تطبیق با شرایط محیط پیرامونی و انعطاف‌ پذیری بالا، ظرفیت مناسبی برای روبه‌رو شدن با شرایط تحریم را دارا هستند.

مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان گفت: با توجه به اینکه بیکاری به خصوص در قشر تحصیل کرده به یک دغدغه مهم تبدیل شده است، شرکتهای دانش بنیان از ظرفیتی غنی برای توسعه و اشتغال زایی برخوردارند.

بیشتر بخوانید

ارتباط تجاری ایران با کشور‌های منطقه افزایش یافت

وزین گفت: تولید محصولات دانش بنیان نیازمند صرف هزینه و زمان بالایی است و ایجاد زیرساخت های توسعه تولیدات این شرکتها به منظور حفظ استقلال ضرورتی انکارناپذیر است.

او گفت: شرکتهای دانش بنیان و کارآفرین باید از طریق کمک های مالی بلاعوض، پیش خرید یا خرید تضمینی محصولات تولیدی ، ارائه وام ها و اعتبارات با بهره پایین حمایت مالی شوند و با ارایه خدمات مشاوره ای مدیریتی، بازرگانی، مالی، بازاریابی، حسابداری و حقوقی کارآفرینان دارای ایده های دانش محور را برای تبدیل نوآوری های فناورانه به محصولات قابل عرضه در بازار و ایجاد کسب و کاری موفق حمایت کرد.

تحقیق و پژوهش ضرورت و رکن مهم کارآفرینی

هادی ایزدی رئیس اداره صنعت و معدن و تجارت گناباد گفت: تحقیق و پژوهش ضرورت و رکن مهم کارآفرینی و اشتغالزایی به شمار می رود و توسعه بدون توجه به آن امکانپذیر نیست و بسیاری از شرکتهای تولیدی موفق در مجموعه خود واحد تحقیق و توسعه را راه اندازی کرده اند و از این طریق در بهبود کیفیت، کاهش هزینه ها و رقابت پذیری محصولات خود موفق بوده اند.

او گفت: شرکتهای دانش بنیان که اساس آنها بر پایه تحقیق و دانش شکل گرفته است، زیربنای توسعه اشتغال و کارآفرینی به شمار می روند و ارتباط تنگاتنگ آنها با بخش صنعت ضرورت توسعه و رونق اقتصادی است.

رئیس اداره صنعت و معدن و تجارت گناباد گفت: استفاده از ایده های نخبگان و پژوهشگران و تجاری سازی فناوری و دستیابی حداقل ۲۰ درصد این ایده ها به تولید آزمایشی و در نهایت تولید صنعتی شرکتهای دانش بنیان ضرورت توسعه هدفمند و پایدار است.

ایزدی گفت: جهت‌دهی این ایده ها در مسیر تولید و برندسازی و ورود در بازارهای داخلی و خارجی کمک بزرگی به ایجاد فضای امید و نشاط متصدیان و مدیران شرکتهای دانش بنیان می کند.

رییس اداره صنعت و معدن و تجارت گناباد گفت: بیشترین کارکرد شرکتهای دانش بنیان بر مسائل آموزشی متکی است و نخستین قدم برای رفع نگرانی مجموعه های دانشگاهی برای ورود به کارآفرینی و پژوهشهای کاربردی، فرهنگ سازی و به‌روزرسانی تجهیزات و امکانات پژوهشی و آزمایشگاهی و ایجاد دغدغه در اساتید و دانشگاهیان در مسیر توسعه این شرکتها است.

علم و دانش در حوزه بازاریابی کارآیی دارد

حسین تقوی رئیس مرکز رشد فناوری گناباد گفت: علم و دانش به عنوان اساس فعالیت شرکت‌های دانش بنیان علاوه بر جنبه های فنی در سایر حوزه های موثر کسب و کار شامل بازاریابی، مالی، مدیریتی، حقوقی و غیره تاثیر مثبت دارد که این خود منجر به افزایش کارآیی فعالیت آنها می شود.

او گفت: برای افزایش سطح کارآیی و توسعه و رونق فعالیتهای اقتصادی و تولیدات باید اساس بخش تولید مبتنی بر علم و دانش و پژوهش شکل گیرد تا کسب و کارهای موجود حفظ و ارتقا یابد و حتی بتوان برخی مشاغل فراموش شده را دوباره احیا کرد.

رئیس مرکز رشد فناوری گناباد گفت: شرکتهای دانش بنیان و دانش محور با قابلیتهای خاص خود می توانند دغدغه عمومی جامعه و مسئولان ذیربط برای کاهش وابستگی های اقتصادی و ضرورت افزایش بهره‌وری تولید را جامه عمل بپوشانند و راههایی برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی بیابند.

تقوی گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان باعث افزایش بهره‌وری و استفاده بهینه از منابع می‌شوند و با صرف کمترین انرژی‌ها به بالاترین سطوح ارزش افزوده دست می‌یابند و این مسائل بستر تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی را هموار می کند.

او گفت: با وجودی که خام فروشی یکی از معضلات و موانع و تهدیدات توسعه پایدار به شمار می رود توجه به تجاری‌ سازی فناوری و تولیدات دانش‌بنیان موجب کاهش این معضل و فروش محصولات فرآوری شده و در رسیدن به خودکفایی و کاهش وابستگی کشور، و در نهایت امر توسعه پایدار موثر است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانش بنیان دکتری گناباد شرکت های دانش بنیان شرکتهای دانش بنیان اقتصاد مقاومتی گناباد گفت ایده ها او گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۵۱۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد فضایی برای حضور شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در خوارزم ازبکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، همایش بین المللی فرصت های صادراتی شرکت های فناور و دانش بنیان در کشورهای آسیای میانه به‌ویژه ازبکستان به میزبانی پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس و همکاری اتاق بازرگانی ایران و ازبکستان، دوشنبه۱۰ اردیبهشت‌ماه در سالن جابرحیان دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد. 

فریدالدین نصریف، سفیر کشور ازبکستان ضمن خوشامدگویی و تشکر از هیئت‌های ایرانی در این همایش، گفت: سال گذشته رویداد دیدار علمی رئیس جمهور ایران از تاشکند انجام شد. 

 نصریف درباره دیدار ها و فعالیت های بازرگانی و علمی دو کشور توضیح داد: تبادلات کالا بین دو کشور  ایران و ازبکستان، در سال گذشته به بیش از ۵ میلیارد دلار رسیده است. 

وی ادامه داد: برای سال آینده به دنبال افزایش این مبلغ به میران ۱ میلیارد دلار هستیم.

سفیر کشور ازبکستان یادآوردشد: برای رسیدن به چنین هدف بزرگی  در فضای اقتصادی و بازار فناورانه دو کشور، همکاری تمام کشورهای دخیل بسیار مهم است. 

نصریف با اشاره به بازدید وزیر صمت وقت ایران از جمهوری تاشکند در سال گذشته، گفت: در بازدید وزیر صمت از  کشور ازبکستان، هیئتی از شرکت‌های دانش‌بنیان ازبک در این رویداد حاضر شدند و سرمایه گذاری و صادرات بین دو کشور مورد بررسی قرار گرفت. 

وی ادامه داد: در جریان بازدیدهای دو‌کشور ایران و ازبکستان از دستاوردهای فناورانه یکدیگر، بیش از ۵۰ کشور دانش بنیان ازبکستانی در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ حضور پیدا کردند. 

نصریف به نماینده‌های کشور ازبکستان که در نمایشگاه ایران اکسپو۲۰۲۴، حضور یافتند، استره کرد و گفت: معاون وزیر سازمان انرژی اتمی ازبکستان، معاون اتاق بازرگانی این کشور در ایران اکسپوی امسال حضور دارند.

سفیر کشور ازبکستان در ادامه به حضور نمایندگان ایرانی در رویدادهای علمی ازبکستان اشاره کرد و‌گفت: در جریان نشست تاشکند، سید رسول  موسوی، نماینده وزارت خارجه ایران به‌عنوان نماینده ایران حضور خواهد داشت.

سفیر کشور ازبکستان در ‌پایان، از تمام شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور ایرانی درخواست حضور و شرکت در رویداد علمی و اقتصادی پیش‌روی کشور ازبکستان را اعلام کرد و ادامه داد: در‌منطقه خوارزم ازبکستان، فضایی مناسب  برای حضور شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان ایرانی تدارک دیده شده است تا بتوانند پروژه‌های خود را در این منطقه شروع و به مرحله تجاری‌سازی برسانند. 

اتاق‌های مشترک بازرگانی برای توسعه روابط تجاری ایران با کشورهای دیگر

در ‌قسمت‌ بعدی این رویداد بین‌المللی، موسی آقایی، رئیس اتاق بازرگانی ایران در باره مهم‌ترین وظایف اتاق های مشترک بازرگانی ایران با کشورهای دیگر گفت: بسترسازی برای حضور شرکت‌های دانش بنیان ایرانی در بازارهای جهانی، از جمله مهم‌ترین کارکردهای اتاق‌های بازرگانی مشترک است. 
وی افزود: در‌همین جهت به دنبال ایجاد این فرصت  مناسب در آسیای میانه با همکاری کشور ازبکستان و دانشگاه تربیت مدرس بوده‌ایم.

آقایی، به دستاوردهای تجاری میان دو کشور ایران و ازبکستان، اشاره کرد و گفت:  تاکنون ۸۵میلیارد دلار دستاورد روابط تجاری کارساز با ازبکستان شده است. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محورهای تخصصی که در جلسات B2B همایش بین‌المللی فرصت های صادراتی شرکت های فناور و دانش بنیان در کشورهای آسیای میانه به‌ویژه ازبکستان، قطعات صنعتی، تولید لبنیات، مواد شیمیایی و پتروشیمی، نفت ‌و گاز، دارویی، بهداشتی و الکترونیک ، از جمله حوزه‌های مورد بحث در این جلسات بودند. 

همچنین، نمایندگانی از شرکت‌های دانش‌بنیان ازبکستانی از‌جمله مناطق بخارا، تاشکند و خوارزم در این همایش بین‌المللی حضور پیدا کردند. 
علاوه‌براین، براساس اعلام کارگزران پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت‌مدرس، تاکنون حدود ۳۵۰ میلیون دلار صادرات از ایران به کشور ازبکستان، داشته‌ایم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تحقق مشارکت مردم در رشد تولید با توسعه اقتصاد دانش بنیان
  • توسعه بازار بین المللی محصولات دانش بنیان‌ها
  • آموزش‌های مهارتی کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه است
  • تفاهم‌نامه همکاری ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و پالایشگاه نفت آبادان امضا شد
  • حمایت از طرح‌های نوآورانه و ایجاد اشتغال نخبگان در دانشگاه
  • بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • ایجاد فضایی برای حضور شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در خوارزم ازبکستان
  • نوآوری و کیفیت در مسیر سلامت؛ با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود