Web Analytics Made Easy - Statcounter

به مناسبت رویداد ساعت زمین چراغ‌های «پل طبیعت» و «گنبد مینا» امشب خاموش می‌شوند.

به گزارش ایسنا، امشب همزمان با رویداد جهانی «ساعت زمین» چراغ های پل طبیعت و گنبد مینا خاموش می‌شود.

ساعت زمین یک رویداد جهانی سازماندهی شده توسط صندوق جهانی طبیعت (World Wide Fund for Nature) است که در آن سازه‌ها و ساختمان‌های معروف جهان از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه تا ۲۱ و ۳۰ دقیقه در آخرین شنبه ماه مارس که مصادف است با ۶ فروردین ۱۴۰۱، به مدت یک ساعت چراغ‌ها و تجهیزات الکترونیک غیر ضروری خود را با هدف آگاهی‌بخشی در مورد احترام به محیط‌زیست، تغییر اقلیم و حفظ انرژی خاموش می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صندوق جهانی طبیعت (WWF) طرح ساعت زمین را از سال ۲۰۰۷ برای نخستین بار در استرالیا اجرا کرد که با استقبال کم نظیر مردم سراسر جهان مواجه شد، به گونه‌ای که بیش از ۱۲۸ کشور جهان در این طرح مشارکت داشتند.

بنا بر اعلام پایگاه اطلاع رسانی "شهر"، بر همین اساس همزمان با این رویداد جهانی پل طبیعت و گنبد مینا که در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد قرار دارد، نیز همه ساله در حمایت از محیط زیست جهانی در این شب چراغ‌هایشان خاموش می‌شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: روز جهانی ساعت زمین گنبد مینا پل طبیعت ساعت زمین گنبد مینا پل طبیعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۵۱۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسته‌های مکالمه پرتخفیف همراه اول به مناسبت روز ملی خلیج‌فارس

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا، همراه اول همزمان با «روز ملی خلیج فارس» بسته های مکالمه ساعتی خود را تا ۷۵ درصد تخفیف به مشترکان دائمی، اعتباری و انارستان ارائه می دهد.

روز ۱۰ اردیبهشت در تاریخ ایران، یادآور از خود گذشتگی های ملت سرافراز ایران و بیرون راندن متجاوزان برای همیشه از خلیج فارس بود و ایرانیان توانستند در قرن هفدهم میلادی (سال ۱۰۰۱) سواحل جنوبی کشورمان را از چنگ بیگانگان آزاد کنند.

«خلیج فارس» به لحاظ وسعت، سومین خلیج بزرگ جهان و از این رو به دلیل موقعیت جغرافیایی خود در طول تاریخ، همواره نامش بر سر زبان ها بوده است.

این منطقه منبع مهم انرژی جهان است و در مجموع خلیج فارس از نظر جغرافیای سیاسی، استراتژیک، انرژی و تاریخ و تمدن یک پهنه آبی مهم و حساس در دنیا محسوب می شود.

همراه اول به همین منظور (گرامیداشت روز ملی خلیج فارس) امکان بهره مندی تمامی مشترکان خود از بسته های مکالمه ساعتی تا ۷۵ درصد تخفیف را با شماره گیری «ستاره ۱۲۱ ستاره ۱ مربع» فراهم آورده که از بامداد ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ به مدت یک روز کامل امکان فعالسازی آنها وجود دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مرگ خاموش تخت جمشید و بیستون
  • بازدید رایگان از موزه تنوع زیستی پارک پردیسان برای یک هفته
  • برق در این استان فردا قطع می‌شود؛ خاموشی از راه رسید؟
  • حرکت اعتراضی دانشجویان درآمریکا بیداری جهان نسبت به مساله فلسطین و عمق تنفر عمومی نسبت به رژیم صهیونیستی است
  • آغاز رویداد دختران ایران زمین
  • به مناسبت روز جهانی کار و کارگر
  • برگزاری کارگاه آموزشی مدیریت پسماند به مناسبت گرامیداشت هفته زمین پاک
  • تبریک عاشقانه به مناسبت تولد بهرام رادان + عکس
  • تلاش ها برای تحقق تابستان بدون خاموشی در قم
  • بسته‌های مکالمه پرتخفیف همراه اول به مناسبت روز ملی خلیج‌فارس