Web Analytics Made Easy - Statcounter

اهالی روستای «رودریش» از نداشتن راه ارتباطی مناسب به مسئولان شهرستان کهگیلویه گلایه مند بوده و خواهان تعیین تکلیف جاده ارتباطی این روستا هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از  صبح زاگرس راه ارتباطی مناسب نیازهای اولیه مردم برای ماندگاری در روستاها است اما برخی از روستاها در شهرستان کهگیلویه از دارا بودن راه روستایی مناسب  محروم هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 اهالی روستای رودریش از نداشتن راه ارتباطی مناسب از مسئولان شهرستانی و استانی گلایه‌مند هستند و خواهان تعیین تکلیف جاده ارتباطی این روستا در گفتگو با این پایگاه خبری شدند.

 روستای «رودریش» از توابع دیشموک، در ۴۵کیلومتری شهر دیشموک مرکز این بخش و در ۱۵۰ کیلومتری شهر دهدشت مرکز، شهرستان کهگیلویه در استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.در این روستا ۷۵ خانوار با بیش از ۴۰۰ نفر  زندگی می کنند که شغل آنها کشاورزی و دامداری است.

یکی از اهالی این روستا در گفتگو با خبرنگار صبح زاگرس گفت: منطقه محروم بوده و هیچ کسی به داد آن نمی رسد، و در اولین بارش برف و باران به دلیل نبوده جاده مناسب، ارتباط روستا با بخش و شهرستان کهگیلویه تا پایان فصل نزولات آسمانی قطع می شود.

وی افزود: اگر کسی در این روستا بیمار شود به خاطر نبود راه دسترسی فقط از طریق اورژانس هوایی باید انتقال پیدا کند و در اکثر مواقع با بهانه‌های مختلف  این بالگرد حضور پیدا نمی کند و از مسئولان انتظار داریم که نیم‌نگاهی به ما داشته باشند و در صدد رفع مشکلات برآیند.

ساکن دیگر این روستا با اشاره به اینکه به استانداری، فرمانداری  و ادارات خدمات رسان همه و همه سر زده‌ایم  تاکنون هیچ کاری برای این راه ارتباطی انجام داده نشده است گفت: مسیر روستا تا جاده اصلی به طول۱۳ کیلومتر به صورت خاکی است که انتظار داریم برای زیرسازی و آسفالت این روستا چاره اندیشی شود تا ساکنان آن بیشتر از این مهاجرت نکنند.

وی به مشکل تنها مدرسه روستایی نیز اشاره کرد و افزود:در این روستا مدرسه راهنمایی نیست و دانش اموزان تا کلاس ششم بیشتر درس نمی خوانند و ترک تحصیل می کنند.

این ساکن روستا تصریح کرد: مدرسه ابتدایی نیز فاقد هر گونه امکانات بوده و به دلیل بسته شدن راه ارتباطی و عدم جاده درسترسی به روستا، ماه ها مدرسه بدون معلم است و دانش اموزان باید از فضای مجازی درس ها خود را دنبال کنند که به دلیل ضعف اینترنت این امر نیز میسر نیست.

در خصوص جاده ارتباطی این روستا رییس راهداری کهگیلویه گفت: روستاهای رودریش، اجم و میدان که بیش از ۵۰ کیلومتر تا بخش دیشموک فاصله دارند در زمان بارش ها و قطع راه ارتباطی با مرکز استان صورت می گیرد.

دیانتی افزود: در خصوص این راه های ارتباطی یک سری مطالعاتی انجام گرفته با همکاری مسئولان ذی ربط استاندار انقلابی،نماینده مجلس، مدیرکل راهداری  دنبال تامین اعتبار هستیم.

وی تصریح کرد:با تامین اعتبار، کار جاده  این سه روستا انجام خواهد شد تا ساکنان بتوانند به آسانی با مرکز بخش خود دسترسی داشته باشند.

به نظر می‌رسد باید مردم روستای «رودریش» همچنان در این وضعیت تاسف‌بار زندگی کنند تا مشخص شود چه زمانی مسئولان ذی ربط شرایط خدمت‌رسانی و حل مشکلات مردم منطقه را دارند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: شهرستان کهگیلویه راه ارتباطی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۵۱۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهسازی و آسفالت جاده روستایی تنگ بابا احمد اندیکا+فیلم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، امرالله نوذری به خبرنگار ما گفت: روستای تنگ بابا احمد یکی از مناطق پرجمعیت شهرستان اندیکا است و حدود ۱۰ روستا در این منطقه وجود دارد.


وی افزود: علاوه بر اینکه روستائیان از جاده تنگ بابا احمد تردد می‌کنند، عشایر نیز برای عبور از این مسیر استفاده می‌کنند.


نوذری ادامه داد: با توجه به اینکه اهالی شهرستان لالی و اندیکا از این جاده استفاده می‌کنند، بهسازی و آسفالت مسیر در دستور کار قرار گرفت و طرح مورد نظر به طول ۴ کیلومتر و با اعتبار حدود ۵ میلیارد تومان اجرایی شد.


فرماندار اندیکا اضافه کرد: باهدف رونق گردشگری در این منطقه، معابر روستای بابا احمد نیز آسفالت شدند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • گلایه اهالی روستای کالدشت بالا از کمبود امکانات رفاهی + فیلم و تصاویر
  • روستایی که سهم لک لک ها شد | لک لک هایی که روستاییان را مجبور به خانه سازی کردند
  • این لک لک ها اهالی را مجبور به خانه سازی می کنند
  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است
  • تنها پل چوبی روستای شورکش بر اثر باران سیل آسا تخریب شد + فیلم
  • در این روستا یک شب در سال همه کوفته می خورند | مراسم «اوکوز قوربانی» در روستای اسفنجان شهرستان اسکو
  • آیین گاوکشان 
  • تخلیه فضولات حیوانی رودخانه روستای همای علیا را آلوده کرد + فیلم و تصاویر
  • بهره‌مندی اهالی روستای سرپله آبدانان ایلام از آب سالم
  • بهسازی و آسفالت جاده روستایی تنگ بابا احمد اندیکا+فیلم