Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@04:05:52 GMT

شهرهای قرمز و آبی اصفهان افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۵۱۳۰۴

شهرهای قرمز و آبی اصفهان افزایش یافت

به گزارش ایرنا، بر اساس رنگ‌بندی همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ از امروز شنبه ششم فروردین، شهرستان‌های بُرخوار، نجف آباد و آران و بیدگل در استان اصفهان در وضعیت آبی (عادی) قرار گرفتند درحالیکه در هفته گذشته هیچ‌یک از شهرستان های این استان در وضعیت آبی نبود.

از طرف دیگر تعداد شهرستان های با وضعیت بسیار پر خطر کرونایی در این استان افزایش یافت و خوانسار، شهرضا و سمیرم به وضعیت قرمز رسیدند درحالیکه در هفته گذشته فقط شهرستان فریدونشهر در وضعیت قرمز قرار داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین بر اساس رنگ‌بندی جدید همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ کلانشهر اصفهان نیز از وضعیت نارنجی (پُر خطر) کرونا خارج و وارد وضعیت زرد (نسبتا پر خطر) شد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا درباره آخرین وضعیت همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ اظهار داشت: آمار از نظر شیوع و بروز بیماری، تعداد بیماران سرپایی و بستری، تست های مثبت کرونا و مرگ و میر کرونا کاهش یافته است و در شاخ نزولی پیک ششم قرار داریم. 

پژمان عقدک با بیان اینکه تست های مثبت کرونا در استان در روزهای اخیر به ۱۰ تا ۱۵ درصد رسید درحالیکه در پیک موج ششم تا حدود ۶۰ درصد هم افزایش یافت، افزود: پیش بینی می شود که در هفته آینده، تعداد شهرهای زرد و آبی در استان اصفهان افزایش یابد.
وی درباره قرمز شدن وضعیت کرونایی سه شهرستان در اصفهان، گفت: تعداد افراد بستری مبتلا به کرونا در این مناطق افزایش یافته که ممکن است دلایلی مانند میزان تردد و مسافرپذیر بودن آنها در این زمینه تاثیر داشته باشد.

عقدک با اشاره به اینکه هنوز سویه غالب در ابتلا به کرونا، اُمیکرون است، تصریح کرد: هنوز سویه جدیدی در استان گزارش نشده است اما اگر رعایت شیوه‌نامه های بهداشتی کاهش یابد احتمال افزایش آمار کرونا از اواخر فروردین یا اوائل اردیبهشت وجود دارد.

گردشگران حتما ماسک بزنند

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به تعطیلات نوروزی نیز اشاره و اضافه کرد: این روزها با تجمع مردم و گردشگران در محیط های عمومی مواجه هستیم و در برخی موارد از رعایت شیوه‌نامه های بهداشتی بویژه استفاده از ماسک خبری نیست.

عقدک تاکید کرد: با توجه به رعایت نشدن شیوه‌نامه های بهداشتی در تعطیلات نوروزی و دورهمی ها اضطراب داریم که مبادا تعداد افراد مبتلا به کرونا افزایش یافته و موج بعدی کرونا بوجود آید.

وی از مردم و گردشگران خواست تا جای ممکن در محیط های جمعی و شلوغ قرار نگیرند زیرا راه انتقال ویروس کرونا از راه تنفس است و اگر مردم مجبور هستند که در محیط جمعی قرار بگیرند حتما فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک را رعایت کنند و اگر واکسن نزده اند هرچه سریعتر برای آن اقدام کنند.

وی درباره نظارت بر رعایت شیوه‌نامه های بهداشتی کرونا در واحدها صنفی و اماکن عمومی، تصریح کرد: اصفهان جزو دانشگاه های علوم پزشکی برتر کشور در نظارت بر رعایت موازین بهداشتی است و برخورد جدی با واحدهای متخلف صورت می گیرد اما نمی توان ادعا کرد که برای هر واحد صنفی، یک ناظر در نظر گرفته می شود و همه آنها را در یک لحظه می توان کنترل کرد.

عقدک ادامه داد: بدون شک فروشنده یا متصدی واحد صنفی که با وجود همه توصیه ها از ماسک استفاده نمی کند، در درجه اول نسبت به سلامتی خود بی توجه است.

بر اساس آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان حدود ۳۰۰ بیمار دارای علائم کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند.

برچسب‌ها ویروس کرونا اصفهان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا اصفهان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ویروس کرونا اصفهان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان شیوه نامه های بهداشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۵۱۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین

 

بین الملل تابناک: هفتصد و هشتادمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

 

اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین

فرمانده ارشد اوکراین امروز (یکشنبه) گفت: تعداد بی‌شماری از نیروهای کی‌یف از مواضع جدیدی در غرب سه روستا در جبهه شرقی که روسیه نیروهای قابل توجهی را در چندین نقطه آن متمرکز کرده است، عقب‌نشینی کرده‌اند.

 «الکساندر سیرسکی» در پیام‌رسان تلگرام با اعلام اینکه «وضعیت در جبهه بدتر شده است»، سخت‌ترین مناطق را غرب «مارینکا» و شمال غربی «آودیوکا» توصیف کرد.

وی افزود: نیروهای کی‌یف مواضع جدیدی را در غرب روستاهای «بردیچی» و «سمنیوکا»، هر دو در شمال آودیوکا و نیز «نوومیخائیلیوکا» نزدیک شهر مارینکا به دست آورده بودند.

سیرسکی ادامه داد: به طور کلی، دشمن در این مناطق به موفقیت‌های تاکتیکی خاصی دست یافت، اما نتوانست مزیت عملیاتی کسب کند.

رویترز خاطرنشان کرد: بیانیه سیرسکی منعکس‌کننده وضعیت رو به وخامت اوکراین در شرق است که کی‌یف امیدوار است پس از تحویل تسلیحات آمریکایی تحت بسته کمکی ۶۱ میلیارد دلاری که به تازگی تصویب شد، بتواند آن را متعادل کند.

بر اساس این گزارش، نیروهای مسکو از زمان تصرف شهر آودیوکا به آرامی در حال پیشروی هستند.

اوکراین در حال حاضر منتظر محموله‌ای از کمک‌های نظامی ایالات متحده است که به گفته مقامات برای مقابله با روسیه حیاتی است.

 

 

 

 

دیگر خبرها

  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • سوژه امسال نون خ لب مرز بود | ۲ خط قرمز مهم که در این سریال رعایت شد
  • جزئیات آلودگی هوا در استان خوزستان
  • ویدئوی عجیب از وضعیت آموزشی دانشجویان دندانپزشکی 
  • برگزاری هفدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری
  • اردبیل و اهواز ابتدا و انتهای مدار کیفیت هوای کشور
  • زیر آب رفتن شهرهای اسپانیا تا ۲۰۵۰
  • زیر آب رفتن شهرهای اسپانیا تا سال ۲۰۵۰
  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین
  • هوای اصفهان قابل قبول است/ شاخص ۴ شهر بر مدار قرمز و نارنجی