Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل کاداستر سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور از صدور ۱۲۶ هزار جلد سند مالکیت برای دولت به نمایندگی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری به مساحت ۱۲۸ میلیون هکتار سند مالکیت کاداستری برای اراضی ملی خبر داد و گفت: سند کاداستری برای ۹۳ درصد از اراضی ملی در کشور صادرشده است. خبرگزاری میزان- فلاح، با اشاره به اقدامات بخش کاداستر سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور، با اشاره به قابلیت اجرای کاداستر در سه بُعد اراضی ملی، کشاورزی و شهری، گفت: بنا به حساسیت موضوع اراضی ملی و وجود تصرف این اراضی و پدیده زمین‌خواری، کاداستر اراضی ملی در اولویت قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل کاداستر سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور با بیان اینکه طبق آمار سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری ۱۳۸ میلیون هکتار اراضی ملی و دولتی در کشور داریم، از صدور ۱۲۶ هزار جلد سند مالکیت برای دولت به نمایندگی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری به مساحت ۱۲۸ میلیون هکتار سند مالکیت کاداستری برای اراضی ملی خبر داد و افزود: از این میزان، ۷۶ هزار جلد سند ملکیت با مساحت ۶۱ میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار در سال ۱۴۰۰ صادرشده که اتفاق بزرگی است.
فلاح با تأکید بر اینکه کاداستر اراضی ملی ۶ استان به‌طور صد در صد به اتمام رسیده است، تصریح کرد: کاداستر اراضی ملی ۲۰ استان کشور رو به اتمام است و با تلاش شبانه‌روزی در حال انجام، کاداستر اراضی ملی مابقی استا‌ها نیز تا پایان اردیبهشت‌ماه به اتمام می‌رسد.
مدیرکل کاداستر سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشوربا بیان اینکه هفت تا هشت میلیون هکتار از مجموع این اراضی توسط سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری اجرای مقررات نشده و در کمیسیون واحده مطرح است، اضافه کرد: این سازمان ملزم شده که آگهی این حجم از اراضی ملی را تا پایان ۱۵ فروردین‌ماه منتشر و درنهایت برای آن‌ها سند صادر شود.
وی تأکید کرد: خوشبختانه برای ۹۳ درصد از اراضی ملی در کشور سند کاداستری صادرشده است، افزود: مشکل خاصی در این راستا وجود ندارد.      بیشتر بخوانید:     ۸۸ درصد اراضی استان مازندران دارای سند کاداستری شده‌اند انتهای پیام/ برچسب ها: کرمانشاه کاداستر

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرمانشاه کاداستر کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور کاداستر اراضی ملی مراتع و آبخیزداری سازمان جنگل ها میلیون هکتار سند کاداستری اراضی ملی هزار جلد سند سند مالکیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۵۱۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه ۳۰۰ هزار هکتار اراضی؛ افزایش سه میلیون تنی محصولات کشاورزی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت اقتصاد، وزرای امور اقتصادی و دارایی و جهاد کشاورزی در نشستی، راهکارهای تأمین مالی برای توسعه سیصد هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور در استان‌های خوزستان، گیلان و مازندران را بررسی کردند.

در این نشست که با حضور سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی و محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی و جمعی از معاونان و مدیران دو وزارتخانه و در وزارت اقتصاد برگزار شد، راهکارهای تأمین مالی توسعه ۲۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان خوزستان و ۵۰ هزار هکتار از اراضی استان‌های گیلان و مازندران مورد بررسی قرار گرفت.

تأمین مالی ریالی این پروژه‌ها و استفاده از فاینانس کشور چین از جمله راهکارهایی بود که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به اهمیت و ضرورت تأمین امنیت غذایی کشور و نقش این اراضی در افزایش تولید محصولات مهم کشاورزی از جمله ذرت، سویا و برنج مقرر شد در خصوص یکی از روش‌های تأمین مالی از طریق فاینانس خارجی یا استفاده از منابع ریالی بانک‌های کشور تصمیم‌گیری شود.

بر اساس این گزارش، با اجرای این طرح‌ها نزدیک به سه میلیون تن افزایش تولید در بخش محصولات کشاورزی کشور ایجاد خواهد شد و میزان منابع لازم برای اجرای این طرح‌ها نیز در حدود ۲ میلیارد دلار برآورد شده است.

کد خبر 6097062

دیگر خبرها

  • سند مالکیت حدنگار و تک‌برگ اراضی خجیر به نام دولت صادر شد
  • ۲۸۱۱ هکتار زمین اشتباهی به نام یک شرکت تعاونی شده است/ سند مالکیت باطل شد
  • سند تک برگی تمامی اراضی ملی محدوده و حریم شهر زهک اخذ شد
  • صدور بیش از ۶ میلیون جلد سند مالکیت روستایی
  • توسعه ۳۰۰ هزار هکتار اراضی؛ افزایش سه میلیون تنی محصولات کشاورزی
  • رفع تصرف بیش از ۲ هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • رفع تصرف بیش از دو هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی، در سال ۱۴۰۲ با ورود دستگاه قضایی آذربایجان غربی
  • سند اراضی فرودگاه شهید صدوقی یزد صادر شد