Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، بر اساس تازه‌ترین آمارهای منتشر شده مرکز مدیریت راه‌های کشور سفرهای نوروزی مردم از ابتدای طرح نوروزی امسال (۲۵ اسفندماه ۱۴۰۰) تا دیروز به طور متوسط دو میلیون و ۵۰ هزار و ۱۳۳ وسیله نقلیه در محورهای مواصلاتی مختلف تردد کرده‌اند که مجموع ترددهای بین‌استانی در ۹ گذشته به حدود ۱۸ میلیون دستگاه وسیله نقلیه مختلف می‌رسد که از این تعداد بالغ بر ۹۵ درصد آن مربوط به خودروهای شخصی مردم بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این آمار در قیاس با مدت مشابه در نوروز سال گذشته ۴۴ درصد، ۱۷۴ درصد در مقایسه با نوروز سال ۱۳۹۹ و ۹ درصد نسبت به همین ایام نوروز در سال ۱۳۹۸ افزایش یافته است که البته رشد عجیب و قریب این آمار در قیاس با نوروز دو سال گذشته به دلیل لغو شدن حجم بسیار زیادی از سفرهای نوروزی مردم ناشی از آغاز شیوع ویروس کرونا در ایران بود. البته بیشترین تردد بین استانی در سفر های نوروزی امسال مربوط به ۲۷ اسفندماه بود که روز گذشته این رکورد هم شکسته شد و بیش از دو میلیون و ۲۳۱ هزار و ۲۳۵ وسیله نقلیه در محورهای مواصلاتی مختلف تردد کردند.

براساس اطلاعات پلاک‌های ثبت شده در دوربین‌های پلاک‌خوان از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تقریبا هشت میلیون و ۵۶۳ هزار و ۶۰۰ پلاک خودرو با ترکیب مبدا استان‌های مختلف در محورهای برون‌شهری رویت شدند که از این تعداد حدود هشت میلیون و ۱۷۶ هزار و ۵۰۰ پلاک مربوط به وسائل نقلیه شخصی بوده است. تهران و البرز در این میان با سهمی حدود دو میلیون و ۵۰۰ هزار پلاک رتبه نخست و استان‌های خراسان رضوی، فارس، مازندران و اصفهان در رتبه‌های بعدی قرار می‌گیرند.

همچنین تغییرات تردد استانی در استان‌های مختلف نشان می‌دهد که تنها اردبیل سفرهای بین‌استانی‌اش تا ۱۵ درصد کاهش مواجه شده و بقیه استان‌ها با افزایش ترددهای بین‌استانی نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته مواجه شدند. خوزستان، بوشهر، خراسان جنوبی، خراسان رضوی و اصفهان به ترتیب با ۱۵۰ درصد، ۹۹ درصد، ۷۷ درصد، ۷۶ درصد و ۷۲ درصد بیشترین افزایش را در ترددهای بین‌استانی تجربه کردند. همچنین بالاترین آمار تخلیه خودروها مربوط به استان تهران و البرز و بیشترین آمار انباشت خودروها مربوط به استان‌های گیلان و مازندران بوده است.

کد خبر 666212 برچسب‌ها سفر - گردشگری نوروز سفر - جاده

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سفر گردشگری نوروز سفر جاده بین استانی سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۵۱۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بدنسازان زنجان سال گذشته ۵۰ نشان کشوری کسب کردند

علی شهبازی با بیان اینکه بدنسازان زنجان سال گذشته ۵۰ نشان کشوری کسب کردند گفت: مدال های برون مرزی بدنسازی استان در سال گذشته توسط شهلا قهرمانی، سید هادی موسوی، احمدی مهری، سجاد کریمی و محمد باقر شمسی کسب شد.

وی اضافه کرد:سال گذشته ۱۷ مسابقه استانی با حضور ۱۳۰ ورزشکار برگزار شد و ۱۷ تیم در رشته های زیر مجموعه هیات با ۱۸۰ ورزشکار به مسابقات کشوری و برون مرزی اعزام شدند.

شهبازی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ کاپ اخلاق توسط تیم بانوان در مسابقات پاورلیفتینگ در گیلان کسب شد، افزود: ۱۴ برنامه تجلیل و تقدیر از پیشکسوتان و همچنین ۱۴ دوره آموزشی در رشته های مختلف برای گروه های هدف برگزار شد.

رئیس هیات بدنسازی و پرورش اندام استان زنجان ادامه داد: یکی از مهمترین رویکردهای این هیات ورزشی توجه به آموزش و ارتقای سطح علمی ورزشکاران و مربیان ورزشی است که این مهم در سال جاری با جدیت پیگیری می شود.

وی اعزام تیم های مختلف ورزشی، حضور در لیگ برتر و میزبانی مسابقات مختلف کشوری را از دیگر برنامه های پیش روی این هیات ورزشی در سال جاری برشمرد.

رئیس هیات بدنسازی و پرورش اندام استان زنجان خاطر نشان کرد: در زمان حاضر ۱۲ مچ انداز این هیات ورزشی عضو تیم ملی هستند که این موضوع از ظرفیت های بالای این رشته در استان حکایت دارد.

به گفته وی، شهرستان طارم یکی از مناطق دارای ظرفیت بالا در رشته مچ اندازی است که تلاش شده طی سال جاری با تامین تجهیزات لازم به عنوان قطب این رشته در استان معرفی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • رکورد جدید زندانیان در فرانسه
  • بدنسازان زنجان سال گذشته ۵۰ نشان کشوری کسب کردند
  • برخی پروژه هایی که رئیس جمهور در سفرهای استانی افتتاح می کند، آنقدر کوچک است که توسط بخشدار محل هم قابل افتتاح است
  • بایرلورکوزن ۲ - ۲ اشتوتگارت/ رکورد شکست ناپذیری باز هم در ثانیه‌های پایانی حفظ شد + فیلم
  • ژابی آلونسو تایم؛ عملکرد فوق‌العاده بایرلورکوزن در کامبک زدن پس از دقیقه ۹۰
  • وقتی تیم های حریف بایرلورکوزن فکر می کنند رکورد شکست ناپذیری این تیم را پایان داده اند (فان) / فیلم
  • اصفهان برترین استان در استعدادیابی کشتی
  • استقلال و پرسپولیس، یک برنده و یک بازنده!
  • یک فعال هلال احمری در هوراند، رکورد تکنیک‌های رزمی کیسه بوکس را شکست
  • ثبت رکورد پرمخاطب‌ترین روز سال برای «ملت» و «باغ کتاب»