Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین به نقل از اندین نرتیو وزیر امور خارجه سابق هند در این یادداشت نوشته است : برای غرب ایجاد فشار بر هند با هدف  محکوم کردن روسیه به دلیل تهاجمش به اوکراین به عنوان نوعی تعهد سیاسی و اخلاقی برای یک دموکراسی، یک تمرین وقیحانه دستکاری است. اگر دموکراسی‌های غربی واقعاً بر این باورند که همه کشورهای دموکراتیک موظفند در این مورد علیه روسیه متحد شوند، نشان می‌دهد که چقدر اسیر شعارهای خود شده‌اند و نمی‌توانند ناسازگاری‌ها را در موقعیت خود ببینند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


از سوی دیگر، اگر آنها آگاه باشند که خودشان به این اصل که اکنون در مورد روسیه از آن حمایت می کنند، پایبند نبوده اند، این نشان دهنده بدبینی آشکار است که توسط احساس قدرت غیرقابل پاسخگو ایجاد شده است.

هند  از سال 1947 یک کشور بر مینای دموکراسی است، هیچ توجه ویژه ای در جبهه های سیاسی اقتصادی و امنیتی از غرب دریافت نکرده است. برعکس، چندین دهه در حوزه‌های استراتژیک هسته‌ای، فضایی و فناوری بالا تحت تحریم‌ها قرار گرفته است. به دلیل عدم تمایل آمریکا برای کمک به ساخت زیرساخت های صنعتی ما در همکاری با بخش عمومی، این کشور به سمت یک رابطه نزدیک با اتحاد جماهیر شوروی در زمینه صنایع سنگین سوق داده شد.
در بخش دفاعی، ما با عدم تمایل ایالات متحده و بریتانیا برای فروش سکوها و تسلیحات پیشرفته به ما به دلیل نگرانی در مورد برهم زدن میزان برابری با پاکستان مواجه شدیم. در واقع پاکستان به بلوک‌های نظامی کشیده شد و تسلیحاتی در اختیار هند قرار گرفت که امنیت هند را به خطر انداخت.

در زمینه هسته ای نیز، هیچ تمایزی بین پاکستان به عنوان یک دولت اسلامی نظامی شده و هند دموکراتیک قائل نشدند. در واقع، هند اساساً مسئول جاه‌طلبی‌های هسته‌ای پاکستان شناخته می‌شد، زیرا آنها به عنوان پاسخی به وقاحت هسته‌ای هند تلقی می‌شدند. ایالات متحده در ایفای نقش رضایت بخش در دستیابی پاکستان به فناوری تسلیحات هسته ای از چین و اروپا، فراتر رفت.
در بعد سیاسی، غرب از دیکتاتورهای نظامی پاکستان علیه هند در مورد کشمیر حمایت کرده است. حتی امروز نیز موضع مبهمی در مورد حاکمیت هند بر کشمیر دارد. از قضا، این اتحاد جماهیر شوروی و روسیه بودند که از هند حمایت کرده اند. در مورد حمله تروریستی پاکستان به هند دموکراتیک، غرب عمدتاً ایالات متحده و انگلیس هیچگاه پاکستان را تحریم نکرده اند، که با موضع آنها در مورد ایران مغایرت دارد.امروز، ایالات متحده با حمایت بریتانیا، افغانستان را با وجود تهدیداتی که این امر برای هند دموکراتیک ایجاد می کند، در اتحاد با پاکستان به افراط گرایان اسلامی تسلیم کرده است. هند در بسیاری از این موضوعات اصلی به سختی از مزیت دموکراتیک در روابط خود با غرب سود برده است. چه باید گفت که پاکستان به همراه هند به اجلاس سران دموکراسی جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده برای دموکراسی دعوت شد، اما بنگلادش کنار گذاشته شد.

آنچه که از نظر شکاف بین دستور کار دموکراسی غرب و مصالحه هایی که برای منافع شخصی خود می خواهد انجام دهد، آشکارتر است، نقش آن در دستیابی به مائو در اوایل دهه 70 برای سرمایه گذاری استراتژیک روی اختلافات چین با شوروی است. اتحادیه، و سپس پس از فروپاشی چین برای ایجاد یک رابطه اقتصادی بسیار قدرتمند با چین بدون توجه به سیستم کمونیستی آن صورت گرفت . علیرغم دهه‌ها جنگ صلیبی علیه کمونیسم، روابط ایالات متحده با چین به ابعاد عظیمی افزایش یافته است که شامل در هم آمیختن منافع و لابی‌ها می‌شود. امروزه بزرگترین شریک اقتصادی واشنگتن ؛ چین است . یعنی حکومتی استبدادی حتی بزرگتر از روسیه پوتین، و آشکارا دموکراسی و ارزش های غربی را به باد می دهد.آنچه چین با اویغورها در سین کیانگ و تبتی‌ها انجام داده است، علاوه بر محدودیت‌هایی که بر بسیاری از آزادی‌های مورد احترام غرب مانند آزادی بیان، حریم خصوصی شهروندان، سانسور جریان اطلاعات، جلوگیری از دسترسی به رسانه‌های اجتماعی بین‌المللی اعمال کرده از وضعیت فراتر است. در روسیه با این حال، ایالات متحده و متحدانش در طول این سال ها هیچ تناقضی بین ارزش های خود و سود بردن از روابط گسترده با رژیمی که آنها را طرد می کند، مشاهده نکرده اند. اگر روسیه به اوکراین حمله کرده باشد، چین به طور غیرقانونی جزایر و ویژگی های دریای چین جنوبی را تصرف کرده، باز پس گرفته و نظامی کرده است، به هند تجاوز کرده، قلمرو بوتان را تصرف کرده و اکنون مکرراً تایوان را تهدید نظامی کرده است. در حالی که اقداماتی برای گروه بندی برخی از دموکراسی ها به عنوان چهارگانه برای مقابله با چین وجود دارد، اما چین همچنان بزرگترین شریک تجاری ایالات متحده، ژاپن و استرالیا است.

چیزی که مایه تاسف است این است که خود دموکراسی هند به اندازه کافی در غرب مورد احترام نیست. وضعیت دموکراتیک آن توسط سازمان های غیردولتی غربی مرتبط با نهادهای سیاسی به «تا حدی آزاد» کاهش می یابد. دولت هند به دلیل محدود کردن آزادی بیان و همچنین آزادی های مذهبی مورد حمله قرار می گیرد، بدون اینکه به آزار و اذیت اقلیت ها اشاره کنیم. موضوع حقوق بشر در هند حتی در سطح سیاسی نیز مطرح است. در مورد عملکرد قوه قضائیه در حفظ حقوق شهروندان نیز تردید وجود دارد. مطبوعات لیبرال غربی به شدت نسبت به هند تعصب دارند. ما در روابط خود با روسیه چنین مشکلاتی را تجربه نمی کنیم. این کافی نیست که بگوییم روسیه خودکامه دلیلی برای انتقاد از هند در این موارد ندارد، زیرا آنها خود هنجارهای دموکراتیک را نقض می کنند.تهاجم روسیه به اوکراین در نوع خود یک مورد منحصر به فرد نیست که مستلزم تهمت سیاسی و اخلاقی هند به عنوان یک کشور دموکراسی باشد. نابودی یوگسلاوی، عراق، لیبی، سوریه و افغانستان توسط غرب. مسئولیت آن در قبال جریان‌های عظیم پناهجویان خارجی و جابجایی‌های داخلی که به‌وجود آمدند نیز واقعیت دارند. جنگ وحشیانه یمن همچنان ادامه دارد. تجاوزات اسرائیل در فلسطین نیز یک واقعیت است. هند به عنوان یک دموکراسی چگونه باید خود را قرار می داد؟ آیا ما باید غرب را در مورد نقض هنجارهای رفتار دموکراتیک طرد می کردیم و به کشورهای همفکر خود برای فاصله گرفتن از غرب می پیوستیم؟ هند، با در نظر گرفتن منافع ملی بزرگتر خود، در واقع روابط خود را با غرب، به ویژه ایالات متحده، تقویت کرده است. امروز، گسترده ترین روابط ما با ایالات متحده است. ما با بریتانیا با یک نقشه راه 10 ساله موافقت کرده ایم تا روابط خود را به سطح جدیدی ارتقا دهیم. ما دیدگاهی عمل گرایانه داشته ایم. ما می دانیم که در غرب چیزهای زیادی برای ستایش وجود دارد و از شکوفایی روابط با آن می توان چیزهای زیادی به دست آورد، حتی اگر رفتار ژئوپلیتیکی قدرت محور آن در برخی مناطق قابل اعتراض است. ما باید با واقعیت های بین المللی خاصی زندگی کنیم.

در پایان ؛ هند باید در مورد تهاجم روسیه به اوکراین نه به عنوان یک دموکراسی، بلکه بر اساس منافع ملی خود موضعی اتخاذ کند، همانطور که غرب بر اساس منافع ملی خود تصمیم می گیرد زمانی که بین او و پایبندی به دموکراتیک تضاد وجود دارد.

4949

کد خبر 1615865

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: حمله روسیه به اوکراین هند روسیه ایالات متحده عنوان یک روابط خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۵۱۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون وزیر کشور : طرح نور با قوت به‌کار خود ادامه خواهد داد / یک مورد هم نداشتیم که نسبت به اجرای طرح مخالفتی داشته باشند و به پلیس اعتراض کنند

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور تاکید کرد: صبر و خویشتنداری و یا کم کاری تدریجا باوری غلطی را ایجاد کرده بود که گویی کشف حجاب از جانب مسئولین پذیرفته شده است و یا در مقابل اقدام تحمیلی دشمن کاری ساخته نیست در حالی که اصلا اینگونه  نبود و نیست.   سیدمجید میراحمدی معاون امنیتی وزیر کشور با بیان اینکه طرح نور با قوت و تدبیر به کار خود ادامه خواهد داد، گفت: همه ما باید در مورد دفاع از پلیس، اقتدار پلیس و ایجاد یک محیط امن در جامعه تلاش کنیم و همگان باید پلیس را مورد حمایت قرا دهیم.   به گزارش فارس، سید مجید میراحمدی معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در گفت‌وگویی با اشاره به اجرای طرح نور (عفاف و حجاب) توسط فرماندهی انتظامی در سراسر کشور اظهار داشت: همانظور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند مسئله حجاب یک امر قانونی و واجب شرعی است؛ در قانون عدم رعایت حجاب جرم‌انگاری شده و این قانون مربوط به سالیان گذشته است و مربوط به دوره جدید نیست.   میراحمدی با اشاره به اتفافات سال ۱۴۰۱ که در کشور رخ داد، گفت: پس از شکست امنیتی در جنگ ترکیبی آن سال سرویس‌های اطلاعاتی دشمن به دنبال دستآوردسازی بود و به تعبیر نظامی‌ها با کشف حجاب یک سرپلی را بگیرند و از طریق این سرپل سایر اهداف خود از جمله برهنگی، اخلاقی و حتی ضدیت با دین را توسعه دهند.   معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور افزود: بنابراین هسته اصلی هدایتگر و پیشران مسئله بی‌حجابی در کشور سرویس‌های اطلاعاتی دشمن و در راس آن رژیم صهیونیستی است، و لذا امروز رسانه رژیم صهیونیستی (اینترنشنال) تمرکز اصلی خود را روی این موضع قرار داده تا طرح نور فراجا را با شکست مواجه کنند وآنان را وادار به عقب‌نشینی کنند واین سرپل را حفظ کنند. فراجا در طرح نور به وظیفه قانونی خود عمل می‌کند میراحمدی با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی با برنامه‌ریزی‌ها مختلف و با بهره‌گیری از رسانه به میدان آمده است، اظهار داشت: اقلیت کم تعداد، اما چشم پرکن کسانی که کشف حجاب کردند اغلب بدون آگاهی از پشت پرده‌ها و در اثر هیجانات جوانی و فضای مجازی تاثیرگذار در این حوزه بدون اینکه ازنقشه دشمنان مطلع باشند و یا عنادی در این زمینه داشته باشند و ضدیتی با اسلام داشته باشند اقدام کردند و اکثریت قریب به‌اتفاق با تذکر پلیس تمکین می‌کنند.   معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور اضافه کرد: صبر و خویشتنداری و یا کم کاری تدریجا باوری غلطی را ایجاد کرده بود که گویی کشف حجاب از جانب مسئولین پذیرفته شده است و یا در مقابل اقدام تحمیلی دشمن کاری ساخته نیست در حالی که اصلا اینگونه  نبود و نیست.   وی گفت: فراجا در این طرح به وظیفه قانونی خود عمل می‌کند و  مدبرانه و با نیت مشفقانه و دلسوزانه اقدامات خود را انجام می‌دهد؛ اینکه دشمنان می‌گویند فراجا این مسئله‌ای را بدون حمایت و همراهی انجام می‌دهد مطلقا حرف درستی نیست و همه مسئولین قوا بلاتفاق بر اجرای قانون تاکید دارند و حامی فراجا هستند. اگر جایی هم لازم باشد تذکرات و ارشادات خود را مطرح می‌کنند، اما حامی و پشتیبانند.   وی افزود: ازسوی دیگر  عفاف و حجاب یکی از مطالبات مردمی است و مردم در این مدت که این طرح اجرا می‌شود یک مورد نداشتیم که نسبت به اجرای طرح اعتراضی داشته باشند و به پلیس اعتراض کنند. طرح نور با قوت و تدبیر به کار خود ادامه می‌دهد میراحمدی با اشاره به حمایت مردم از اجرای طرح نور خاطرنشان کرد: طرح نور با قوت و تدبیر به کار خود ادامه می‌دهد و فرماندهی انتظامی کشور و دستگاه قضایی هم  مراقبت می‌کنند تا مسئله‌ای که خارج از ضوابط و قوانین باشد از سوی مامورین خدمتگزار به ملت صورت نگیرد. ضمن آنکه ما قدردانیم زحمات یکایک افراد پلیس هستیم. استانداران در سراسر کشور خود را موظف به حمایت فراجا می‌دانند وی بیان کرد: استانداران ما در سراسر کشور خود را موظف به حمایت و پشتیبانی از عزیزان فراجا در حمایت ازحقوق مردم وحفظ ارزش‌ها می‌دانند؛ باید این را بدانیم که اگر اقتدار پلیس تضعیف و شکسته شود هیچ کس نمی‌تواند مطمن به امنیت جانی، مالی، نوامیس خود باشد و به ضرر تمام ملت و به نفع جانیان، تبهکاران تروریست‌ها سارقان و دشمنان است.   میراحمدی اضافه کرد: زیر سوال بردن اقتدار پلیس و تضعیف آن به نغع هیچ ایرانی با هر گرایش و سلیقه‌ای نیست؛ کسانی که در همین ایام تحت تاثیر هیجانات اقدام به کشف حجاب کردند زمانی که مورد تعدی مزاحمین نوامیس قرار گرفتند با پلیس تماس می‌گیرند و از پلیس استمداد می‌طلبند و پلیس برای مقابله با اراذل و اوباش و جلوگیری از تعدی وارد عمل می‌شوند.   وی افزد: همه ما باید در مورد دفاع از پلیس، اقتدار پلیس و ایجاد یک محیط امن در جامعه تلاش کنیم و همگان باید پلیس را مورد حمایت قرا دهیم.   میراحمدی یادآور شد: دشمنان به دنبال این هستند کوچکترین نقطه ضعفی از پلیس پیدا کنند و با بزرگ‌نمایی آن احساسات عمومی را برانگیخته کنند که البته پلیس با هوشمندی مسیر خود را ادامه خواهد داد. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • سکوت بلینکن درباره دستگیری ۵۵۰ دانشجو و ادعای دموکراسی در آمریکا
  • ترکیه به تلاش برای توقف جنگ وحشیانه علیه غزه ادامه می دهد
  • نظر مقام سابق موساد از شبکه‌ باورنکردنی دور زدن تحریم‌ها در ایران
  • ترکیه: بی‌عدالتی علیه فلسطینی ها نتیجه نژادپرستی است
  • معاون وزیر کشور: طرح نور با قوت به‌کار خود ادامه خواهد داد/ یک مورد هم نداشتیم که نسبت به اجرای طرح اعتراضی داشته باشند و به پلیس اعتراض کنند
  • مقام سابق موساد: ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
  • والاس: روسیه بزرگترین تهدید کنونی علیه انگلیس است
  • بلینکن وارد چین شد
  • معاون وزیر کشور : طرح نور با قوت به‌کار خود ادامه خواهد داد / یک مورد هم نداشتیم که نسبت به اجرای طرح مخالفتی داشته باشند و به پلیس اعتراض کنند
  • شب اول قبرِ کسانی که دفن نمی‌شوند چگونه است؟