Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- منابع خبری گزارش داده‌اند کره شمالی برای اولین بار از سال 2017 به این سو اقدام به شلیک یک موشک قاره‌پیمای جدید کرده است.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، رسانه رسمی کره شمالی اعلام کرده کیم جونگ اون، رئیس این کشور شخصاً دستور آزمایش نوع جدید موشک قاره‌پیمای این کشور را صادر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ساعاتی قبل‌تر منابع خبری گزارش داده بودند کره شمالی کره شمالی پرتابه‌ای ناشناس را از سواحل شرقی خود شلیک کرده است. ژاپن گفته بود پرتابه شلیک شده احتمالاً موشک بالستیک دوربرد است و به سمت آب‌های شرقی شبه‌جزیره شلیک شده است.
رسانه رسمی کره شمالی اکنون اعلام کرده این کشور موشک قاره‌پیمای جدید خود به نام «هواسونگ-17» را آزمایش کرده است. وب‌سایت KCNA (سایت رسمی دولت کره شمالی) اعلام کرد: «شلیک آزمایشی موشک قاره‌پیمای جدید هواسونگ-17 توسط نیروهای استراتژیک کره شمالی روز 24 مارس تحت هدایت مستقیم کیم جونگ اون انجام شد.»
آمریکا و اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد از زمان اولین آزمایش اتمی کره شمالی در سال 2006 میلادی، چندین دور تحریم علیه کره شمالی وضع کرده‌اند.
کره شمالی علی‌رغم این تحریم‌ها بر تقویت توانایی نظامی خود برای مقابله با تهدید حضور نیروهای آمریکایی در منطقه تأکید کرده است.
کره شمالی می‌گوید تا زمانی که آمریکا به سیاست خصمانه خود برای براندازی نظام حاکم در پیونگ‌یانگ پایان ندهد از برنامه موشکی و هسته‌ای خود عقب‌نشینی نخواهد کرد.

تقویت بازدارندگی هسته ای کره شمالی
رهبر کره شمالی گفت برای مهار هر گونه تلاش نظامی آمریکا‏، در تقویت بازدارندگی هسته ای مصمم هستیم.
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، کیم جونگ اون رهبر کره شمالی روز پنجشنبه پس از آن که پیونگ یانگ آزمایش موفقیت آمیز یک موشک بالستیک جدید را اعلام کرد، گفت: کشورش برای رویارویی بلندمدت با امپریالیسم آمریکا آماده می‌شود. خبرگزاری کره شمالی شامگاه پنجشنبه اعلام کرد یک موشک بالستیک قاره پیمای جدید از نوع هواسونگ 17 (Hwasong-17) را در اقدامی که تحت نظارت خود کیم انجام شد، با موفقیت آزمایش کرده است. خبرگزاری کره شمالی افزود: کیم جونگ اون رهبر کره شمالی شخصا بر آزمایش موشک بالستیک روز پنجشنبه نظارت و موشک بالستیک جدید را عاملی بازدارنده در برابر جنگ هسته‌ای عنوان کرد. کیم جونگ اون گفت: همه کسانی که برای نقض امنیت کشور ما تلاش می‌کنند بهای سنگینی پرداخت خواهند کرد. وی افزود: ما برای تقویت بازدارندگی هسته‌ای مصمم هستیم و می‌توانیم هر تلاش نظامی آمریکا را مهار کنیم.
 
واکنش ها به آزمایش بزرگ ترین موشک بالستیک قاره پیمای کره شمالی
در همین حال خبرگزاری رویترز گزارش داد، کاخ سفید اعلام کرد جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن در دیداری در حاشیه نشست گروه هفت پرتاب جدید موشک بالستیک کره شمالی را قویا محکوم کردند. بایدن در این دیدار تعهد خدشه ناپذیر آمریکا به امنیت ژاپن و کره جنوبی را ابلاغ کرد. همچنین آمریکا خواستار نشست علنی شورای امنیت سازمان ملل در روز جمعه بر سر پرتاب موشکی تازه کره شمالی شده است. ارتش‌های کره جنوبی و ژاپن می‌گویند پرتابه‌ای که کره شمالی روز پنج شنبه شلیک کرده است بزرگترین موشک بالستیک قاره پیمای آزمایش شده در تاریخ این کشور است.

آمریکا چند شرکت روسی و چینی را تحریم کرد
وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد تحریم‌هایی را بر ضد شرکت‌های روسی، چینی و کره شمالی به دلیل «مشارکت در توسعه برنامه موشکی کره شمالی» اعمال کرده است.
آمریکا چند شرکت روسی و چینی را تحریم کردبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد تحریم‌هایی را بر ضد شرکت‌های روسی، چینی و کره شمالی به دلیل «مشارکت در توسعه برنامه موشکی کره شمالی» اعمال کرده است.
واشنگتن شرکت‌های روسی و چینی را با ادعای اینکه در برنامه موشکی پیونگ یانگ دخالت داشته‌اند تحریم کرده است.
در بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا آمده است: «آمریکا تحریم‌هایی را بر ضد پنج شرکت و افرادی در روسیه و کره شمالی و یک شرکت در چین اعمال کرده است.»
وزارت امورخارجه آمریکا افزود: شرکت‌های «آردیس گروپ»، «بروف بودشبنیک» و «ایگور میچورنین» در فهرست تحریم‌ها قرار گرفتند.
در این بیانیه اشاره شده است «تحریم‌ها به مدت دو سال در واکنش به انتقال مواد حساس برای برنامه موشکی کره شمالی اعمال شد.»
کره شمالی روز پنجشنبه یک موشک بالستیک قاره پیما شلیک کرد که به منطقه اقتصادی دریایی ژاپن رسید و ممنوعیتی را که از سال 2017 به آن پایبند بود نقض کرد. رهبر کره شمالی گفت آزمایش موشکی روز پنج شنبه با هدف نمایش قدرت نیروی هسته ای این کشور و بازداشتن آمریکا از هرگونه اقدامات نظامی طراحی شده بود.

سازمان ملل آزمایش موشکی کره شمالی را محکوم کرد
آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل آزمایش موشک بالستیک کره شمالی را محکوم کرد.
استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل روز پنجشنبه گفت: دبیرکل سازمان ملل پرتاب موشک بالستیک قاره پیما توسط کره شمالی را که امروز در 24 مارس انجام شد، به شدت محکوم کرد.
وی افزود: این یکی دیگر از موارد نقض تعهد اعلام شده کره شمالی در سال 2018 مبنی بر عدم انجام اینگونه پرتاب ها و نقض آشکار قطعنامه های شورای امنیت است.
دوجاریک ادامه داد: پرتاب این موشک دوربرد خطر تشدید قابل توجه تنش ها در منطقه را به همراه دارد. دبیرکل سازمان ملل از کره شمالی می‌خواهد که از انجام هرگونه اقدام تضعیف کننده بیشتر خودداری کند.
به گفته وی، گوترش بر تعهد خود برای همکاری با همه طرف ها برای یافتن راه حل دیپلماتیک مسالمت آمیز جهت خلع سلاح هسته ای کامل و راستی آزمایی کره شمالی تاکید می کند.

آمریکا خواستار تحریم‌های شدیدتر شورای امنیت سازمان ملل علیه کره شمالی شد/ چین و روسیه مخالفت کردند
درخواست واشینگتن برای تشدید تحریم‌های کره شمالی در شورای امنیت با مخالفت چین و روسیه مواجه شد.
بنابر گزارش خبرگزاری فرانسه، ایالات متحده در شورای امنیت سازمان ملل خواستار تحریم های بین المللی شدیدتر علیه کره شمالی شد و پیونگ یانگ را به "تحریک های فزاینده و خطرناک" پس از آزمایش بزرگ ترین موشک بالستیک قاره پیمای خود متهم کرد.
لیندا توماس گرینفیلد، سفیر ایالات متحده در سازمان ملل متحد در جریان نشستی که برای گفتگو درباره کره شمالی تشکیل شد، گفت: «ایالات متحده از همه کشورهای عضو می‌خواهد تا قطعنامه‌های موجود شورای امنیت را به طور کامل اجرا کنند.»
او گفت: «به دلیل تحریکات خطرناک فزاینده کره شمالی، ایالات متحده قطعنامه شورای امنیت را برای به روز رسانی و تقویت رژیم تحریم ها معرفی خواهد کرد.»
متنی که به اتفاق آرا تصویب شد، یک ماه پس از پرتاب آخرین موشک بالستیک قاره پیمای کره شمالی (ICBM)، هواسونگ-15، که برای رسیدن به قاره ایالات متحده به اندازه کافی قدرتمند تلقی می شود، به رای گذاشته شد.
پس از این نشست، گروهی متشکل از 15 کشور از جمله اعضای دائم شورای امنیت، انگلستان، فرانسه و ایالات متحده - منهای چین و روسیه - بیانیه مشترکی منتشر کردند که آخرین پرتاب پیونگ یانگ را "با شدیدترین عبارات" محکوم کرده و هشدار دادند که این رخداد "یک تهدید برای جامعه بین المللی است."
اما چین در نشست شورای امنیت خواستار توسل به "احتیاط و عقل" در مورد کره شمالی شد.
ژانگ جون، سفیر چین در سازمان ملل گفت: "همه چیز در عرصه بین المللی آرام نیست. هیچ طرفی نباید اقدامی انجام دهد که منجر به تنش های بیشتر شود."
روسیه نیز به نوبه خود نسبت به پیروی از اقدامات واشینگتن در تشدید تحریم ها هشدار داد.
آنا اوستیگنیوا، معاون نماینده روسیه در سازمان ملل گفت مسکو معتقد است انجام این کار فراتر از چارچوب قطع کمک های مالی برای برنامه های موشکی و هسته ای کره شمالی است و شهروندان کره شمالی را با مشکلات غیرقابل قبول اجتماعی-اقتصادی و انسانی تهدید می کند.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کره شمالی آزمایش موشکی موشک بالستیک قاره پیمای شورای امنیت سازمان ملل موشکی کره شمالی قاره پیمای جدید موشک قاره پیمای کره شمالی روز ایالات متحده برنامه موشکی کره شمالی شد کیم جونگ اون کره شمالی کره شمالی روز پنجشنبه آزمایش موشک پیونگ یانگ تحریم ها یک موشک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۵۱۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند

دولت چین معافیت‌های تعرفه‌ای برای واردات برخی محصولات آمریکایی را تا پایان نوامبر سال جاری تمدید می‌کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، وزارت دارایی چین در بیانیه‌ای اعلام کرد پکن معافیت های تعرفه‌ای برای واردات برخی محصولات آمریکایی را تا 30 نوامبر سال جاری تمدید می کند.

این وزارت خانه افزود: معافیت های بیشتر که از روز چهارشنبه اول ماه مه اجرایی می شود، در ادامه معافیت های اخیر است که روز سه شنبه منقضی می شود.

در همین حال سه روز پیش وزیر خارجه چین در دیدار با آنتونی بلینکن همتای آمریکایی خود تاکید کرد که منطقه آسیا و اقیانوسیه نباید به میدان جنگ برای قدرت های بزرگ تبدیل شود و گفت که واشنگتن اقدامات بی پایانی برای ضربه زدن به اقتصاد و فناوری چین انجام داده است.

وانگ یی به بلینکن گفت که واشنگتن نباید از تایوان به عنوان ابزاری برای کنترل چین و توقف تسلیحاتی آن استفاده کند.

همچنین سخنگوی وزارت خارجه چین از آمریکا خواست در امور داخلی چین دخالت نکند.

در همین حال چند روز پیش یک مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا بدون ذکر جزئیات بیشتر اظهار کرد واشنگتن برای برداشتن گام هایی علیه شرکت های چینی که به اعتقاد آنها امنیت آمریکا و اروپا را تهدید می کنند، آماده است.

همچنین در دولت آمریکا بحث های مقدماتی درمورد تحریم بانک‌های چینی به دلیل حمایت این کشور از روسیه در جنگ علیه اوکراین، صورت گرفته اما مقامات به رویترز گفتند که دولت هنوز برای انجام این کار طرحی ندارد.

این در حالی است که واشنگتن تاکنون برخی تحریم‌های بانک‌های اصلی چین را به دلیل تاثیراتی که ممکن است بر اقتصاد جهانی و روابط بین دو کشور داشته باشد، متوقف کرده است.

همچنین یک مقام وزارت امور خارجه چین در گفت‌وگو با خبرگزاری شینهوا اظهار کرد از زمان دیدار بایدن با شی جین پینگ در نوامبر سال گذشته در سان فرانسیسکو، ارتباطات بین دو کشور نشان دهنده روند توقف کاهش ارتباطات و تثبیت آن است.

براساس این گزارش، سفر بلینکن به پکن در حالی صورت گرفت که کنگره و سنای آمریکا در هفته جاری لایحه کمک 8 میلیارد دلاری به تایوان را تصویب کرد. هدف از اختصاص این بودجه به تایوان، کمک به این کشور در مقابله با اقدامات چین در منطقه است.

در همین حال چندی قبل وانگ یی وزیر امور خارجه چین در گفتگو با آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ، اظهار کرد واشنگتن باید تحریم های اعمال شده بر کارخانه ها و افراد چینی را بردارد.

آقای یی در این گفتگو اظهار داشته واشنگتن باید این تحریم ها را بردارد و به حقوق توسعه مشروع چین، آسیب نرساند.

براساس این گزارش، واشنگتن تحریم هایی را بر شرکت های مختلف چینی اعمال کرده، شرکت هایی که واشنگتن آنها را به همکاری با صنایع نظامی چین به رغم انکار این شرکت ها متهم کرده است. تحریم های آمریکا همچنین بر افراد و نهادهای چینی وضع شده که متهم به نقض حقوق بشر در منطقه شین جیانگ هستند.

در ماه های اخیر روابط بین آمریکا و چین شاهد علایمی از بهبودی است در حالی که هر دو طرف گام هایی را برای ایجاد دوباره کانال های ارتباطی پس از تنش های فزاینده فی مابین طی دهه های اخیر، برداشته‌اند.

چین: هیچ کشوری حق دخالت در روابط مسکو و پکن را نداردچین، آمریکا را تهدید به اقدام تلافی جویانه کرد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • موبایل پرچمدار هواوی تحریم‌های تراشه آمریکا را دور زد
  • عقب‌نشینی آمریکا از تحریم گردان نظامی افراطی رژیم صهیونیستی
  • اصابت موشک کره‌شمالی به اوکراین؟
  • ادعای ناظران درباره اصابت موشک ساخت کره‌شمالی به خارکیف اوکراین
  • تحریم سپاه توسط غربیان گویای سلامت کار پاسداران است
  • تحمیل ضرر به کی‌اف‌سی آمریکا در مالزی برای حمایت از غزه
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین/منطقه دونباس اوکراین به زودی سقوط می کند
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند
  • اسرائیل درمانده است ایران قواعد بازی را تغییر داد | این جمله یک اشتباه بزرگ از سوی بایدن بود