Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مسئول مراکز اسلامی آمریکای لاتین با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک الگوی موفق به دنیا ارائه کرد گفت: دشمن از نفوذ گفتمان و اقتدار جمهوری اسلامی به وحشت افتاده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک ، انقلاب اسلامی ایران به عنوان نقطه آغاز خیزش بیداری اسلامی، شروع دوره جدیدی از ظهور اسلام با رویکرد سیاسی را برای جهان اسلام نوید داده و پیروزی برجسته ترین حرکت اسلامی در این دوره، سایر حرکت‌های اسلامی در جهان اسلام را به تکاپو واداشت هرچند میزان تاثیرگذاری انقلاب اسلامی بر همه جوامع اسلامی یکسان و یکنواخت نبوده، بلکه با توجه به اوضاع خاص هر منطقه و نیز قرابت‌های فکری، فرهنگی و جغرافیایی، درجه تاثیرآن متفاوت بوده است و هر اندازه که ملت ایران در نیل به اهداف انقلابی خود با ملت‌های دیگر وجه اشتراک داشته اند، به همان نسبت استقبال از این انقلاب گسترده تر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موضوعی که مقام معظم رهبری در سخنرانی دهم اسفندماه 1400 نیز به آن اشاره و بیان فرمودند: « ...لکن با وجود این، با اینکه هنوز در نیمه‌ی راهیم و خیلی فاصله داریم تا اینکه به هدف برسیم، باز الگوی انقلاب اسلامی و الگوی جمهوری اسلامی برای مردم دنیا یا حدّاقل مسلمان‌های دنیا، یک الگوی جذّاب است.»

آنچه که بر همگان روشن و واضح است، این است که انقلاب اسلامی ایران تاثیرهای گسترده ای را در ورای مرزهای خود داشته و با توجه به پیروان و طرفدارانی که پیدا کرد و به عنوان یک نیروی مهم از هر منظر و نیز نگاه دولت‌های خارجی و همچنین دولت‌های منطقه عنوان شده چراکه انقلاب اسلامی در ایران به دلیل جذابیت شعارها، اهداف، روش‌ها، محتوا، نتایج و سابقه مشترک دینی و تاریخی و شرایط محیط منطقه و بین المللی، پدیده ای تاثیر گذار در جهان اسلام بوده است.

به طوری که رهبر معظم انقلاب اسلامی در 31 شهریور ماه 1383 با اشاره به تاثیرگذاری انقلاب اسلامی فرمودند: «آنچه که دشمنان گردن‌کلفت و قوی‌پنجه‌ی اسلام و جمهوری اسلامی از آن می‌ترسند، همین نسخه شدن و الگو شدن است.»

همین موضوع سبب شد تا خبرنگاران خبرگزاری تسنیم در استان مرکزی در مصاحبه‌ای تفصیلی با «دکتر سهیل اسعد» مسئول مراکز اسلامی آمریکای لاتین و از اتباع کشور آرژانتین جایگاه انقلاب اسلامی و تاثیر آن بر کشورهای دنیا را به بحث و گفت‌و‌گو بگذارند که مشروح آن در زیر می‌آید:

سهیل اسعد با اشاره به نقش جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی ایران در بیداری جهان اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در واقع خود با یک تجربه نسبتا جدید در روزهای نخستین انقلاب روبه‌رو شد و از لحاظ ساختار حکومتی، قیام مردمی، بصیرت سیاسی و اجتماعی، فتح باب جهاد علیه ظلم و ستم و بی‌عدالتی و مبارزات با دشمنان اسلام  یک الگو ساخته و به یک الگو تبدیل شده است.

وی افزود: مهم‌ترین تاثیر بیداری اسلامی برای دیگر ملت‌های اسلامی الگوسازی بوده و بسیاری از ملت‌ها متوجه اهمیت این حرکت جهادی شده‌اند و بدین‌ترتیب اکثریت ملت‌ها همانند لبنان، سوریه، عوام، به صورت مستقیم وارد پروسه و فرایند الگوسازی شده‌اند.

مسئول مراکز اسلامی آمریکای لاتین با اشاره به تاثیرگذاری جمهوری اسلامی در بیداری اسلامی بیان کرد: چیزی که امروزه با نام محور مقاومت مطرح شده این است که توانسته‌اند از جمهوری اسلامی در الگوها و در فضا مبارزاتی استفاده کنند و الگوی جمهوری اسلامی را در فضای خود پیاده کنند و در مقابل از سوی جمهوری اسلامی ایران برای بسیاری از ملت‌ها پشتیبانی فکری، انتقال تجربیات و... فراهم شده است.

استکبار و دشمن از قدر وجود جمهوری اسلامی ایران به وحشت افتاده است

اسعد در ارتباط با الگو برداری کشورهای آزادی‌خواه و مسلمان از انقلاب اسلامی عنوان کرد: هر جغرافیایی ویژگی‌های خاص خود را دارد همینطور برای تحقق عدالت در جمهوری اسلامی ایران یک مقدماتی چیده شده است و بسیاری از ملت‌ها توانسته‌اند از این فضا و الگوی عدالت استفاده کنند، عدالتی که بیان می‌کنم به جهتی است که بگوییم در کشور هیچ‌گونه مشکل، ضعف، نقص و خلعی وجود ندارد.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در راه تکامل است و برای تحقق عدالت در باب رفع ظلم فضای عدالتی را به وجود آورده است، در تاریخ معاصر قبل از ورود جمهوری اسلامی به ایران در جبهات مختلفی مانند بحث فلسطین، سوریه و لبنان دشمن احساس می‌کرد میدان خالی است و هرکاری که می‌توانست انجام می‌داد و در مقابلشان کسی برای مقابله نبود اما جمهوری اسلامی در فضای عدالتی توانسته کارهایی را انجام دهد که دشمن از وجود ایران بترسد.

مسئول مراکز اسلامی آمریکای لاتین عنوان کرد: دشمن می‌داند جایی که ایران حضور دارد میدان خالی نیست و می‌داند در مقابل یک ابر‌قدرت ایستاده که اجازه هر کاری را نمی‌دهد و ملت‌های آگاه متوجه این امر مهم شده‌اند بنابراین پدیده‌ای که در سال‌های نخست انقلاب به عنوان یک پدیده محصور در چهاردیواری جمهوری اسلامی ایران بوده هم اکنون به یک پدیده اقلیمی تبدیل شده و بسیاری از کشورها با همین سبک و اهداف به سمت وسوی پیشرفت حرکت می‌کنند.

ایران در گفتمان سازی در دنیا موفق بوده است

اسعد در ارتباط با وضعیت جبهه استکبار در مقابل جبهه آزادی‌خواه گفت: زمانی که از بُعد مادی صحبت می‌شود مشخص است که جبهه استکبار از لحاظ بُعد مادی به درجات با دلارهای استکباری، قوی‌تر است اما در فضای تحقق اهداف، سخن من با ماده، امکانات، عده و اینکه تحقق اهداف استکبار چقدر توانسته اهداف خودش را اجرا کند نیست و بنابراین احساس می‌کنم ایران در تحقق اهداف خود در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب خیلی قوی‌تر و جبهه استکبار خیلی ضعیف‌تر شده است.

وی خاطرنشان کرد: دشمن اهداف پوچی در سر د‌اشت که هیچگاه محقق نشد، از خاورمیانه جدید تا حذف حزب‌الله و مقاومت لبنان از معادلات منطقه تا سقوط بشارالاسد در سوریه تا به حاکمیت رساندن داعش در سوریه و غیره که آرزوهای برباد رفته دشمن بود نشان از این دارد که در این بیست سال اخیر هیچ یک از اهداف دشمن تحقق نیافته بنابراین وضعیت امروز دشمن برای خود آنها یک وضعیت نگران‌کننده است و دشمنان نگرانند که نتوانند به اهدافی که مطرح کرده بودند برسند.

«دکتر سهیل اسعد» مسئول مراکز اسلامی آمریکای لاتین و از اتباع کشور آرژانتین معتقد است: از لحاظ ساختار حکومتی، قیام مردمی، بصیرت سیاسی و اجتماعی، فتح باب جهاد بر علیه ظلم و ستم و بی عدالتی و مبارزات با دشمنان اسلام یک الگو ساخته است و به یک الگو تبدیل شده است...

 

مسئول مراکز اسلامی آمریکای لاتین در ارتباط با الگوپذیری آمریکای لاتین از انقلاب اسلامی و نفوذ انقلاب اسلامی در آمریکای لاتین گفت: از لحاظ جغرافیایی آمریکای لاتین از لحاظ بُعد مسافت دور است و نفوذ اگر از راه دور باشد بسیار سخت‌تر است، کشورهایی مانند عراق یا سوریه از لحاظ بُعد مسافت به جمهوری اسلامی نزدیک‌تر و نفوذ در این کشورها راحت‌تر است اما آمریکای لاتین به لحاظ جغرافیایی دور و نفوذ در آن منطقه محدودتر خواهد بود.

گفتمان انقلاب اسلامی تا قلب آمریکای لاتین نفوذ کرده است

اسعد با اشاره به الگو‌برداری کشورهایی مانند ونزوئلا و... در آمریکا از جمهوری اسلامی گفت: در ونزوئلا برای ارتقای سطح زندگی و فضای الگوهای بسیجی، گروه‌هایی از بسیج مردمی شکل گرفت و این گروه‌ها از جمهوری اسلامی ایران الگو‌برداری کردند و برای کمک مستقیم به ملت‌ها اقداماتی از قبیل تاسیس بانک‌های بدون سود و تاسیس سوپر مارکت‌های ایرانی انجام گرفت.

وی با اشاره به وضعیت و جایگاه مبارزه آمریکا در آمریکای لاتین تصریح کرد: به دلیل ضعف آمریکای لاتین در تجهیزات نظامی بین امریکای لاتین و آمریکا مبارزه نظامی وجود ندارد بنابراین مبارزه بدون اسلحه، امکانات و ارتش هیچ معنا و مفهومی ندارد و به نفع این دولت‌ها نیست که به طور مستقیم با آمریکا درگیر شوند.

مسئول مراکز اسلامی آمریکای لاتین ادامه داد: در آمریکای لاتین و آمریکا مبارزات سیاسی، مبارزات شعاری، مبارزات تفکری و مبارزات در سخنرانی وجود دارد اما مبارزه به معنایی که شناخته شده وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: آمریکای استکباری امکانات خیلی قوی تلاش برای تخریب چهره اسلام و ایران دارد و در زمینه اسلام‌هراسی و ایران‌هراسی به دنبال انحراف افکار عمومی است البته بین نخبگان اسلام هراسی و ایران هراسی تاثیری نداشته است.

پیروزی انقلاب اسلامی بزرگترین حادثه قرن بود یادداشت|جهاد تبیین و الزامات گام دوم انقلاب اسلامی یادداشت| تمهیدی بر نظریه قدرت انقلاب اسلامی

ویدئوی مصاحبه  خبرگزاری تسنیم  با «دکتر سهیل اسعد» مسئول مراکز اسلامی آمریکای لاتین و از اتباع کشور آرژانتین در زیر می‌آید:

 

انتهای پیام/711/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران انقلاب اسلامی آمریکای لاتین سهیل اسعد یک الگو ملت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۵۱۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه و ارتش بازوان قدرتمند نظام جمهوری اسلامی اند 

امیر سرتیپ امیر غلامعلیان در دیدار با فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان و جمعی دیگر از سپاهیان ضمن اشاره به سالروز تصویب اساسنامه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شورای عالی دفاع، گفت: سپاه نهاد مقدسی است که به فرمان امام راحل (ره) در سال ۱۳۵۸ شکل گرفته است که نشان از اوج بصیریت حضرت امام در آن زمان حساس و سرنوشت ساز کشور بود.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق ارتش، به گزیده‌ای از فرامین ارزشمند امام راحل در سال‌های ابتدای انقلاب اشاره کرد و افزود: در آن زمان حضرت امام دو فرمان بسیار ارزشمند داشتند که اکنون ثمرات اثربخش آن به منصه ظهور نشسته است و آن، ۲۸ فروردین ۵۷ بود که ایشان روز ۲۹ فروردین را به روز گرامیداشت ارتش نامگذاری و اعلام کردند.

ارشد نظامی ارتش در جنوب شرق کشور بیان داشت: یکی دیگر از فرمان‌های تاریخی حضرت امام راحل در سال ۵۷ و به فاصله سه روز پس از نامگذاری روز ارتش در روز دوم اردیبهشت، اساسنامه سپاه پاسداران در شورای عالی دفاع را تصویب کردند؛ لذا شکل‌گیری دو نهاد قدرتمند ارتش و سپاه ثمرات و برکات فراوانی در پی داشت که اکنون بعد از گذشت بیش از ۴ دهه از پیروزی انقلاب اسلامی نیز قابل مشاهده است.

امیر سرتیپ غلامعلیان، سپاه و ارتش را بازوان قدرتمند نظام جمهوری اسلامی خواند و بیان داشت: این یک افتخار است که ما به عنوان سربازان حضرت امام خامنه‌ای مدظله العالی گوش به فرمان ایشان هستیم.

وی گفت: افرادی می‌خواهند اتحاد و همدلی و تعامل و هم افزایی که بین نیرو‌های مسلح به ویژه ارتش وسپاه وجود دارد را کم رنگ کنند و حضرت آقا در همه فرمایشاتشان نکته‌ای که بسیار تاکید دارند نیز، بستن منافذ نفوذ، است.

امیر سرتیپ غلامعلیان افزود: نفوذ جوانب زیادی دارد و می‌تواند نفوذ اعتقادی، نفوذ اجتماعی و نفوذ فرهنگی یا نفوذ در لایه‌های امنیتی باشد که این موضوعات بسیار مهم هستند و خدا را شاکریم که با تدابیر نورانی حضرت آقا و اجرای آنها از سوی نیرو‌های مسلح به درستی انجام می‌شود.

ارشد نظامی ارتش در جنوب شرق کشور توجه و اجرای فرامین فرمانده کل قوا حضرت امام خامنه‌ای را عامل اقتدارو بازدارندگی در حوزه دفاعی و امنیتی دانست و افزود: این امر در بین نیرو‌های مسلح به بهترین شکل در حال انجام و همین گوش به فرمان بودن به دستورات رهبری، باعث زبانزد شدن بین سایر کشور‌ها است.

وی تصریح کرد: هرآنچه که در سایه تدابیر مقام معظم رهبری ابلاغ می‌شود، خروجی آن اقتدار دفاعی، امنیت مرز‌ها و رضایتمندی مردم می‌باشد که حاصل برکات وجودی حضرت آقا است.

امیر سرتیپ غلامعلیان تاکید کرد: امروزه دو نهاد قدرتمند ارتش و سپاه نیز خار چشم دشمنان اسلام هستند و هرکسی که در راستای کم رنگ کردن اتحاد و هم‌افزایی بین این نهاد‌ها حرکت کند، عامل مفسد فی الارض محسوب می‌شود و حکم آن در کشورمان مشخص است.

ارشد نظامی ارتش در جنوب شرق کشور به حضور پررنگ ارتش و سپاه در تمامی عرصه‌ها در کنار مردم اشاره کردو بیان داشت: بخاطر کمک به مردم، به معیشت مردم وخیلی مسائل دیگر، هرچند با داشتن ماموریت‌های متفاوت با سپاه ولی بخاطر آرامش مردم هر کجا نیاز باشد با تمام توان حضور خواهیم داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • صهیونیست‌ها نمی‌توانند مسئله غزه را از دستور کار افکار عمومی دنیا خارج کنند | ویدئو
  • رهبر انقلاب: در آموزش و پرورش مشکلات مادی، معیشتی، کاری و فضای آموزشی داریم
  • رهبر انقلاب: در مسئله آموزش و پرورش مشکلات مادی، معیشتی، کاری و فضای آموزشی داریم
  • اولین واکنش رهبر انقلاب به اعتراضات دانشجویان در آمریکا و اروپا
  • رهبر انقلاب: تشکر از معلم برای توجه دادن افکار عمومی به اهمیت معلم است
  • بانوان آمریکای لاتین نسبت به کشتار زنان در غزه موضع بگیرند
  • روایتی از شهادت مرتضی مطهری، معلمی برای انقلاب اسلامی ایران
  • سپاه و ارتش بازوان قدرتمند نظام جمهوری اسلامی اند 
  • نظام استکباری غرب با چالش بزرگ خیزش افکار عمومی روبه‌رو است
  • افکار عمومی آمریکا نمی‌تواند نسبت به جنایات در غزه بی‌تفاوت باشد