Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرکل راه‌ و شهرسازی هرمزگان از اعطای تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی به ساکنین بافت فرسوده و سکونتگاه‌های غیر رسمی بندرعباس و وام ۳۰۰ میلیون‌تومانی به منازل نیازمند بازسازی در سایر نقاط استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، آرش رضایی مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: یکی از مسائلی که همواره دغدغه آن در استان هرمزگان وجود دارد بحث نوسازی مسکن به خصوص در بافت فرسوده شهر بندرعباس است لذا سقف وام نوسازی مسکن در بافت فرسوده استان هرمزگان 350 میلیون تومان و در باقی شهرها 300 میلیون تومان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: وامی که به نوسازی بافت فرسوده تعلق می‌گیرد نیازی به سپرده‌گذاری در بانک ندارد و تنها الزام آن این است که ملک باید در بافت فرسوده باشد تا بانک مسکن این وام را پرداخت کند.

گلایه‌های مردم از واگذاری زمین ورزشگاه آزادی گناباد برای ساخت مسکنرستم قاسمی: 10 میلیون مسکن جدید نیاز داریماراضی 350 هکتاری برای طرح نهضت ملی مسکن بندرعباس اختصاص یافت

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان با بیان‌اینکه نرخ سود وام  بین 9 تا 12 درصد است، گفت: تمام مالکان و انبوه سازانی که در محدوده بافت فرسوده، سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت تاریخی اقدام به ساخت و ساز کرده‌اند و مالکانی که پلاک آنها در بافت هدف قرار دارد و پروانه ساخت و ساز را دریافت کرده‌اند و پروژه آنها حداقل 10 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، می‌توانند برای دریافت تسهیلات بافت فرسوده اقدام کنند. 

رضایی بیان‌کرد: برای دریافت تسهیلات دو روش وجود دارد، یکی از روش‌های دریافت وام نوسازی مسکن بافت فرسوده، این است که افراد به پایگاه اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی و سامانه ثبت‌نام مسکن حمایتی مراجعه کنند و با انتخاب گزینه بافت فرسوده ثبت‌نام خود را انجام دهند. 

مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان افزود: روش دیگر این است که افراد به صورت مستقیم به سایت شرکت بازآفرینی شهری ایران و نشانی facility.udrc.ir مراجعه کنند و آنجا فرآیند ثبت نام دریافت تسهیلات نوسازی بافت فرسوده را پشت سر بگذارند. 

وی  همچنین در خصوص وام ودیعه اسکان موقت استان نیز گفت: مبلغ وام ودیعه در بندرعباس 45 میلیون تومان با نرخ 4 درصد و بازپرداخت 36 ماهه است. 

انتهای پیام/865/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: راه و شهرسازی بافت فرسوده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۵۱۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان بازگشایی سامانه ثبت نام نهضت ملی مسکن برای متقاضیان بندرعباسی

شماری از شهروندان بندرعباسی از بسته بودن سامانه ثبت نام نهضت ملی مسکن گلایه دارند و خواستار اعلام زمان بازگشایی سامانه شدند.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان در این خصوص گفت: سامانه به محض تعیین تکلیف متقاضیانی که پیش از این نام نویسی کرده اند برای ثبت نام مجدد در دسترس قرار می‌گیرد.

سعید حاجبی افزود: طی مدت سه سال فراهم بودن امکان ثبت نام در سامانه ۸۰ هزار نفر در بندرعباس نام نویسی کرده اند که تاکنون پالایش ۶۰ هزار نفر انجام شده است.

وی گفت: مبلغ آورده برای متقاضیان تغییر نکرده و ۴۰ میلیون تومان است.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان افزود: قیمت تمام شده برای هر واحد براساس تاریخ روز است.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • نوسازی حدود ۱۷ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده آذربایجان‌غربی
  • معاون وزیر راه در پاسخ به جماران: از خاک هرمز و ابوموسی در اجرای طرح های نهضت ملی مسکن استفاده نمی شود
  • نوسازی مسکن در بافت فرسوده از مرز ۲۶۶ هزار واحد عبور کرد
  • اجرای ۱۰۰ درصدی بسته‌های تشویقی متضمن نوسازی مسکن بازآفرینی در آذربایجان‌غربی
  • نزدیک به ۱۷ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده آذربایجان‌غربی نوسازی می‌شود
  • رکورد نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده شکسته شد
  • زمان بازگشایی سامانه ثبت نام نهضت ملی مسکن برای متقاضیان بندرعباسی
  • مسیر دسترسی اراضی ۵۶۰ هکتاری در قم احداث می‌شود
  • ۵۹ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده استان تهران ساخته شد
  • آغاز ساخت ۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن پلاک‌های فرسوده تهران