Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@09:25:35 GMT

دیدار رئیس جمهور ازبکستان با رئیس بانک توسعه آسیا

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۵۱۸۵۸

دیدار رئیس جمهور ازبکستان با رئیس بانک توسعه آسیا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان و «ماساتسوگو آسکاوا» رئیس بانک توسعه آسیا در دیداری در چارچوب نخستین همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری تاشکند ابعاد جدید تعمیق شراکت راهبردی را تعیین کردند.

رئیس بانک توسعه آسیا در ابتدای این دیدار به رئیس جمهور ازبکستان به مناسبت برگزاری موفقیت آمیز همایش سرمایه گذاری که روسای نهادهای مالی بین المللی و نمایندگان تجارت را گرد هم آورده، تبریک گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دیدار مسائل روز و ابعاد امیدوارکننده تعمیق بیش از پیش شراکت راهبردی بین ازبکستان و بانک توسعه آسیا بررسی شد.

رئیس جمهور ازبکستان رئیس بانک توسعه آسیا را با انتخاب مجدد برای یک دوره دیگر تبریک و از کمک‌های ارائه شده در پیشبرد برنامه‌های اصلاحات در ازبکستان جدید از جمله در رفع پیامدهای همه گیری کرونا قدردانی کرد.

طرفین بر توسعه پرتحرک روابط دوجانبه تاکید کردند. همچنین اذعان شد که طی سال‌های اخیر سبد سهام دو برابر افزایش یافته و هم اکنون از سطح 9 میلیارد دلار فراتر رفته است.

در این دیدار طرفین به تنظیم برنامه جدید همکاری همه جانبه بین ازبکستان و بانک توسعه آسیا توجه ویژه داشتند.

به کارگیری سریع اقتصاد «سبز»، توسعه ساز و کارهای تامین مالی طرح‌ها، توسعه برنامه‌ها برای تامین مالی تجارت از جمله کارآفرینی زنان و جوانان، به کارگیری ساز و کارهای موثر مشارکت دولتی - خصوصی و حمایت از طرح‌ها در زمینه‌های آموزش و بهداشت به عنوان اولویت‌های همکاری‌های متقابل تعیین شدند.

همچنین در مورد تصویب «نقشه راه» مشترک برای پیشبرد ابعاد اولویت دار شراکت راهبردی بین ازبکستان و بانک توسعه آسیا توافق به دست آمده است.

بانک توسعه آسیا در سال 1966 میلادی برای حمایت از توسعه اقتصادی، همگرایی منطقه‌ای و رشد پایدار در آسیا و منطقه اقیانوس آرام تاسیس شده است. هم اکنون 67 کشور جهان عضو این بانک است.  

ازبکستان در سال 1995 میلادی به عضویت بانک توسعه آسیا پیوست و این نهاد مالی از سال 1995 میلادی تاکنون برای اجرای 60 طرح به ارزش بیش از 8 میلیارد دلار در زمینه‌های آموزشی، بهداشتی، کشاورزی، بازسازی زیرساخت‌های حمل و نقلی و بخش انرژی و نزدیک به 65 میلیون دلار کمک بلاعوض فنی در اختیار ازبکستان قرار داده است.  همچنین استراتژی جدید برای گسترش همکاری‌ها برای سال‌های 2019 و 2023 میلادی با حجم تامین مالی بیش از 5 میلیارد دلار تصویب شده است.  

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: شوکت میرضیایف شراکت راهبردی رئیس جمهور ازبکستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۵۱۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنجمی تیم هاکی روی یخ جوانان ایران در مسابقات آسیا-اقیانوسیه

تیم هاکی روی یخ جوانان ایران در آخرین دیدارش در رقابت‌های آسیا-اقیانوسیه مقابل تیم هند پیروز شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، تیم هاکی روی یخ جوانان ایران در آخرین بازی خود در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا و اقیانوسیه برابر تیم ملی هند به میدان رفت و با نتیجه 14 بر 2 برنده شد و به سومین پیروزی خود دست یافت.

هاکی‌بازان جوان ایران که در گروه A با تیم های ازبکستان، تایلند، مالزی و کویت همگروه بودند، بعد از باخت مقابل ازبکستان و تایلند توانستند تیم های کویت و مالزی را مغلوب کنند و به عنوان تیم سوم گروه خود برای دیدار رده بندی به مصاف هند تیم سوم گروه B برود.

تیم کشورمان با پیروزی برابر هند به مقام پنجم این رقابت ها دست یافت و نسبت به سال گذشته یک پله صعود کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سیل دوبی یا تنش ایران - اسرائیل؛ کدام یک میزبانی را از ایران گرفت؟
  • تیم ملی امید عراق بازهم به المپیک صعود کرد
  • رئیس جمهور ۲۰ اردیبهشت به قم سفر می‌کند
  • رئیس جمهور ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت به قم سفر می‌کند / عملکرد بانک‌های استان در این سفر بررسی می‌شود
  • شمس: سرگروهی ایران در جام جهانی به فوتسال ایران عظمت می‌دهد
  • ایران : تحریم مسابقات مچ اندازی
  • ایران مسابقات مچ اندازی آسیایی ازبکستان را تحریم کرد
  • صعود یک پله‌ای ایران در هاکی روی یخ جوانان آسیا و اقیانوسیه
  • ایران مسابقات مچ‌اندازی قهرمانی آسیا را به دلیل میزبانی غیرعادلانه ازبکستان تحریم کرد
  • پنجمی تیم هاکی روی یخ جوانان ایران در مسابقات آسیا-اقیانوسیه