Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل بازرسی، مدیریت عملکرد و حقوق شهروندان وزارت راه و شهرسازی گفت: بعضی اتوبوس‌های پایانه آزادی بدون انجام صورت وضعیت، با ۲ برابر قیمت مسافر سوار می‌کردند که اگر در این مواقع حادثه‌ای ایجاد شود، هیچ یک از مسافران بیمه نیستند.

گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو- مهران شفاعتی؛ با شروع عید، موج اول سفر‌های نوروزی مردم شروع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفر‌هایی که از طریق حمل و نقل ریلی، جاده‌ای و هوایی صورت می‌گیرد و در این بین نیز شرکت‌های مختلف حمل و نقلی به مردم خدمات ارائه می‌دهند. بسیاری از این شرکت‌ها در پایانه‌های اتوبوسرانی مسافران را جابه جا می‌کنند که براساس قانون، باید بلیط را از همان پایانه به مسافران بفروشند و هزینه کمیسیون را بپردازند تا مسافران بیمه شوند، اما خبر‌هایی به گوش رسیده است که برخی رانندگان، با بهانه‌های مختلف از فروش بلیط صندلی اتوبوس‌ها خودداری کرده و خارج از پایانه مسافربری با هزینه‌ای ۲ برابری اقدام به مسافرگیری می‌کنند که در این صورت هیچ یک از مسافران نیز بیمه نمی‌شدند!
با توجه به مطالب مطرح شده، حسین مذنب؛ مدیر کل بازرسی، مدیریت عملکرد و حقوق شهروندان وزارت راه و شهرسازی با موضوع بررسی وضعیت حمل و نقل کشور در عید نوروز با ما به گفتگو پرداخته است که در ادامه تقدیم می‌شود.

خبر‌هایی به گوش ما رسیده که بعضی از شرکت‌های حمل و نقلی قانون شکنی‌هایی را داشته اند و گرون فروشی‌هایی در خرید و فروش بلیط‌ها رخ داده است. دقیقا این موضوع را باز کنید که چه اتفاقی افتاده است؟
۲۸ اسفندماه سال ۱۴۰۰ بود که یکی از شهروندان با من تماس گرفت و یک تخلفی را در پایانه آزادی غرب تهران به من گزارش داد و من همان موقع با مدیرکل راهداری استان تهران جلسه‌ای برگزار کردم و قرار شد تا ایشان این موضوع را پیگیری کنند. منتها من این کار را کافی نمی‌دانستم و به معاون رسیدگی به امور شهروندان هم تکلیف کردم که خودش سرزده به پایانه آزادی برود و مشخص شد که در آن روز بلیط‌ها را نمی‌فروختند و یا به هر دلیلی نداشتند و مسافران را به بیرون از پایانه هدایت می‌کردند. همکار ما خودش به عنوان یک شهروند به آنجا رفته بود تا بلیط تهیه کند. در آنجا اتوبوس‌های خارج از پایانه بدون انجام صورت وضعیت مسافرگیری می‌کنند. اگر صورت وضعیت نداشته باشند، اسامی مسافرین مشخص نیست و اگر حادثه‌ای اتفاق افتد، هیچکدام از مسافران بیمه نیستند. همان موقع همکار من پیگیری کرده بود که این اتفاق مربوط به کدام شرکت می‌شود و هیچ شرکتی این اتوبوس را قبول نکرده بود. بعضی از این اتوبوس‌ها برای اینکه کمتر پول کمیسیون بدهند، خودشان مسافرگیری می‌کنند و با هماهنگی با یک شرکتی، صورت وضعیت می‌گیرند و همان موقع هم بلیط مسیر تهران به رشت را بیش از ۲ برابر فروخته بودند. همان موقع همکاران من صورت جلسه‌ای را انجام می‌دهند و کارت هوشمند راننده متخلف را در فرایند غیرفعال سازی قرار می‌دهند و همچنین آن شرکت را به کمیسیون مربوطه معرفی کردند. همکار من، آقای دکتر حجازی به صورت سرزده به پایانه غرب رفتند و مشاهده کردند که این اتفاق به صورت یک رویه شده بود و بیش از ۳۵ مورد اتوبوس را شناسایی کرده بودند و با همه آن‌ها برخورد شده بود شماره پلاک هایشان را برای معرفی به کمیسیون‌ها یادداشت کردند. با توجه به اینکه در ایام نوروز هستیم و ممکن است چرخه حمل و نقل به این راننده‌ها نیاز داشته باشد، فرایند برخورد با متخلفان را به بعد از نوروز موکول کردیم. مردم بدانند که خادمینشان به صورت هوشمندانه با متخلفان برخورد خواهند کرد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


آیا می‌توان این قول را به مردم داد که تا حد امکان کمتر شاهد این قبیل اتفاقات باشند؟ و در صورت ادامه دارد بودن این تخلفات، چطور با متخلفان برخورد خواهد شد؟
بازرسین محسوس، نامحسوس، افتخاری و رسمی ما در پایانه‌های مختلف شهر‌های بزرگ در حال بازدید هستند و تخلفات بسیار کم بوده است. در پایانه‌های ۴ گانه شهر تهران به دلیل بزرگی، ما همچنین مشکلات را به طور متعدد داشته ایم، ولی در بقیه استان‌ها مشکل خاصی رخ نداده است. من از بعضی پایانه‌ها بازدید داشته ام و واقعا در بحث حق و حقوق مردم با کسی تعارف نداریم و این موضوع به هیچ عنوان شعار نیست. همان متخلفان هم هموطنان ما هستند، ولی باید در یک چهارچوب قانونی فعالیت داشته باشند و خارج از این ضوابط برای ما مورد تایید نیست.
اگر هموطنان قصد مسافرت با اتوبوس‌ها را داشتند و همچین قانون شکنی‌هایی را مشاهده کردند، چطور می‌توانند اطلاع بدهند و این تخلفات را ثبت کنند؟
سازمان راهداری و جمل و نقل جاده‌ای کشور سامانه‌ای با شماره تلفن گویا و سایت ۱۴۱ را دارد و همیشه این تلفن‌ها رصد می‌شود. همکاران ما در استان‌های مختلف تلفن‌های مردم را بررسی می‌کنند و در سازمان راهداری بر این مسائل نظارت خواهد شد. هموطنان می‌توانند از این طریق همان مشکلات را حین سفر از جمله مشکلا راننده، مشکلات تخلفات مالی، گرانفروشی و عدم رعایت قوانین را هر زمان از طریق سایت و تلفن اطلاع بدهند تا همکاران ما پیگیری کنند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: وزارت راه و شهرسازی عید نوروز اتوبوسرانی پایانه آزادی حمل و نقل جاده ای صورت وضعیت همان موقع پایانه ها اتوبوس ها حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۵۱۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۴ کنکوری متخلف ؛ جزئیات تخلف این ۴ نفر

به گزارش همشهری آنلاین،‌ عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در حاشیه بازدید از حوزه برگزاری آزمون سراسری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: امروز حدود ۵۰۱ هزار داوطلب داریم که در آزمون تجربی شرکت می‌کنند و بیشتر داوطلبان، خانم‌ها هستند.

وی افزود: آزمون دیروز با موفقیت برگزار شد، البته با وجود اینکه تمهیدات اندیشیده شده بود حدود ۵۰ داوطلب سیل زده به آزمون نرسیدند، اما من این‌ نوید را می‌دهم که آزمون اختصاصی را دوباره برای آن‌ها برگزار می‌کنیم و تیرماه هم میتوانند در کنکور شرکت کنند بنابراین آمادگی خود را خفظ کنند.

رئیس سازمان سنجش درباره تخلف در آزمون روز گذشته، اظهار داشت: ۴ مورد دستگیری داشتیم‌ و این نشان میدهد که مردم عزیز به سیستم سازمان سنجش اعتماد کردند، یک مورد در تهران با اولین عکسی که از پرسشنامه گرفت دستگیر شد، یک‌ مورد هم در جنوب و دو مورد در غرب قصد داشتند ابزار تقلب به حوزه کنکور ببرند که دستگیر شدند.

پورعباس ادامه داد: آزمون امروز حساسیت خاصی دارد و فریبکاران بسیار تلاش کردند تا عزیزان ما را وسوسه کنند اما تمام مخازن با امنیت کامل مسیر خود را طی کردند، امروز هم آمادگی کامل داریم و به صورت حداکثری در حال رصد هستیم امیدواریم مساله‌ای پیش نیاید.

کد خبر 847195 منبع: فارس برچسب‌ها خبر مهم کنکور سازمان سنجش آموزش کشور

دیگر خبرها

  • کیهان: با تخلف باید برخورد شود چه دزد باشد چه زن بی‌حجاب!
  • بازداشت مردی که با زنجیر به مسافران اتوبوس حمله کرد
  • یک فروشگاه زنجیره‌ای در آبادان پلمب شد
  • محرومیت از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف
  • محرومیت یک تا ۱۰ سال از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف کنکور
  • ۱۰ سال محرومیت از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف در کنکور
  • اعمال محرومیت یک تا ۱۰ سال از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف در آزمون سراسری
  • ۱۰ سال محرومیت از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف در آزمون سراسری
  • بازداشت ۴ کنکوری متخلف ؛ جزئیات تخلف این ۴ نفر
  • اجرای ۱۲ عنوان برنامه ویژه هفته فرهنگی اصفهان در پایانه‌های مسافربری