Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@20:33:44 GMT

طرح انسداد کامل مرزهای کشور اجرا می‌شود

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۵۱۹۶۶

طرح انسداد کامل مرزهای کشور اجرا می‌شود

سردار احمد علی گودرزی روز شنبه در دیدار با مرزبانان در پاسگاه مرزی "سردار سلیمانی" مرز باشماق مریوان اظهار داشت: امیدواریم در یک پروسه پنج ساله در برنامه هفتم کشور بتوانیم انسداد مرزهای کشور را پیش از گذشته تقویت کنیم.

وی با بیان اینکه انسداد مرز در هر کشوری تاثیر بسزایی در تولید امنیت پایدار دارد افزود: در کشور ما چند سالی است که نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دولت عزم خود را جزم کرده اند که انسداد مرزها، معابر نفوذی، خلاء های مرزی، احداث پایگاه ها، برجک ها و راههای مرزی را به ویژه در استان های مرزی کردستان،‌ آذربایجان غربی، بخشی از کرمانشاه پاوه و اورامانات تقویت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده مرزبانی کشور ادامه داد: در این راستا می طلبد که تجهیزات و امکانات مهندسی زرهی در مرزبانی افزایش پیدا کند و در بحث انسداد مرزها به ویژه در حوزه الکترونیکی و اپتیکی و عمود پروازها، هلی شات و پهباد ها که می توانند در پایش مرزها تاثیر بسزایی داشته باشند تقویت شود.

وی اضافه کرد: بسیاری از کشورهای دنیا نیز مرزهای خود را انسداد دادند و کنترل مرزهای خود را با سیستم های الکترونیکی و اپتیکی انجام می دهند و کشور ما نیز در چند سال گذشته زیرساخت های لازم را برای استفاده از سیستم های الکترونیکی و اپتیکی در مرزها فراهم کرده است و اولویت انتظامی کشور و مرزبانی نیز بر همین مبنا استوار است.

سردار گودرزی تاکید کرد: اولویت ما در انسداد مرز به طریق های مختلف مثلا جاهایی که نیاز به احداث دیوار باشد، جاهایی که نیاز به استفاده از سیستم های الکترونیکی و اپتیکی باشد و یا جاهایی که نیاز به اضافه کردن هنگ گروهان، پاسگاه و برجک باشد را مطالعه کرده ایم و مشخص شده است مرزهای ما چه مواردی را نیاز دارد.

وی افزود: در چند سال گذشته دولت،‌ انتظامی کشور و ستاد کل نیروهای مسلح تجهیزات و امکانات خوبی در اختیار مرزبانی قرار داده اند و پیشرفت خوبی در این زمینه داشته ایم تا بتوانیم از مرزهای کشور به خوبی محافظت کنیم و اجازه ندهیم به مرزهای ما تعرض شود.

سردار گودرزی به نقش مردم در تامین امنیت مرزها اشاره کرد و افزود: هم افزایی، همدلی و هماهنگی خوبی بین مردم با مرزبانان به وجود آمده است،‌ مرزنشینان مرزبانان را به عنوان حافظان نظم و امنیت در کنار خودشان می دانند به ویژه روحانیون،‌ امامان جماعت، متنفذین، ریش سفیدان و سایر مردم ارتباط و همکاری خوبی با ما دارند.

فرمانده مرزبانی کشور با بیان اینکه مرز حریم و ناموس یک کشور است که باید از آن حفاظت شود گفت:‌ در اجرای فرمان رهبری طرح موازات و همدلی را در هفت مرحله به اجرا گذاشته ایم و بیشترین امکانات مورد نیاز بهداشتی درمانی را در مواقع زلزله و بحران در اختیار مرزنشینان قرار دادیم و همین امر باعث شده احترام و هماهنگی متقابلی بین مرزبانان و مردم به وجود بیاید.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف مرزبانی استیفای حقوق دولت و مرزنشینان است افزود: مرزبانان خدمت به مردم و حفاظت از مرزهای کشور را برای خود یک توفیق الهی می دانند و خوشبختانه امروز مرزهای ما در امنیت پایدار بوده و مردم هم درک کرده اند که باید در کنار مرزبانان از مرزها حفاظت کنند.

وی اضافه کرد:‌ مناطق ممنوعه و جاهایی که دولت و شورای عالی امنیت ملی کشور تشخیص داده‌اند که ممنوعه و غیر قابل تردد باشند را آموزش داده ایم و علامت گذاری کرده ایم مردم هم باید رعایت کنند و احشام آنها در این مناطق نروند تا خدایی ناکرده اتفاق تلخی پیش بیاید چون این مناطق مین گذاری شده است.

فرمانده مرزبانی کشور تاکید کرد: در مجموع مرزهای ما مرزهای اقتدار، عزت و شرف هستند و این مهم در سایه فداکاری و تلاش های مرزنشینان و مرزبانان عزیز که خدمت را توفیق الهی می دانند حاصل شده است.

وی در خصوص تجهیز مرزبانی ها به امکانات و تجهیزات به روز از قبیل خودروهای زرهی و دوربین های دید در شب گفت: اعتبارات خوبی در این راستا در نظر گرفته شده است که اگر محقق شود هم در حوزه الکترونیکی و اپتیکی و هم در حوزه اشراف اطلاعاتی و تسلط اطلاعاتی در مناطق مرزی بسیار تاثیرگذار خواهد بود در این راستا هم برنامه های خوبی ارائه داده ایم که قطعا در تامین امنیت تاثیربسزایی خواهد داشت در مجموع امکانات مناسبی در اختیار داریم و روحیه کارکنان و نیروهای مرزبانی بانشاط و سرحال است برغم اینکه در حوزه دفاعی کار سخت پلیسی را انجام می دهند از نشاط و شادابی و پویایی خوبی برخوردار هستند.

فرمانده مرزبانی کشور ادامه داد: امروز هم توفیقی حاصل شد تا از نزدیک با مرزبانان استان کردستان دیداری داشته باشیم، روحیه سربازان و مرزبانان این استان قابل توصیف است و در تامین امنیت این مرزها ستودنی و ارزشمند است.

وی اضافه کرد:‌ در طول سفر که مردم را می دیدم که از دیگر نقاط کشور به استان کردستان برای بازدید و سفرهای نوروزی می آمدند بسیار خوشحال شدیم و امنیت را در این استان احساس کردیم .

سردار گودرزی افزود: در طول چند روز گذشته از آغاز سال نو از هشت استان مرزی کشور بازدید کردیم و آنچه که باعث خوشحالی ما بود نشاط و پویایی مرزبانان عزیز بود که در تامین امنیت پایدار شب و روز را نمی شناسند و انجام وظیفه می کنند لذا جا دارد که از زحمات و تلاش های این عزیزان نهایت تقدیر و تشکر را داشته باشیم.

امام جمعه شهرستان مریوان گفت: حفظ امنیت و آرامش کنونی کشور در این شرایط سخت جنگی در کشورهای دیگر به همت و دلسوزی و فداکاری مرزبانان کشور است.

ماموستا شیرزدای افزود: ما مردم استان کردستان و شهرستان های مرزی به وجود مرزبانان افتخار می کنیم و از اینکه آنها را در کنار خود می بینیم که برای امنیت ما شب و روز تلاش می کنند خوشحال هستیم.

فرمانده هنگ مرزی کردستان هم گفت: برغم برنامه های کاری زیاد و خستگی زیاد فرمانده مرزبانی کشور در جمع مرزبانان استان کردستان حضور یافتند و این امر موجب دلگرمی و ایجاد انگیزه و شادابی در بین ما است.

سردار سپهری افزود: فرمانده مرزبانی کشور در طول ۴۸ ساعت گذشته بیش از ۲ هزار کیلومتر از مرزهای کشور را از راه زمینی طی کرده اند و با مرزبانان عزیز استان های مرزی دیدار کردند و این نشان دهنده مردمی بودن فرمانده مرزبانی و احساس مسوولیت وی و از همه مهمتر تلاش برای حفظ امنیت کشور است.

فرمانده مرزبانی کشور به منظور بازدید از مناطق مرزی غرب کشور به استان کردستان سفر کرده و در نخستین روز سفر خود به این استان از مرز باشماق مریوان بازدید کرد.

برچسب‌ها مریوان کردستان سردار احمد علی گودرزی مرزبانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مریوان کردستان مریوان کردستان مرزبانی فرمانده مرزبانی کشور الکترونیکی و اپتیکی تامین امنیت استان کردستان مرزهای کشور انسداد مرز مرزهای ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۵۱۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعیه مرزبانی درباره مشکل پیش آمده برای ۶ مرزبان در مرز افغانستان

 ۶ نفر از کارکنان گروهان احتیاط مرزی خراسان جنوبی به نقطه صفر مرزی رفته بودند که در مواجهه با نیروهای طالبان و برای جلوگیری از بروز تنش و انجام درخواست نیروهای طالبان برای رفع سوءتفاهم پیش آمده، به مذاکره پرداختند که پس از ساعتی موضوع حل شد.

به گزارش تسنیم، مرزبانی فراجا در اطلاعیه‌ای درباره انتقال 6 مرزبان ایرانی توسط نیروهای طالبان به داخل خاک افغانستان، از خاتمه سوءتفاهم پیش‌آمده و انتقال این مرزبانان به کشور خبر داد.

در این اطلاعیه آمده است: بعدازظهر امروز تعداد 6 نفر از کارکنان گروهان احتیاط مرزی استان خراسان جنوبی که برای رصد و پایش نوار مرز در نقطه صفر مرزی حضور یافتند، با نیروهای طالبان مواجه می شوند و به دلیل جلوگیری از بروز هرگونه تنش مرزی و انجام درخواست نیروهای طالبان مبنی بر رفع سوتفاهم پیش آمده، به مذاکره پرداخته که پس از چندساعت با ورود مرزبان درجه 2 و انجام ملاقات مرزی با همتای کشور مقابل موضوع خاتمه یافت و کارکنان مرزبانی با کمال احترام و در صحت و سلامت کامل به کشور بازگردانده شدند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: آزادی ۶ مرزبان ایرانی بازداشت شده توسط طالبان

دیگر خبرها

  • دستور مهم رئیسی؛ تخصیص ۳میلیون یورو برای دیوارکشی مرزهای ایران | اعلام جزئیات جدید از انسداد مرزها؛ اولویت‌ با کدام مرزهاست؟
  • ماجرای مشکل مرزی جدید با طالبان؛ سوءتفاهم بود
  • کشف بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی
  • بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی کشف شد
  • بازگشت مرزبانان ایرانی از افغانستان
  • مرزبانی ایران: ۶ مرزبان خراسان جنوبی به کشور بازگشتند
  • ماجرای بازداشت مرزبانان ایرانی توسط طالبان چه بود؟
  • اطلاعیه مرزبانی درباره مشکل پیش آمده برای ۶ مرزبان در مرز افغانستان
  • اطلاعیه مرزبانی درباره بازداشت ۶ مرزبان توسط طالبان
  • کشف ۷۲ هزار نخ سیگار قاچاق توسط مرزبانان هنگ مرزی تایباد