Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علی‌محمد زنگانه استاندار گلستان و سردار علی ملک‌شاهکوهی فرمانده سپاه نینوا استان گلستان ضمن بازدید از پارک موزه دفاع مقدس، به شهدای گمنام در تپه نورالشهدا گرگان ادای احترام کردند.

استاندار گلستان در این بازدید که با همراهی سردار ملک‌شاهکوهی فرمانده سپاه استان انجام شد، در جریان روند تکمیل پارک موزه دفاع مقدس قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرح جانمایی ساخت باغ موزه دفاع مقدس در استان گلستان سال ۱۳۸۵ ارائه شد و از ۱۳۸۹ با برآورد هزینه اولیه ۴۰ میلیارد ریال شروع به‌کار کرد.

ساخت طرح فرهنگی حوزه دفاع مقدس گلستان در «تپه‌نور الشهدا» و مجاورت گلزار شهیدان گمنام واقع در «ناهارخوران شهر» گرگان با مساحت یک هزار و ۶۵۶ متر مربع و زیربنای ۴ هزار و ۱۷۹ مترمربع ساخته می‌شود.

این مرکز فرهنگی شامل سالن تاریخ شفاهی و راویان، بخش هنری و سینمایی، گالری آثار دائمی و دوره‌ای، کتابخانه و مرکز جامع اسناد و مدارک دفاع مقدس و دیگر بخش‌های تخصصی مربوط به نمایش وقایع روزهای اوج پیروزی انقلاب در گلستان و نیز دفاع همه جانبه توسط ارتش، سپاه، جهاد سازندگی، ژاندارمری، بسیج، نیروهای مردمی، اقشار و صنوف است.

عملیات ساخت باغ موزه دفاع مقدس گلستان که از محل اعتبارات ملی تامین هزینه می‌شود، چند نوبت به دلیل تاخیر در تزریق اعتبار متوقف اما با پیگیری صورت گرفته از سوی مسوولان ذیربط دوباره از سر گرفته شد.

آخرین تزریق اعتبار برای ادامه عملیات اجرایی ساخت باغ موزه دفاع مقدس گلستان در سال ۱۳۹۷ از محل سفر رئیس جمهوری به میزان ۲۰۰ میلیارد ریال اختصاص یافت.

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس گلستان پیش از این با بیان اینکه در حال حاضر ۷۵ درصد از عملیات عمرانی پارک موزه دفاع مقدس گلستان انجام شده است، تأکید کرد: پس از اجرای عملیات عمرانی، محتوای پارک موزه دفاع مقدس در دستور کار قرار می‌گیرد که تحقق این مهم نیز نیازمند تخصیص اعتبار است.

محمدرضا کاظمی با بیان اینکه اختصاص اعتبار به گلزارهای شهدای گمنام و یادمان‌های شهدا را رهاورد دیگر سفر رئیس جمهور به گلستان برشمرد و یادآور شد: از ۵۴ یادمان شهدایی که در استان گلستان وجود دارد ۱۶ یادمان شهدا هنوز به بهره‌برداری نرسیده است که امیدوارم با تخصیص اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان بتوانیم در راستای تکمیل و بهره‌برداری از آن گام برداریم.

انتهای پیام/۲۳۰۷/

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیرکل حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس گلستان محمدرضا کاظمی ساخت باغ موزه دفاع مقدس گلستان شهدای گمنام و یادمان های شهدا پارک موزه دفاع مقدس گلستان گلزار شهیدان گمنام در ناهارخوران شهر گرگان علی محمد زنگانه استاندار گلستان فرمانده سپاه نینوا استان گلستان سردار علی ملک شاهکوهی موزه دفاع مقدس گلستان پارک موزه دفاع مقدس سفر رئیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۵۲۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیح درباره یک خبر از دوران دفاع مقدس و محسن رضایی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، همزمان با سالگرد عملیات بیت المقدس در تاریخ دهم اردیبهشت ماه سال ۱۳۶۱، مصاحبه ای از سرتیپ بازنشسته توپخانه و ستاد «مسعود بختیاری» از نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، افسر عملیاتی قرارگاه کربلا از طراحان عملیات بیت المقدس(عملیات آزادسازی خرمشهر) در خصوص نحوه طرح‌ریزی، اجرای و در نهایت موفقیت عملیات بیت‌المقدس در سایت جماران منتشر شد.

در بخش ابتدایی این گفتگو امیر بختیاری توضیحاتی درباره نقش ارتش در مدیریت جنگ پرداخته و می گوید؛« مدیریت صحنه جنگ را ارتش بر عهده داشت. به این دلیل که در آن زمان هنوز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انسجام سازمانی پیدا نکرده بود. اساساً سپاه به عنوان فرماندهی کل تشکیل نشده بود و به صورت سپاه شهری با وظیفه انتظامی عمل می‌کرد. آقای ابوشریف و مرتضی رضایی که هر دو به فرماندهی سپاه منصوب شدند، اساساً معتقد به جنگیدن سپاه با دشمن خارجی نبودند و اعتقاد داشتند که سپاه وظیفه دیگری دارد. اما تعدادی دیگر که از فرماندهان سپاه که عمدتاً متعلق به استان خوزستان بودند مثل آقای شمخانی، سردار رشید، احمد غلامپور و شهید احمد سوداگر اعتقاد داشتند که سپاه باید در جنگ برون مرزی نیز شرکت کند. غرض این بود که بگویم در سال اول جنگ مدیریت صحنه بر عهده ارتش است، زیرا نیروهای سپاه هم فاقد سازمان و هم فاقد تجربه هستند.»

خبرآنلاین در بازنشر این گفتگو در رسانه خود، این بخش از اظهارات امیر بختیاری را محور تیتر خود قرار داده و سهوا نام آقای محسن رضایی را به جای مرتضی رضایی آورده بود، که به این وسیله از این اشتباه سهوی عذرخواهی می کند.

متن کامل این گفتگو با تیتر «امیر سرتیپ بختیاری: در ارتش مخالفت چندانی با ادامه جنگ بعد از فتح خرمشهر وجود نداشت /گروه‌های چپ به ارتشی‌ها تهمت‌های ناموسی زدند» را بخوانید.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901285

دیگر خبرها

  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب
  • مصوبات دور نخست سفر رئیس جمهور به مازندران سریعتر تکمیل شود
  • ابلاغ ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار سفر رییس جمهور به خراسان‌شمالی
  • توضیح درباره یک خبر از دوران دفاع مقدس و محسن رضایی
  • تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح تغذیه مصنوعی بندان
  • برپایی کلاس درس دانشجویان دانشگاه آزاد در باغ موزه دفاع مقدس
  • حاجی محمره از یادمان های راهیان نور بازید کرد
  • عملیات بیت المقدس نقطه عطف دفاع مقدس است
  • فاز نخست موزه دفاع مقدس زنجان سوم خرداد افتتاح می‌شود