Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@13:22:13 GMT

بازدید از اماکن تاریخی و مذهبی یزد با تور مجازی

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۵۲۰۶۰

بازدید از اماکن تاریخی و مذهبی یزد با تور مجازی

حجت الاسلام مجتبی صداقت روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مسجد جامع ، باغ دولت آباد و امیرچخماق از جمله اماکن تاریخی و مذهبی است که شهروندان می‌توانند با تور مجازی از آنان دیدن کنند.

وی اظهار کرد: ، مسیرهای دسترسی به این اماکن از طریق  لینک‌های https://manshourvr.ir/VR/masjed-jame-yazd/index.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

htm و https://manshourvr.ir/VR/web-amirchaghmagh/index.htm و https://manshourvr.ir/VR/web-dowlatabad/index.htm امکان پذیر است.

صداقت هدف از این تور مجازی را معرفی اماکن تاریخی و مذهبی استان بیان و تصریح کرد: در نظر داریم در سایر اماکن هم این دسترسی فراهم شود.

رییس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد خاطرنشان کرد: از ویژگی ها این تور مجازی تغییر وضعیت شب و روز در اماکن مورد نظر است که بازدیدکننده با یک کلیک بر روی لینک های یاد شده می‌تواند مکان یاد شده  در شب و روز را مشاهده کند.

وی گفت: از طریق لینک های مورد اشاره امکان مجازی از اماکن یاد شده وجود دارد ؛ همچنین عینک های مجازی بصورت پاره وقت در این اماکن وجود دارد که گردشگران و شهروندان می توانند نقاط مختلف را بدون حضور مشاهده کنند.

صداقت اظهار داشت: این تور مجازی هم به صورت لینک و هم عینک های مجازی طوری طراحی شده که به همه نقاط و حتی مناره‌ها و زیرزمین‌های مجموعه‌های تاریخی دسترسی وجود دارد.

تور مجازی، به معنای بازدید مکان‌های توریستی بدون حضور فیزیکی در محل است با کمک این فناوری می توان از مکان‌های تاریخی و مناظر طبیعی دیدن کرد بدون آن که به صورت واقعی به آن مکان سفر کرد.

تور مجازی یک فناوری جدید است که امکان بازدید مجازی از یک محیط واقعی را برای مخاطبان فراهم می‌کند. تور مجازی قابلیتی مابین عکس و فیلم را به استفاده کنندگان می‌دهد. وسعت دید در پانورامای ۳۶۰ ، وسیعتر از عکس است، خروجی این تکنیک همچون فیلم است ولی با این تفاوت که کنترل دوربین در دست مخاطب است و او می‌تواند تصور کند که در فضایی ایستاده است و به هر طرف که بخواهد می‌تواند رو کند، در آن زوم کند و سوژه را با جزئیات بیشتری مشاهده کند.

 استان یزد ۲ هزار و ۲۷۰ هکتار بافت تاریخی و ۶ هزار و ۵۰۰ اثر تاریخی دارد که از این تعداد تاکنون، یکهزار و ۷۲۰ اثر به ثبت ملی و پنج اثر هم در فهرست میرات جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

یزد با عناوین نخستین شهر خشت خام و پس از ونیز به عنوان دومین شهر تاریخی جهان، شهر بادگیرها، کار و کاریز و کاهگل، دارالعباده، دارالعلم و دارالعمل، حسینیه ایران، شهر دوچرخه ها، شهر شیرینی، قنات، قنوت و قناعت لقب گرفته است. 

استان یزد در کنار استان های فارس و اصفهان به عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران، مقصد نخست گردشگران خارجی است.

برچسب‌ها یزد میراث فرهنگی شهرداری یزد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یزد میراث فرهنگی شهرداری یزد یزد میراث فرهنگی شهرداری یزد تور مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۵۲۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بودجه نهادهای حوزوی چقدر افزایش یافت؟

به گزارش تابناک، اعتماد نوشت: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم هم مطابق همه ساله ردیفی مستقل در بودجه دارد؛ این نهاد فرهنگی و مذهبی در سال گذشته، ۴۱۴ میلیارد تومان بودجه مصوب داشته است. در بودجه ۱۴۰۳، پیشنهاد شده است که ۷۳۰ میلیارد تومان بودجه برای دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تخصیص یابد؛ یعنی حدودا ۷۶ درصد افزایش بودجه داشته است. البته این رقم، به غیر از بودجه پیشنهادی اختصاصی است که ۱۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

 
در ادامه این گزارش آمده است: شورای عالی حوزه‌های علمیه از دیگر نهاد‌های مذهبی دریافت‌کننده بودجه است؛ سال گذشته ۴ هزار ۷۷۶ میلیارد تومان بودجه مصوب داشته است؛ این بودجه در سال ۱۴۰۳ بناست به ۵ هزار و ۴۶۲ میلیارد تومان افزایش یابد؛ حدود ۳/۱۴ درصد افزایش بودجه. البته برای امسال، پیشنهاد شده این نهاد مذهبی یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه اختصاصی داشته باشد. مرکز خدمات حوزه‌های علمیه هم در ردیف بودجه مستقلش، برای سال ۱۴۰۲، رقمی معادل ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان دیده می‌شود که این رقم قرار است برای ۱۴۰۳، به ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برسد؛ حدودا ۱۷ درصد افزایش.

دیگر خبرها

  • بودجه نهادهای حوزوی چقدر افزایش یافت؟
  • بازدید رایگان از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان
  • بازدید خبرنگاران داخلی و خارجی از بافت تاریخی بوشهر
  • بازدید رایگان از موزه ها برای معلم ها و استادان دانشگاه
  • بازدید رایگان معلمان و اساتید از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی
  • بازدید رایگان از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی برای معلمان و استادان
  • آسیب جدی به بناهای تاریخی کاشان وارد نشده است
  • حمایت ساواک از حسینیه ارشاد؟!
  • تخفیف موزه‌ها و اماکن تاریخی یزد به مناسبت روز معلم
  • همکاری گروه بین المللی ایسکارسا با میراث فرهنگی در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز