Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-28@06:36:21 GMT

اختصاص مراکز ترک اعتياد ويژه بانوان در تهران

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۵۲۱۳۲

خبرگزاری آریا-معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از تبدیل مرکز شفق به مرکز تحصصی ماده 16 ویژه زنان معتاد خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از شهر ،محمد امین توکلی زاده با اشاره به تبدیل مرکز شفق به مرکز تخصصی ماده 16 ویژه زنان معتاد در تهران گفت: با توجه به اینکه مراکز ماده 16 شهر تهران نیاز به تجهیزات داشتند تا بتوانند با ظرفیت کاملتری خدمات‌رسانی کنند، شهرداری تهران پذیرفت تا درتامین تجهیزات مورد نیاز این مراکز کمک‌ کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: براساس این تصمیم گیری شهرداری تهران این مراکز را در تامین زیرساخت‌های مورد نیاز که شامل تامین آب و یا آشپزخانه و...بود،حمایت کرد تا بتوانند با تمام ظرفیت و توان، کار خود را جلو ببرند.
معاون شهردار تهران با بیان اینکه تمامی این کارها با همکاری سازمان‌هایی که در قرارگاه اجتماعی حضور دارند، انجام می‌شود، ادامه داد: به همین منظور مرکز نگهداری کارگران فصلی و مجموعه بهاران را که در اختیار شهرداری تهران بود، با همکاری مرکز «طراوت» به مرکز ویژه ترک اعتیاد بانوان تبدیل شود. فرایند اجرای این طرح مشخص شده است تا مجموعه «طراوت» سپاه بتواند در این مجموعه‌ها مرکز ماده 16 راه اندازی کند و میزبان زنان معتاد جهت ترک و بازگشت به اجتماع باشد.
وی بیان کرد: کمپ شفق که پیش از این ماده 16 بود، نیز در حال تبدیل شدن به مرکز تخصصی بانوان است.
توکلی زاده با اشاره به ظرفیت مراکز نگهداری و ترک اعتیاد زنان معتاد در تهران بیان کرد: با توجه به اینکه ظرفیت تهران و زیرساخت‌های مورد نیاز در حوزه بانوان اندک بود، با ایجاد این دو مرکز با ایجاد زیرساخت‌های بسیار مناسب با انجام کار تخصصی درفرایند اجتماعی سازی، ترک و سم زدایی و مراحل 6 گانه‌ای که در این فرایند در نظر گرفته شده است، امکان بازگشت زنان درگیر اعتیاد را به جامعه میسر شود.
وی همچنین یادآورشد: گرمخانه خاوران نیز در حال تبدیل شدن به مرکز ماده 16 است و به افراد دارای سن کم و یا سن بالا که امکان انتقال آنها به سایر مراکز ماده 16 وجود ندارد، خدمت‌رسانی می‌کند.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه تا پیش از این مرکزی برای نگهداری از این قشر در تهران وجود نداشت، تاکید کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده دو مرکزتخصصی برای افرادی که سن پایین و یا سن بالایی دارند و منع پذیرش در مراکز ماده 16 داشتند، در تهران ایجاد می‌شود.
به گفته وی؛ مراحل قانونی برای گرفتن مجوزهای قانونی برای این دو مرکز طی شده است؛ ساخت و ساز آنجا مطابق با الگویی که مورد تایید سازمان بهزیستی، دانشگاه علوم پزشکی و نیروی انتظامی ، در حال انجام است.
توکلی زاده گفت: تا کنون  موفق شده‌ایم تزدیک به 5000 معتاد متجاهر را جمع آوری و به مراکز ماده 16 منتقل کنیم تا مراحل ترک و سم‌زدایی و بازگشت به جامعه را انجام دهند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تهران شهرداری تهران مراکز ماده 16 زنان معتاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۵۲۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت پلمپ شد

ایسنا/گیلان فرمانده انتظامی شهرستان رشت از پلمب یک مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز توسط ماموران پاسگاه انتظامی لاکان خبر داد.

سرهنگ محمود حافظی امروز، ۶ اردیبهشت ماه در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه جلوگیری از فعالیت مؤسسات غیرمجاز ضامن سلامتی مردم است، اظهار کرد: پلیس در راستای تحقق برنامه‌های پیشگیرانه و مقابله با اقداماتی که سلامتی مردم را به خطر می‌اندازد از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

وی با بیان اینکه ماموران پاسگاه انتظامی لاکان به همراه نماینده اداره بهزیستی از یک مرکز ترک اعتیاد در سطح حوزه استحفاظی بازدید کردند، افزود: طی بررسی‌های صورت گرفته غیرمجاز بودن فعالیت این مرکز برای پلیس محرز و با هماهنگی قضائی نسبت به پلمب و جلوگیری از ادامه فعالیت آن اقدام شد.

فرمانده انتظامی شهرستان رشت از انتقال ۱۰ معتاد که به اجبار در این مکان نگهداری می‌شدند، به مرکز بازپروری و ترک اعتیاد مجاز خبر داد و گفت: متصدی ۴۸ ساله این مرکز به دلیل انجام موارد متعدد تخلف و پذیرش بدون مجوز افراد پس از تشکیل پرونده به منظور سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

این مقام انتظامی در پایان ضمن قدردانی از مشارکت و همکاری خوب مردم با پلیس و با تاکید بر نظارت مستمر پلیس بر واحدهای صنفی و برخورد قانونی با متخلفان از شهروندان خواست در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه فعالیت غیرقانونی و مجرمانه در اماکن عمومی از سوی افراد فرصت‌طلب و قانون‌گریز، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند، تا نسبت به برخورد قانونی با خاطیان اقدام شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اختصاص بودجه ۱۵۱ هزار میلیارد تومانی پروژه‌های عمرانی تهران
  • کلنگ اولین پارک بانوان شهریار به زمین زده شد
  • برگزاری ۱۵هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲
  • ثبت ۲۶ هزار و ۵۷۸ ماموریت توسط اورژانس تهران در هفته گذشته
  • برقراری ۶۴ هزار تماس با اورژانس تهران در هفته گذشته/ انجام ۴۲۴۲ تماس مزاحمت آمیز
  • ۱۰۵ مرکز خرید تضمینی گندم در گلستان آماده فعالیت هستند
  • تعیین تکلیف عوارض و کمیسیون‌های ماده ۵، ۷ و ۱۰۰ در سال ۱۴۰۳
  • مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت پلمپ شد
  • ابر دولت در قطب مرکز داده پیام راه اندازی می‌شود
  • ابر دولت در مرکز داده پیام راه‌اندازی می‌شود