Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@05:42:43 GMT

مبارزه سهام آسیایی بر سر خروج از بورس

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۵۲۳۱۰

مبارزه سهام آسیایی بر سر خروج از بورس

بازارهای اصلی آسیا برای پایان هفته با عقب‌نشینی هنگ‌کنگ یک روز متفاوت را پشت سر گذاشتند و توکیو نهمین روز متوالی مثبت را مشاهده کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از استاک نیوز، سهام چین و هنگ‌کنگ به دلیل نگرانی درباره اظهارات مقامات ارشد فدرال رزرو و خطرات خروج ایالات‌متحده از فهرست شرکت‌های چینی تحت فشار قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تنظیم‌کننده‌های حسابداری شرکت‌های دولتی ایالات‌متحده گفت که به تعامل با تنظیم‌کننده‌های چینی برای دسترسی به سوابق حسابرسان خود ادامه می‌دهد اما این سوال که آیا دولت چین به قانون جدید فهرست‌بندی ایالات‌متحده دسترسی لازم را می‌دهد نامشخص باقی ماند.

تنظیم‌کننده اوراق بهادار چین در این ماه گفت: مطمئن است که با همتایان آمریکایی خود در مورد نظارت بر اوراق بهادار به توافق خواهد رسید، پس از آن که سهام چینی در فهرست ایالات‌متحده سقوط کرد و اولین شرکت‌های چینی بالقوه حذف شدند.

رئیس فدرال رزرو شیکاگو، چارلز ایوانز اظهار کرد: فدرال رزرو باید نرخ بهره را «به موقع» در سال جاری و در سال ۲۰۲۳ افزایش دهد.

شاخص هانگ سنگ ۲.۴۷ درصد یا ۵۴۱.۰۷ واحد سقوط کرد و به ۲۱۴۰۴.۸۸ واحد رسید. شاخص ترکیبی شانگهای ۱.۱۷ درصد یا ۳۸.۰۲ واحد کاهش یافت و به ۳۲۱۲.۲۴ واحد رسید، در حالی که شاخص ترکیبی شنژن در دومین بورس چین ۱.۴۳ درصد یا ۳۰.۶۱ واحد کاهش یافت و به ۲۱۱۳.۷۳ واحد رسید.

غول‌های فناوری فهرست‌شده در هنگ‌کنگ ۵ درصد سقوط کردند و گروه Meituan و گروه علی‌بابا (Alibaba) به ترتیب ۸.۲ درصد و ۵.۶ درصد سقوط کردند. شرکت‌های بهداشت و درمان که در شهر تجارت می‌کنند ۷ درصد کاهش یافتند.

شاخص بلوتراشه CSI۳۰۰ با ۱.۸ درصد کاهش به ۴۱۷۴.۵۷ واحد و شاخص شرکت‌های چین با ۳.۲ درصد کاهش به ۷۲۸۳.۹۲ واحد رسید.

شاخص کلیدی نیکی توکیو در روز جمعه پس از صعودهای آمریکا برای نهمین روز متوالی افزایش یافت اما به دلیل برداشت سود و زیان سهام آسیایی، رشدها محدود شد.

شاخص نیکی ۲۲۵ به میزان ۰.۱۴ درصد یا ۳۹.۴۵ واحد افزایش یافت و در ۲۸۱۴۹.۸۴ به پایان رسید، در حالی که شاخص گسترده‌تر تاپیکس ثابت بود و ۰.۰۹ واحد کاهش یافت و به ۱۹۸۱.۴۷ رسید.

سهام هند با شاخص نیفتی ۵۰ بمبئی ۰.۴۰درصد یا ۶۹.۷۵ واحد کاهش یافت و در ۱۷۱۵۳.۰۰ بسته شد. هفته گذشته، لیو هه، معاون نخست‌وزیر چین گفت: پکن از اقتصاد داخلی و بازار مالی حمایت خواهد کرد. این بیانیه در ابتدا باعث افزایش سهام چین و هنگ‌کنگ شد.

بازده ۱۰ ساله خزانه‌داری ایالات‌متحده که منجر به فروش گسترده‌تر اوراق قرضه شده است، در روز جمعه پس از رسیدن به اوج سه ساله بالای ۲.۴۱ درصد در این هفته، در ۲.۳۴ درصد باقی ماند. با تلاش معامله‌گران برای تجدیدنظر در انتظارات افزایش نرخ بهره، در دو هفته گذشته ۷۵ واحد در ثانیه افزایش یافته است.

قیمت هر اونس طلا ثابت ماند و در ۱۹۵۹ دلار در روز افزایش یافت.

قیمت نفت در روز جمعه به کاهش اندکی ادامه داد. نفت خام برنت با ۱.۳ درصد کاهش به ۱۱۷.۷۸ دلار در هر بشکه و نفت خام آمریکا با ۱.۶ درصد کاهش به ۱۱۰ دلار در هر بشکه رسید اما قیمت‌ها همچنان بر اساس استانداردهای تاریخی بسیار بالا بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اقتصادي سهام واحد کاهش یافت ایالات متحده درصد کاهش افزایش یافت واحد رسید هنگ کنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۵۲۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه به لحظه با بورس / افزایش ۸۱۸ واحدی شاخص کل

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، شاخص کل بورس در ابتدای معاملات امروز چهارشنبه‌ ۵ اردیبهشت ماه با افزایش ۸۱۸ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۳۰۴ هزار واحدی ایستاد.

بیشتر بخوانید: عشقی: نیازی به تعطیلی بازار سرمایه نیست

شاخص کل هم وزن نیز با افزایش بیش از هزار واحدی در ارتفاع ۷۶۰ هزار و ۳۰۹ واحدی قرار گرفت.

کد خبر: 1228265 برچسب‌ها بورس

دیگر خبرها

  • افزایش ۲ هزار و ۸۶۵ واحدی شاخص کل بورس
  • روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ +عکس
  • شاخص بورس یک‌هزار واحد رشد کرد
  • رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس | افزایش ۷۶۳ هزار و ۶۵۶ واحدی شاخص کل
  • رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس
  • شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند
  • رشد ۱۰۶۹ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • صعود بورس ادامه خواهد یافت؟ | روزهای سرنوشت‌ساز برای شاخص کل
  • لحظه به لحظه با بورس / افزایش ۸۱۸ واحدی شاخص کل
  • افزایش ۸۱۸ واحدی شاخص کل بورس