Web Analytics Made Easy - Statcounter

اگر طرح ایجاد منطقه امن در شرق اوکراین قطعی باشد تصرف خارکیف و سومی برای اجرایی شدن آن ضروری خواهد بود.

سرویس جهان مشرق _ نخستین روز از دومین ماه نبرد میان ارتش روسیه و اوکراین آغاز شده است؛ اگرچه برآورد رهبران و فرماندهان نظامی کرملین این بود که جنگ در مدت زمان کمتری به پایان خواهد رسید، اما به هر ترتیب ارتش روسیه علی رغم عدم موفقیت در تسخیر پایتخت اوکراین، موفق شده تا منطقه امن گسترده ای در جبهه جنوبی برای شبه جزیره کریمه و جبهه شرقی برای منطقه جدایی طلب دونباس ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیا اهداف و استراتژی ارتش روسیه تغییر خواهد کرد؟

به نظر می‌رسد پس از بن بست ایجاد شده در جبهه شمال شهر کی‌یف و ناتوانی قوای روسی در رسیدن به دروازه‌های پایتخت، قوای اوکراینی به تدریج آماده ضد حملات بزرگ برای عقب راندن ارتش روسیه و تامین امنیت پایتخت می‌شوند.

در روزهای گذشته اوکراینی ها در این منطقه از لاک دفاعی خارج شده و کنترل مناطقی نظیر بوچا، ایرپین و ماکاریف در شمال غرب کی‌یف را بازپس گرفتند.

کارشناسان معتقدند ارتش روسیه احتمالا با تغییر راهبرد خود، دیگر به دنبال تسخیر تمام خاک اوکراین یا سرنگونی دولت این کشور نیست و تلاش می‌کند تا پیش از مذاکرات سیاسی نهایی و توقف جنگ، حاشیه امن مناسبی برای مناطق جدایی طلب دونتسک و لوهانسک ایجاد کند. این موضوع مستلزم تصرف مناطقی در شرق اوکراین است که ارتش این کشور همچنان دفاع سرسختانه ای از آنها می‌کند.

هدف آسانتر و سهل الوصول تر در این میان بندر ماریوپل در جنوب شرقی اوکراین و همسایگی دونتسک است که هر روز حلقه محاصره بر روی این شهر تنگ تر شده و ارتش روسیه محله های جدیدی از این شهر را به کنترل خود در می‌آورد. بعید به نظر میرسد مدافعین ماریوپل مدت زمان زیادی توانایی مقاومت در این شهر را داشته باشند.

اهداف مهم دیگر به منظور تامین امنیت منطقه لوهانسک، دو شهر خارکیف و سومی چسبیده به مرز روسیه هستند که به شکل عجیبی طلسم شده و تا امروز تسخیر نشدنی بوده اند. اگر طرح ایجاد منطقه امن در شرق اوکراین قطعی باشد تصرف خارکیف و سومی برای اجرایی شدن آن ضروری خواهد بود.

تلفات ارتش روسیه در نبرد ۱ ماهه اوکراین

در روزهای گذشته رسانه های اوکراینی یا غربی به نقل از منابع خود آمار و اعداد ضد و نقیضی در خصوص تلفات انسانی ارتش روسیه در جنگ اوکراین منتشر می‌کردند و از ارقامی نظیر ۷ تا ۱۵ هزار کشته و چند ده هزار زخمی برای ارتش روسیه گفته شد اما وزارت دفاع روسیه روز گذشته آمار رسمی و تایید شده خود در خصوص تلفات انسانی در نبرد اوکراین را ۱۳۵۱ کشته و ۳۸۲۵ زخمی اعلام کرد.

آمار شلیک موشک های دوربرد روسی

از زمان آغاز جنگ اوکراین، یگان موشکی ارتش روسیه با استفاده از موشک های کروز کالیبر و موشک های بالستیک اسکندر و توچکا صدها مورد از زیرساخت های حساس نظامی ارتش اوکراین در عمق خاک این کشور را هدف قرار داده اند.

وزارت دفاع امریکا پنتاگون بر اساس برآوردهای خود مدعی است ارتش روسیه در یک ماه اخیر جنگ اوکراین بیش از ۱۲۵۰ تیر موشک کروز و بالستیک را به سوی خاک اوکراین شلیک کرده است.

این خبر به روزرسانی می‌شود ...

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین راهنمای سفر نوروزی قیمت جنگ اوکراین و روسیه روسیه اوکراین موشک بالستیک موشک اسکندر دونباس خارکیف جمهوری دونتسک ماریوپل ارتش روسیه شبه جزیره کریمه اخبار داغ خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت ارتش روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۵۲۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شلیک ۴۰ موشک از جنوب لبنان به اسرائیل

 ارتش اسرائیل اعلام کرد که از صبح امروز (دوشنبه) تاکنون نزدیک به ۴۰ موشک از جنوب لبنان به سمت شمال اسرائیل شلیک شده است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فلسطینی «سما»، ارتش اسرائیل از تداوم شلیک موشک‌ها از جنوب لبنان به سمت اسرائیل خبر داد.

رادیو ارتش اسرائیل گزارش داد که از صبح امروز تاکنون نزدیک به ۴۰ موشک از جنوب لبنان به سمت اسرائیل شلیک شده است.

بنابراین گزارش، دقایقی قبل نیز ۱۵ موشک به سمت الجلیل غربی شلیک شد.

برخی رسانه‌های اسرائیل نیز از به صدا درآمدن آژیر خطر در الجلیل غربی و شلیک ۱۵ موشک از خاک لبنان خبر دادند.

شبکه المیادین گزارش داد که یک هدف نظامی در عرب العرامشه واقع در شمال فلسطین از سمت لبنان هدف آتش قرار گرفت.

همچنین یکی از مواضع اسرائیل در حومه پادگان زرعیت واقع در الجلیل غربی و یکی از مواضع این رژیم در اطراف پایگاه برکه ریشه، هدف قرار گرفت.

رسانه‌های اسرائیل همچنین از شلیک یک موشک ضد زره از لبنان به سمت پادگان زرعیت خبر دادند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • شلیک ۴۰ موشک از جنوب لبنان به اسرائیل
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین/منطقه دونباس اوکراین به زودی سقوط می کند
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین
  • ۸۰۵ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد
  • روسیه: ارتش اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • نبردی که تکلیف پیروز جنگ در شرق اوکراین را مشخص می‌کند/ چاسیویار؛ شهری که کلید دونباس را به کرملین تقدیم می‌کند +نقشه و تصاویر
  • روسیه ۶۸ پهپاد اوکراینی را سرنگون کرد
  • اوکراین| کی‌یف به صلاح خود از موشک‌های دوربرد استفاده می‌کند
  • ۶۶ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «کراسنودار» روسیه منهدم شدند