Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها_ رئیس اداره عملیات پلیس راه استان فارس با بیان اینکه از ابتدای تعطیلات نوروزی امسال بیش از ۸۰۰ فقره تصادف در جاده‌های استان رخ داده است گفت: ۲۵۲ دوربین ثابت و سیار تخلفات رانندگان را رصد می‌کنند. - اخبار استانها -

سرهنگ علی اصغر همایون‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، به فوتی‌های ناشی از تصادفات جاده‌ای در ایام نوروز 1400 اشاره کرد و اظهار داشت: از ابتدای تعطیلات نوروی بیش از 800 فقره تصادف در سطح جاده‌های استان حادث شده که تصادف جرحی و فوتی از ساعت 4 عصر تا 20 شب سهم 26 درصدی را به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: 176 دوربین سرعت سنج ثابت و نزدیک به 76 دوربین سرعت سنج سیار و 45 واحد گشت نامحسوس نزدیک و 200 خودرو پلیس در سطح جاده‌ها تخلفات رانندگان را ثبت و رصد می‌کنند.

سرهنگ همایون‌پور با اشاره به بازگشایی ادارات و دو موج دیگر سفر‌های نوروزی، از روند رو به افزایش (45 درصدی تردد) در محور‌های استان خبر داد و گفت: به لحاظ فروانی تصادفات 53 درصد افزایش داشته است.

رئیس اداره عملیات پلیس راه فارس ادامه داد: فرآوانی تصادفات، مجروحان و جان باختگان در حوزه ترافیک با توجه به کل فراوانی افزایش تردد‌ها به نوعی است که استان فارس را در زمره استان‌های مطرح از حیث فراوانی تصادفات قرار می‌دهد.

وی با ابراز نگرانی از اینکه استان فارس به لحاظ ترددها، جاده‌ها و پراکندگی جمعیت وضعیت خوبی در زمینه تصادفات ندارد، افزود: عمده علل تصادفات نوروزی امسال عدم توجه به جلو از سوی رانندگان بوده که از مصادیق بارز عدم توجه به جلو استفاده از تلفن همراه حین رانندگی و خستگی و خواب آلودگی است که سهم 36 درصدی دارد.

سرهنگ همایون‌پور با اشاره به اینکه 56 درصد تصادفات در محور‌های اصلی و 44 درصد در محور‌های فرعی استان به وقوع پیوسته است، خاطرنشان کرد: واژگونی با 35 درصد بیشترین سهم، تخطی از سرعت مطمئنه با 22 درصد و انحراف به چپ با 14 درصد از حوادث را به خود اختصاص داده‌اند.

این مقام انتظامی با تصریح بر اینکه 86 درصد جان از باختگان و مصدومان در محور‌های اصلی رخ داده است، بیان کرد: متوسط سرعت در استان 79 کیلیومتر و بطور معمول 6 درصد تردد تردد غیرمجاز ثبت شده است.

فوت 431 نفر در تصادف رانندگی تعطیلات نوروزی تاکنونتصادفات فوتی و جرحی در استان کردستان 35درصد کاهش یافتکاهش 43 درصدی جان‌باختگان تصادفات با وجود افزایش 18 درصدی سوانح

وی از برخورد جدی پلیس با رانندگان متخلف و حادثه‌ساز سخن گفت و افزود: از اقدامات پلیس برای کاهش رفتار نامتعارف و رانندگان پرخطر این است که با توجه به نوع تخلف خودروی آن‌ها تا پایان تعطیلات توقیف و به پارکینگ منتقل می‌شود.

رئیس اداره عملیات پلیس راه فارس از محدودیت تردد خودرو‌های سنگین در پایان تعطیلات 12 و 13 فروردین‌ماه خبر داد و تصریح کرد: محدودیت خودرو‌های سنگین بجزء به جز خودرو‌های حامل مواد فاسدشدنی و سوختی ممنوع است.

سرهنگ همایون‌پورخاطرنشان کرد: از شهروندان درخواست می‌شود مانند گذشته اهتمام ویژه‌ای به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی داشته باشند و یاور پلیس برای ایجاد فضای آرام در بستر جاده‌های استان باشند.

انتهای پیام/424/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۵۲۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسدود شدن محورهای منتهی به شهرستان زیرکوه/جاده قاین لغزنده است

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ علیرضا رضایی صبح پنج شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پی وقوع سیلاب شب گذشته محورهای قاین، بیرجند، حوزه‌های روستای سیچ، دوست آباد به هیچ عنوان تردد امکان پذیر نیست.

رئیس پلیس راه خراسان جنوبی افزود: در این رابطه کمربندی حاجی آباد که یک طرفه بوده برای تردد باز شده و دو طرفه شده رانندگان با احتیاط تردد کنند.

رضایی با بیان اینکه تمامی محورهای منتهی به شهرستان زیرکوه در پی وقوع سیلاب مسدود شد، یادآور شد: محور آهنگران به حاجی آباد، حاجی آباد به شاهرخت به سمت مرز یزدان و حاجی آباد به آبیز مسدود است.

وی افزود: محورهای قاین نیز به دلیل بارندگی شدید لغزنده است و از این جهت رانندگان با احتیاط رانندگی کنند.

کد خبر 6088280

دیگر خبرها

  • وقوع بیش از ۵۰۰۰ تصادف در جاده‌های استان کرمان
  • تلاش ها برای بهبود ایمنی جاده ها کارساز است
  • سارقان اماکن در دام پلیس لنگرود
  • ۲۰ درصد تصادفات موتورسیکلت سواران در معابر درون شهری رخ می‌دهد
  • سوانح رانندگی در مشهد ۵۰ نفر را مصدوم کرد
  • چگونه تخلفات احتمالی پلیس در انجام مأموریت‌ها را گزارش دهیم؟
  • مسدود شدن محورهای منتهی به شهرستان زیرکوه/جاده قاین لغزنده است
  • جاده‌های خراسان رضوی بارانی است
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی های تصادفات آذربایجان شرقی
  • تصادف والدین و دختری خردسال در انتظار پدر و مادر