Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، سعید شهرابی فراهانی تحلیلگر مسائل بین‌الملل در یادداشتی نوشت: پس از تحولات اخیر در منطقه (کوبیدن لانه جاسوسی موساد در اربیل و حملات سایبری فراگیر علیه درگاه‌های رسمی دولت جعلی صهیونیستی) تحرکات دیپلماتیک سران این رژیم تشدید شده و به ایستگاه شرم‌الشیخ با حضور روسای دولت‌های مصر و امارات رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صهیونیست‌ها که خویش را تنها دموکراسی منطقه می‌دانند حال خود را در کش‌وقوس ائتلاف‌سازی با حکام اقتدارگرا می‌بینند.
 
رویکرد دولت دموکرات بایدن و احساس سرخوردگی هیات حاکمه آمریکا از کمپین فشار حداکثری و نهایتا ورود به روند چانه‌زنی وین برای احیای برجام؛ موجب برآشفتگی صهیونیست‌ها شده است. 

عقب نشستن آمریکا در تقویت تعهدات امنیتی خود به امارات و سعودی نیز به گونه‌ای دیگر این دو بازیگر برافروخته ساخته است. در این گیر و دار، ترکیه و اردوغان نیز در تلاشند از تحولات منطقه جا نمانند و سیاست‌های متناقض خود در سوریه، قفقاز، اوکراین، حمایت از اخوانی‌ها و ... را به نحوی رفع و رجوع کنند تا شوک‌های اقتصادی در داخل را از سر بگذرانند.
 
دورهمی‌های این ترکیب نامتجانس، بیش از آن که بر اساس اهداف روشن باشد، به دلیل نارضایتی از سیاست منطقه‌ای آمریکاست.

 آنچه که موجب تعجب کارشناسان از رویکرد حاکمان اقتدارگرای مصر و ترکیه و امارات و سعودی هست، ناظر بر سیاستی است که آنها را به مهره‌های هژمونی طلبی و برگ بازی دولت اشغالگر قدس مبدل می‌سازد. 

رژیمی که با چالش‌ها و بحران‌های ریز و درشت برای بقای خود مواجه است، نه می‌تواند و نه می‌خواهد که از داشته‌های خود برای دوستانِ جدیدِ امتحان پس نداده‌اش هزینه کند مگر اینکه حق اشتراک/حق عضویت سنگینی را برای ایجاد پوشش چتر امنیتی در قبال آنان دریافت کند.

 از هم‌اکنون می‌توان انتظار داشت که یک ستاد انتخاباتی در غرب آسیا با مرکزیت رژیم صهیونیستی برای انتخابات میان دوره‌ای کنگره ۲۰۲۲ و ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴  آمریکا به منظور روی کار آمدن مهره‌های  متفاوت در هیات حاکمه آمریکا و یا تغییر ریل دولت فعلی تشکیل شود. 

در این راستا نقش روسای سازمان‌ موساد، اطلاعات نظامی و دستگاه‌های امنیتی رژیم صهیونیستی با هدف یکدست‌سازی کلوپ شرارت در منطقه و به خط کردن آنان پشت سر خود اهمیت ویژه‌ای خواهد داشت.

 تا هنگامی که جامعه اطلاعاتی کشورمان با حداکثر هوشیاری و توان محور مقاومت حاضر است، صهیونیست‌ها قادر به وارد آوردن خسارات عمده به این جبهه نخواهند بود‌ لیکن این رژیم غدار و مکار - که مترصد اغفال بازوان اطلاعاتی و امنیتی محور مقاومت است - زمانی که مشاهده می‌کند از طریق مواجهه مستقیم طرفی نمی‌بندد؛ به راه‌های دیگری متوسل خواهد شد تا در زمان مناسب ضربه غافلگیرانه خود را وارد نماید. 

در این چارچوب جریان نفوذ و نئومنافقین ماموریت دارند برای اسرائیلی‌ها زمان بخرند تا آنان بتوانند پازل هژمون‌سازی خود را تکمیل نمایند.

 شیوه کارساز جهت بر هم زدن تعادل امنیتی صهیونیست‌ها، وابسته به انهدام و تصفیه مراکز و افراد جریان نفوذ خواهد بود.
انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: غرب آسیا انتخابات آمریکا امارات نشست شرم الشیخ صهیونیست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۵۲۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خداحافظی سرد با بلینکن در چین+ عکس

رسانه‌های چینی با انتشار عکسی مراسم خداحافظی سرد از وزیر خارجه آمریکا را به نمایش گذاشتند.

به گزارش مشرق، با مشاهده تصاویر ثبت شده در رسانه‌های چینی مشخص می‌شود، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا حین ورود به چین نه تنها با استقبال سردی روبرو شد، بلکه خداحافظی سردی نیز داشت و تنها سفیر آمریکا در چین او را بدرقه کرد.

بر اساس گزارش رسانه ها، هیچ یک از مقامات چینی به بدرقه وزیر امور خارجه آمریکا را در فرودگاه پکن نرفتند و فقط نیکلاس برنز سفیر آمریکا در چین رئیسش را بدرقه کرد.

آنتونی بلینکن اخیراً به چین سفر کرد ولی از همان دقایق اولیه حضور او در چین باعث سردرگمی کارشناسان شد. به ویژه، گارلند نیکسون، کارشناس علوم سیاسی، در مصاحبه با ایزوستیای روسیه اشاره کرد که بسیار می‌گوید که وزیر امور خارجه به شانگهای وارد شد، نه به پکن.

این موضوع به دلیل عدم اهمیت سفر بلینکن برای رسانه‌های چینی بود که پوشش چندانی به عمل نیاوردند.

نیکسون خاطرنشان می‌کند که یک پروتکل دیپلماتیک می‌تواند نشان دهنده عدم احترام مناسب به هیئت آمریکایی باشد. این کارشناس تاکید می‌کند که پروتکل دیپلماتیک برای چین بسیار مهم است و این کشور از آن برای بیان اظهارات سیاسی استفاده می‌کند.

علاوه بر این، در فیلم ملاقات بلینکن پس از ورود به چین، بینندگان متوجه شدند که مراسم به اصلاح استقبال از او بدون پروتکل‌های دیپلماتیک یعنی بدون فرش قرمز و یک هیئت بزرگ استقبال کننده چینی برگزار شد.

به نظر می‌رسد مقامات چینی می‌دانستند بلینکن با چه هدفی به این کشور سفر کرده است. چرا که او در دیدار با همتای چینی خود طبق معمول زبان تهدید و امر و نهی علیه پکن را اتخاذ کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیگر خبرها

  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • دُم خروس بیرون زد!
  • استعفاهای سریالی سران نظامی صهیونیست/کابوس «وعده صادق» ادامه دارد
  • خداحافظی سرد با بلینکن در چین+ عکس
  • شاه‌کلید حل مسائل منطقه، دست ایران
  • شاه‌کلید حل مسائل منطقه،دست ایران
  • آیا اعراب در مقابل ایران، هوای اسرائیل را دارند؟
  • آیا دکترین هسته‌ای ایران تغییر کرده است؟
  • اصفهان موفق‌ترین استان در اجرای مأموریت ساماندهی اتباع خارجی است
  • امیرعبداللهیان: برخورد نیروهای امنیتی آمریکا با دانشجویان معترض نسل‌کشی صهیونیست‌ها نگران کننده است