Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامرضا دهقانی زاده روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با ارائه آمار مقایسه ای تغییرات پرواز و مسافرین ایام عید از ۲۵ اسفند تا پنجم فروردین امسال در مقایسه با سال گذشته فرودگاه بین المللی قشم، افزود: در مدت یاشده با ورود ۲۸ هزار و ۴۳۷ مسافر ۸۷.۳۹ درصد در پروازهای داخلی و با ورود هزار و ۱۰۹ مسافر خارجی ۶۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱۳ درصد در پروازهای خارجی ۸۶.۳۰ درصد تغییرات در جمع مسافرا ورودی به فرودگاه قشم ثبت و گزارش شده است.

وی ادامه داد: در مدت یاد شده از نوروز ۱۴۰۰، با ورود ۱۵ هزار و ۱۷۵ مسافر و ۶۱.۲۵ درصد تغییرات پرواز شمار انجام پروازهای داخلی در فرودگاه بین‌المللی قشم به ۱۶۰ مورد رسیده بود که امسال با ورود ۲۸ هزار و ۴۳۷ مسافر این تغییرات نسبت به مدت مشابه با ۸۷.۳۹ درصد افزایش به ۲۵۸ پرواز رسیده است.

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی قشم توضیح داد: در بخش پروازهای خارجی هم با توجه به اینکه در مدت یاد شده از نوروز ۱۴۰۰، تنها هشت پرواز خارجی و ۵۰ درصد تغییرات پرواز داشتیم، امسال آمار تغییرات مسافر در مسیر خارجی فرودگاه قشم با افزایش ۶۲.۱۳ درصدی به ۱۲ پرواز رسیده است.

دهقانی زاده اضافه کرد: در نوروز ۱۴۰۰ (۲۵ اسفند ۱۳۹۹ تا پنجم فروردین ۱۴۰۰) تنها ۱۶۸ پرواز (۱۶۰ پرواز داخلی و هشت پرواز خارجی) در فرودگاه قشم ثبت شده بود که امسال در مدت مشابه، شمار پروازها (۲۵۸ پرواز داخلی و ۱۲ پرواز خارجی) به ۲۷۰ مورد رسیده است.

وی یادآور شد: از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا پنجم فروردین ۱۴۰۱، تعداد ۲۵۸ سورتی پرواز داخلی و ۱۲ سورتی پرواز خارجی در فرودگاه قشم انجام شده که در مجموع ۲۹ هزار و ۵۴۶ نفر در مسیرهای داخلی و خارجی قشم تردد کردند.

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی قشم اظهار داشت: سهم مسافران پرواز داخلی از مجموع ۲۹ هزار و ۵۴۶ نفر، به رقم ۲۸ هزار و ۴۳۷ نفر و سهم مسافران پرواز خارجی هم به هزار و ۱۰۹ نفر رسیده است.

وی گفت: در مدت یاد شده از نوروز ۱۴۰۰، جمع کل مسافران ورودی به جزیره قشم ۱۵ هزار و ۸۵۹ نفر بود که سهم مسافران پروازهای داخلی ۱۵ هزار و ۱۷۵ نفر و سهم مسافران خارجی هم در سفر به مروارید خلیج فارس ۶۸۴ نفر بود.

فرودگاه بین المللی قشم مجهز به باند پنج کیلومتری، ساختمان برج مراقبت، ترمینال های مسافری، ساختمان آتش نشانی و ایمنی، احداث حدود ۲ هزار متر مربع ساختمان اداری، ایجاد تاسیسات سوخت رسانی به هواپیماهای داخلی و خارجی و جایگاه بنزین گیری خودرو از جمله فرودگاه های مجهز کشور به شمار می رود که در سال ۱۳۷۳ مورد بهره برداری قرار گرفته است و همه روزه پروازهای داخلی و خارجی در آن انجام می شود و برقرار است.

قشم این روزها میزبان انبوه میهمانان و گردشگران از اقصی نقاط ایران و مسافران خارجی است.

مردم ایران زمین همه ساله با سفر به جزیره قشم به عنوان سرزمین زیبایی‌ها از شگفتی‌های عالم خلقت در قالب سایت‌های مهم گردشگری قشم همچون طولانی ترین غار نمکی جهان، دره ستاره‌ها، دره و تنگه چاهکوه، دره تندیس‌ها، موزه ژئوپارک، چاه‌های تلا و بادگیرهای بندر تاریخی لافت، جزایر ناز، سواحل زیبا، سایت تخم‌گذاری لاک پشت‌های پوزه عقابی، جنگل‌های دریایی حرا، خلیج دلفین‌های هنگام، غارهای خوربس، بام قشم و دهها پدیده دیگر زمین شناختی دیدن می‌کنند.

ارتباط با مردمان شریف و میهمان دوست جزیره قشم، استفاده از خانه‌های بوم گردی در روستاهای هدف گردشگری، بازدید از موزه لنج سازی گوران، استفاده از سواحل زیبا، خرید از بازارها و مجتمع‌های تجاری، استفاده از مدارس غواصی برای تماشای شگفتی‌های زیبای زیر آب، شنا در سواحل و بهره بردن از ورش‌های مختلف آبی به همراه خرید صنایع دستی بانوان هنرمند جزیره هم از دیگر امتیازات سفر به این جزیره شگفتی‌ها است.

جزیره زیبای قشم با فرصت های عالی تجاری، دارای مساحتی ۲.۵ برابر بزرگتر از سنگاپور و بحرین می باشد.

این جزیره با سواحل آرام و پوشیده از شن های سفید و غروب منحصر به فرد به عنوان مروارید خیج فارس شناخته می شود.  

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتردر میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

برچسب‌ها شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران نوروز 1401 گردشگری قشم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران نوروز 1401 گردشگری شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران نوروز 1401 گردشگری قشم فرودگاه بین المللی قشم پروازهای داخلی داخلی و خارجی سهم مسافران پرواز خارجی فرودگاه قشم پرواز داخلی نوروز ۱۴۰۰ جزیره قشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۵۲۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۷۲ درصدی سرمایه گذاری خارجی آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی واقف بهروزی ادامه داد: این استان در موضوع سرمایه گذاری خارجی جزو استان‌های پیشرو است و متوسط سه سال گذشته شاخص‌های آن به عنوان الگویی برای سنجش به کار گرفته می‌شود.

وی افزود: با وجود تحریم‌های سنگین خارجی و سختی مسیر‌های تبادل ارز و مواد اولیه، اما مسیر‌هایی برای تبادل ارز از استان ما طی شده که به عنوان الگو در کشور مطرح هستند، بر این اساس میزان هدفگذاری برای جذب سرمایه گذاری خارجی استان در سال ۱۴۰۱ مبلغ ۱۳ میلیون دلار بود ولی بیش از ۲۷ میلیون دلار سرمایه گذاری تحقق یافت.

بهروزی اضافه کرد: ۱۲ طرح در سال ۱۴۰۱ و تعداد ۱۳ طرح نیز در سال ۱۴۰۲ با سرمایه گذارانی از کشور‌های ترکیه، چین، جمهوری چک، امارات و ایرانیان مقیم خارج در استان آغاز شدند که بیشتر در بخش‌های گلخانه، تولید کنسانتره، نساجی، صنایع چوب و تجهیزات هستند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌ شرقی همچنین از کسب رتبه دوم آذربایجان شرقی در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ مربوط به واحد‌های تولید کننده، راکد و نیمه تعطیل و سایر موارد خبر داد و گفت: این تبصره از حدود هفت سال گذشته در قوانین بودجه دستگاه‌های مختلف در حال چرخش بود و بر اساس گزارش مجلس شورای اسلامی میزان تسهیلات تحقق یافته از محل این تبصره تا قبل از سال ۱۴۰۰ بیشتر تک رقمی بوده و ما جزو استان‌های متوسط به پایین بودیم.

بهروزی با بیان اینکه مجموع مجوزهای سرمایه گذاری صادر شده در سال ۱۴۰۱ شامل ۱۰ هزار (کمتر از ۵۰ درصد تقاضاها) و در سال ۱۴۰۲ نیز با افزایش ۵۱۳ درصدی شامل ۶۱ هزار و ۵۰۰ بود، افزود: این افزایش ناشی از اقدام تحولی دولت در راه اندازی درگاه مجوزهای کسب و کار است.

 

دیگر خبرها

  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • افزایش ۷۲ درصدی سرمایه گذاری خارجی آذربایجان شرقی
  • آغاز ۵ پرواز فوق العاده فرودگاه بجنورد از امروز
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه شیراز؛شنبه هشتم اردیبهشت
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • تغییر مسیر پرواز تهران- زاهدان
  • تغییر مسیر پرواز مسیر تهران زاهدان مشهد بعلت شرایط نامساعد جوی
  • تغییر مسیر پرواز تهران-زاهدان-مشهد
  • برنامه پروازهای فرودگاه بین المللی ارومیه در ششم اردیبهشت
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های تصادفات آذربایجان شرقی