Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-03@22:26:39 GMT

ورود بیت کوین به معاملات نفت روسیه

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۵۲۸۰۳

ورود بیت کوین به معاملات نفت روسیه

روسیه در حال بررسی ارزهای دیجیتالی به عنوان یکی از راههای پرداخت پول فروش نفت و گاز است.

به گزارش مشرق، پاول زاوالنی، مدیر کمیته انرژی پارلمان روسیه اعلام کرد کشورهای دوست که نفت از روسیه خریداری می کنند، می توانند پول آن را با استفاده از ارز ملی خود یا ارزهای دیجیتالی پرداخت کنند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه چهارشنبه گذشته اعلام کرده بود روسیه از کشورهای غیردوست خواهد خواست پول خرید گاز را به روبل پرداخت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چین و ترکیه در میان کشورهای دوستی هستند که می توانند از ارزهای ملی خود برای پرداخت پول انرژی روسیه استفاده کنند. زاوالنی همچنین اظهار کرد: ما مدت زیادی است که به چین پیشنهاد کرده ایم پول خرید نفت و گاز به روبل و یوان تسویه شود. ترکیه هم می تواند از لیر و روبل استفاده کند. امکان تجارت با بیت کوین هم وجود دارد.

شبکه بی بی سی به نقل از یک محقق انرژی نوشت: بیت کوین می تواند در پرداخت پول نفت و گاز روسیه، جایگزینی برای ارزهای رایج باشد اما جایگزین بسیار متغیری است.

بر اساس گزارش اویل پرایس، پوتین هفته گذشته اظهار کرده بود تصمیم گرفته ام برای گازی که به کشورهای متخاصم عرضه می‌شود، از روبل استفاده شود. وی همزمان تاکید کرد روسیه به تامین گاز طبیعی مطابق با حجم و قیمت توافق شده ادامه می دهد. دولتهای اروپایی این درخواست را رد و اعلام کردند چنین اقدامی نقض قرارداد خواهد بود.

منبع: ایسنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین راهنمای سفر نوروزی قیمت بیت کوین اویل پرایس ولادیمیر پوتین روسیه نفت روسیه اوکراین خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۵۲۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت بیت کوین به ۵۷ هزار دلار رسید

به گزارش خبرنگار مهر قیمت بیت‌کوین ۱۸.۶ درصد از سقف خود کاهش پیدا کرده و بسیاری از تحلیل‌گران انتظار دارند کاهش قیمت بیشتری را نیز تجربه کند.

همچنین، در آستانه جلسه FOMC، بیت کوین به محدوده ۵۷٬۱۰۰ دلار نیز رسیده است. در یک هفته گذشته، قیمت بیت‌کوین ۱۴٪ و در یک ماه گذشته ۱۲ درصدکاهش داشته است.

داده‌ها نشان می‌دهند قیمت بیت‌کوین در ۳۰ آوریل (۱۱ اردیبهشت) با سقف ۶۴٬۷۲۷ دلار و با کاهش ۶.۵ درصد به کف ۶۰٬۵۰۵ دلار رسید

به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران قدیمی و جدید در حال استفاده از فرصت ورود نقدینگی به بازار و افزایش تقاضا برای فروش بخشی یا تمام کوین‌های خود هستند.

کد خبر 6094026 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • بورل: موجودیت اوکراین به غرب وابسته است
  • بورل: هیچ همبستگی میان اروپا درباره روسیه وجود ندارد
  • پرداخت‌های تجاری ایران و روسیه تغییر می‌کند 
  • نگرانی ناتو از فعالیت های روسیه علیه کشورهای عضو
  • پرداخت‌ های تجاری ایران و روسیه تغییر می‌کند؟
  • پرداخت‌های تجاری ایران و روسیه تغییر می‌کند؟
  • مکرون: اعزام نیرو به اوکراین را منتفی نمی‌دانم
  • اینسایدر: برنامه پوتین جنگ همه‌جانبه با ناتو نیست، تضعیف درونی است
  • قیمت بیت کوین به ۵۷ هزار دلار رسید
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین پس از ورود به کاخ سفید