Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-01@12:03:07 GMT

انبار نفت آرامکو در جده در حمله انصارالله هدف قرار گرفت

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۵۲۹۱۶

انبار نفت آرامکو در جده در حمله انصارالله هدف قرار گرفت

خبرگزاری رویترز اعلام کرد، یکی از تاسیسات ذخیره سازی شرکت آرامکو عربستان واقع در جده هدف حمله انصارالله قرار گرفت.

به گزارش مشرق، خبرگزاری رویترز اعلام کرد، در پی حمله روز جمعه نیروهای یمنی به عمق خاک عربستان، یکی از تاسیسات ذخیره سازی شرکت آرامکو در جده هدف قرار گرفت و ابر بزرگی از دود سیاه بر فراز شهر این شهر مشاهده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن وابسته به جنبش انصارالله روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد که این نیروها تاسیسات آرامکو در جده را با موشک‌های بالستیک و پهپادهایی هدف قرار دادند.

طبق اعلام رسانه‌ها، آتشی در واحد توزیع فرآورده‌های نفتی شرکت آرامکو در جده ایجاد شده و با وجود تلاش‌های مسئولان عربستانی این آتش هنوز خاموش نشده است.

همچنین در تصاویر زنده‌ای که شبکه خبری العربیه از این تاسیسات پخش کرد،  شعله‌های بزرگ آتش در این تاسیسات مشاهده شدند این در حالی است که مقامات ریاض اعلام کردند آتش‌سوزی‌هایی را در دیگر تاسیسات مهار شده است.

یحیی سریع شامگاه جمعه در بیانیه مهمی به شرح جزئیات عملیات گسترده و ویژه این نیروها در عمق خاک عربستان پرداخت و اعلام کرد که نیروهای مسلح یمنی تاسیسات آرامکو در جده، جیزان و نجران و برخی تاسیسات مهم در ریاض و پالایشگاه راس تنوره و پالایشگاه نفت رابغ را هدف قرار دادند.

عبدالملک الحوثی، رهبر انصارالله نیز روز جمعه در سخنانی عربستان را تهدید کرد و گفت که این جنبش از توانمندی‌های موشکی و پهپادی خوبی برخوردار است و می‌تواند هر نقطه‌ای را در کشورهای عضو ائتلاف هدف قرار دهد.

الحوثی به ریاض توصیه کرد: اگر ائتلاف می‌خواهد از این بن‌بست خارج شود، باید جنگ را متوقف، محاصره را لغو کرده و به اشغالگری پایان دهد.

به دنبال این عملیات و هدف قرار گرفتن تاسیسات توزیع نفت در عربستان، قیمت نفت خام به بیش از ۱۲۰ دلار هر بشکه افزایش یافت.

همچنین ائتلاف عربی ضد یمن به رهبری عربستان نیز در پی این حملات سنگین، بامداد امروز (شنبه) حملاتی را علیه برخی نقاط مهم در صنعا و حدیده آغاز کرد.

همچنین این ائتلاف مدعی شد دو پهپاد بمب‌گذاری شده را که از تاسیسات نفتی شهر حدیده به سمت عربستان به پرواز در آمده بودند، رهگیری و ساقط کرده است.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر در گفتگوی تلفنی با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان حمایت خود را از بن سلمان اعلام کرد.

منبع: ایسنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین راهنمای سفر نوروزی قیمت انصارالله یمن عبدالملک الحوثی محمد بن سلمان نیروهای مسلح یمن رهبر انصارالله شرکت آرامکو جنبش انصارالله خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت آرامکو در جده هدف قرار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۵۲۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انصارالله: به هر تجاوزی از خاک مبدا پاسخ می‌دهیم

یکی از مسئولان ارشد انصارالله نسبت به هرگونه تحرک خصمانه ضد یمن، به متجاوزان هشدار داده و تاکید کرد که هر پایگاه یا سرزمینی که تجاوز به یمن از آنجا انجام شود هدف مشروع برای نیروهای مسلح یمن خواهد بود. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در سایه ادامه هشدارهای دولت صنعا به متجاوزان درباره هرگونه تحرک احمقانه علیه یمن، «علی القحوم» از اعضای ارشد دفتر سیاسی جنبش انصارالله امروز با انتشار توییتی در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد که هر پایگاه یا سرزمینی که تجاوز به یمن از آنجا انجام شود هدف مشروع برای نیروهای مسلح یمن خواهد بود.

وی تاکید کرد که مواضعی که تجاوز به یمن از آنجا آغاز شود در چهارچوب گسترش صحنه عملیات و بانک اهداف، به هدف راهبردی و حیاتی برای نیروهای مسلح یمن تبدیل می‌شود و این نیروها عمق و مناطق دارای اهمیت اقتصادی طرف متجاوز را هدف قرار خواهند داد.

این مسئول انصارالله با اشاره به تغییر معادلات و موازنه‌های قدرت، به متجاوزان درباره پیامدهای هرگونه تحرک خصمانه علیه یمن هشدار داده و به آنها تاکید کرد که از عواقب تجاوزات 9 سال گذشته خود علیه یمن درس بگیرند.

القحوم در ادامه به مزدوران که در خدمت اهداف دشمنان عمل می‌کنند هشدار داده و خطاب به آنها گفت که اگر شما برگ برنده بودید طی 9 سال گذشته ارزش داشتید. نتیجه شرط بندی روی مزدوران باخت است.

وی درباره روند صلح نیز اعلام کرد که رسیدن به صلح و اجرای آن هم در خدمت منافع یمن است و هم عربستان سعودی و امارات و کل منطقه و منجر به رسیدن به امنیت و ثبات می‌شود.

هشدار صنعا به آمریکا درباره هرگونه حماقت علیه یمنانصارالله یمن: توحش آمریکایی علیه غزه، شکست می‌خوردرهبر انصارالله: جهاد تنها گزینه موفق در برابر دشمنان است

این مسئول یمنی با اشاره به اینکه صلح منجر به پایان دادن به تنش‌ها می‌شود و مانع از گسترش دایره درگیری ها می‌گردد بر لزوم اولویت دادن به منافع مشترک و توسعه آنها و تغییر مسیر از خصومت به دوستی تاکید و اعلام کرد که خیر و منفعت عمومی در همین امر خواهد بود.

پیشتر شورای عالی سیاسی یمن در نشستی که روز گذشته به ریاست «مهدی المشاط» رئیس این شورا برگزار کرده بود درباره هرگونه تحرک خصمانه‌ آمریکا که ثبات و امنیت یمن را به خطر می‌اندازد هشدار داده و تاکید کرد که پیامدهای این تجاوزات آمریکا تنها محدود به مرزهای یمن نخواهد بود.

شورای عالی سیاسی یمن تاکید کرد که موضع قاطع این کشور در حمایت از فلسطین در برابر تجاوزات وحشیانه رژیم اشغالگر علیه نوار غزه که تحت حمایت نامحدود آمریکا و غرب انجام می‌شود ثابت است.

همچنین در این نشست مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن درباره مذاکرات صلح با طرف سعودی به عربستان توصیه کرد که منافع ملی خود را در روند مذاکرات صلح با یمن بر منافع آمریکا ترجیح دهد تا این روند به شکلی مثبت تکمیل گردد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انصارالله: به هر تجاوزی از خاک مبدا پاسخ می‌دهیم
  • انصارالله: در کنار ایران با اسرائیل خواهیم جنگید
  • انصارالله: در کنار ایران به اسرائیل خواهیم جنگید
  • لحظه اصابت پهپاد انتحاری ارتش یمن به کشتی اسرائیلی+ فیلم/ مخالفت وزیرخارجه انگلیس به تروریستی اعلام کردن سپاه/ هشدار مهم انصارالله به آمریکا درباره حمله به یمن/ حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به یمن
  • با آتش بازی نکنید؛ هشدار مقام انصارالله به متجاوزان | بسیار بسیار بیشتر از آن‌چه فکر می‌کنید...
  • تصاویر حمله پهپادی انصارالله یمن به کشتی رژیم صهیونیستی در دریای سرخ + فیلم
  • مقام انصارالله خطاب به متجاوزان به یمن: با آتش بازی نکنید
  • ویدیو/ زهرچشم انصارالله از آمریکا؛ آیا ائتلاف به یمن حمله می‌کند؟
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به تاسیسات نفتی روسیه