Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی گفت: طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، فعالیت تمامی مراکز آموزشی اعم از مدارس و دانشگاه‌ها از ۱۴ فروردین ماه جاری از سر گرفته خواهد شد.

عابدین خرّم در پنجاه‌ودومین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار کرد: تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها و غیرحضوری شدن آموزش‌ها خسارت‌های زیادی در حوزه‌ی آموزشی داشته و معلمان و مدیران مراکز آموزشی باید تلاش کنند در سال تحصیلی آینده این عقب‌ماندگی جبران شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین با اشاره به آمار تردد مسافران نوروزی به استان گفت: با توجه به بهبود وضعیت آب‌وهوایی استان پیش‌بینی می‌شود، آمار مسافران در هفته‌ی جاری افزایش یابد که ضروری است، دستگاه‌های مسئول و کمیته‌های ستاد خدمات سفر در حوزه سلامت و کنترل مسافران فعال‌تر شوند.

خرّم با تاکید بر اینکه باید میزبان خوبی برای مسافران باشیم، ادامه داد: کنترل جاده‌ها و ورودی شهرها باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد تا سلامتی مسافران در جاده‌ها تا حد ممکن تضمین شود.

وی گفت: با وجود تغییرات آب‌وهوایی و بارش برف در استان، میزان ورود مسافران نوروزی به آذربایجان شرقی تا امروز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در هتل‌ها و مراکز اقامتی و همچنین ناوگان‌های حمل‌ونقل عمومی افزود: اگر شیوه‌نامه‌ها به خوبی رعایت شود بعد از تعطیلات نوروزی با موج جدید کرونا مواجه نخواهیم شد.

وی با اشاره به اینکه نزدیک به ۵۰ درصد مردم استان سه دز واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند، اضافه کرد: با توجه به آمار واکسیناسیون، تعطیلی مراکز و اماکن عمومی ضرورتی ندارد و در عین حال باید اقدامات اقناعی برای افزایش میزان واکسیناسیون در استان از سوی رسانه‌ها و صداوسیما انجام شود.

خرّم همچنین با اشاره به اینکه در آستانه ماه مبارک رمضان قرار داریم، گفت: از لحاظ تامین کالای اساسی در استان مشکلی نداریم و تمامی انبارها پر است و دسترسی آسان مردم به مایحتاج و نیازمندی‌هایشان فراهم است.

روند کرونایی استان روبه کاهش است

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این جلسه گفت: ۹۷ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال و ۸۱.۷ درصد جمعیت بالای پنج سال تحت پوشش این دانشگاه دز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و میزان واکسیناسیون جمعیت بالای ۱۲ سال برای دز دوم ۸۸.۷ درصد و دوز سوم ۴۶.۹۱ درصد است.

حسین حقایی اظهار کرد: براساس بازدیدهای که انجام گرفته، رعایت بهداشت فردی در استان به طور میانگین ۶۰ درصد، میزان استفاده از ماسک ۵۱ درصد، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی ۵۷ درصد و ۶۰ درصد نیز تهویه مناسب در اماکن و مراکز و کارگاه‌ها رعایت می‌شود.

وی گفت: در حال حاضر دو شهرستان استان در وضعیت نارنجی و ۱۹ شهرستان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند و روند موارد سرپایی علامت‌دار و بستری‌شدگان و فوتی‌ها در استان رو به کاهش است.

افزایش ۳۲ درصدی اقامت در هتل‌های آذربایجان شرقی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان ‌شرقی نیز در این جلسه گفت: از ۲۵ اسفند تا امروز ۷۲ هزار و ۶۰۰ نفر مسافر در مراکز اقامتی استان اسکان یافته‌اند.

احمد حمزه زاده ادامه داد: در استان ۱۲ هزار تخت اقامتی استاندارد در هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها و مهمان‌پذیرها وجود دارد که در این ایام براساس آمار سامانه جانا، میانگین اشغال هتل‌های استان تا این لحظه ۶۷ درصد است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۳۲ درصد افزایش داشته است.

وی در خصوص آمار بازدید از موزه‌ها و سایت‌های تاریخی استان نیز گفت: سامانه الکترونیکی دریافت بلیط این مراکز به سامانه ایران من متصل هستند که با ورود کد ملی اگر فردی دو دز واکسن خود را دریافت نکرده باشد امکان ورود به موزه‌ها و سایت‌های تاریخی وجود ندارد؛ بر این اساس مجموع فروش بلیط موزه‌ها تا پنج فروردین، ۵۰ هزار و ۸۸۹ نفر بوده که به نسبت مشابه سال گذشته ۲۷۶ درصد افزایش فروش بلیط داشته‌ایم.

تزریق دو دز واکسن کرونا، شرط ورود به کشور

مدیرکل دفتر امنیتی و انتظامی استانداری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با تاکید بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مبادی مرزی استان گفت: اقدامات کنترلی در مرزهای نوردوز و جلفا به خوبی انجام می‌شود.

جعفر رزمی افزود: قوانین کشورهای مقابل برای مسافرانی که قصد خروج از کشور را دارند به طور کامل اطلاع‌رسانی می‌شود تا دچار مشکل نشوند و مسافران خارجی که قصد ورود به کشور را دارند نیز باید دو دز واکسن را دریافت کرده و یا تست ۴۸ ساعته داشته باشند، در غیر این صورت برگشت داده می‌شوند.

وی گفت: از ۲۵ اسفند تا چهار فروردین ماه جاری ۱۵۸۵ مسافر از نقطه مرزی نوردوز وارد کشور شده و ۳۶۰۹ مسافر نیز خارج شده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، رزمی یادآور شد: در همین مدت از پایانه مرزی جلفا ۳۱۴۹ نفر وارد و ۴۶۹۹ نفر نیز خارج شده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی استاندار استاندار آذربایجان شرقی آذربایجان شرقی دز واکسن هتل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۵۲۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی اعظم السادات برغمدی اظهار کرد: همه دختران ۱۴ تا ۲۴ سال استان می‌توانند در این طرح شرکت کنند و از آموزش‌های ویژه بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: ثبت نام از دختران تا پایان اردیبهشت ماه جاری ادامه دارد و علاقه مندان می‌توانند برای ثبت نام به تارنمای طرح ملی قرآنی حفظ نور https://beitnarjes.ir/Article/Single/۴۸ مراجعه کنند.

مدیر طرح ملی حفظ قرآن کریم کشور ادامه داد: تربیت نسل جوان، تربیت نسل قرآنی مهدوی، تحقق خواسته رهبری در خصوص تربیت حافظ قرآنی و انتقال فرهنگ قرآنی با خانواده‌ها از جمله اهداف این طرح است.

برغمدی افزود: این طرح فرصت بی نظیری پیش روی دختران علاقه‌مند در استان آذربایجان شرقی قرار می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: در دوره‌های گذشته بانوان علاقمند تبریزی به صورت مجازی از برنامه‌های آموزشی حفظ قرآن کریم بهره‌مند شدند.

چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی "حفظ نور رضوی" ویژه بانوان سراسر کشور در سال ۱۴۰۳ با شعار «حافظ قرآنی، مکتب سلیمانی» با هدف زنده نگه داشتن یاد و نام این شهید بزرگوار برگزار می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • ملاقات مردمی استاندار آذربایجان شرقی
  • نواخته شدن زنگ سپاس معلم در آذربایجان شرقی
  • همسطح سازی دریچه های شبکه جمع آوری فاضلاب آذربایجان شرقی
  • بهره‌برداری از ۸۰ درصد پروژه‌های آموزشی تبریز
  • ثبت بیش از ۴۹ میلیون تردد در ورودی و خروجی‌ های آذربایجان ‌غربی
  • افزایش ۵۰ درصدی مراکز آموزشی جوار کارگاهی در کشور
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • رتبه دهم آذربایجان شرقی در تبدیل مجوز‌های کاغذی
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی و شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس 
  • سامانه بارشی وارد آذربایجان شرقی می‌شود