Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@05:28:35 GMT

۴۳۳ تخلف از اعضای شوراهای اسلامی شهرها و روستاها ثبت شد

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۵۳۰۸۳

۴۳۳ تخلف از اعضای شوراهای اسلامی شهرها و روستاها ثبت شد

به گزارش خبرنگار مهر، پرویز سروری ظهر شنبه در نشست با استاندار بوشهر اظهار داشت: شوراهای اسلامی شهر و روستا به عنوان نزدیک‌ترین نهاد به مردم نقش مهمی در ارائه خدمات مناسب به مردم دارند.

وی مردمی‌بودن را به عنوان مهمترین شاخص برای شوراهای اسلامی شهر و روستا دانست و خاطرنشان کرد: شوراهای اسلامی فرصتی بی‌بدیل برای خدمت به مردم و ظرفیتی کم نظیر است که باید به بهترین شکل استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای عالی استان‌ها خاطرنشان کرد: نگاه بخشی به شوراهای اسلامی نداریم بلکه باید با هم‌افزایی و هماهنگی، ظرفیت کارایی کشور را به حداکثر برسانیم.

وی بیان کرد: یکی از ضعف‌هایی که در عرصه شوراها شاهد هستیم مربوط به آموزش اعضای شوراها است و باید اقدامات اساسی در این زمینه در سطح کشور انجام شود.

سروری با اشاره به عضویت ۱۲۶ هزار نفر در شوراها گفت: در سال گذشته ۴۳۳ تخلف از اعضای شوراهای اسلامی شهرها و روستاها ثبت شده است.

رئیس شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: ۷۰ درصد از این تخلفات به سبب عدم آگاهی از ظرفیت شوراهای شهر و روستا بوده است.

وی اضافه کرد: تلاش داریم یک نظام آموزشی مناسب برای همه رده‌های شوراهای شهر و روستا ایجاد کنیم تا ارتقا جامعه شورایی برای مبنای آموزش شکل بگیرد و سطح تخلفات کاهش و کارآمدی و توانمندی شوراهای اسلامی ارتقا یابد.

کد خبر 5453978

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای عالی استان ها پرویز سروری بوشهر مسافران نوروزی بوشهر گردشگری ویروس کرونا نوروز سفرهای نوروزی کرمانشاه نوروز 1401 بارش برف سانحه تصادف آمار کرونا اردوهای راهیان نور خطبه های نماز جمعه شوراهای اسلامی شهر شهر و روستا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۵۳۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراها به‌عنوان نماد مردم سالاری تقویت شوند

ایسنا/بوشهر استاندار بوشهر گفت: شوراها نماد مردم سالاری در جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌روند و تقویت شوراها امری ضروری است.

احمد محمدی زاده استاندار بوشهر با صدور پیامی ضمن تبریک فرا رسیدن نهم اردیبهشت روز شوراها، مشارکت مردم در اداره امور جامعه را از برکات ارزشمند تاسیس شوراها برشمرد.

استاندار بوشهر در بخشی از این پیام تاکید کرد: نهم اردیبهشت سالروز تاسیس شوراها در واقع نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است که سبب شد، مشارکت مردم در اداره امور جامعه بیشتر شود.

محمدی زاده تصریح کرد: شوراها نماد مردم سالاری در جمهوری اسلامی ایران به شمار می روند و تقویت شوراها امری لازم و ضروری است.

استاندار بوشهر گفت: شوراهای اسلامی شهر و روستا در عمران و آبادانی مناطق مختلف کشور تاثیرگذار هستند و روز به روز شاهد نقش آفرینی بیشتر شوراها هستیم.

محمدی زاده ابراز داشت: با گذشت بیش از ربع قرن از فعالیت شوراها در کشور، نقش و جایگاه این نهاد در تصمیم گیری و تصمیم سازی در مدیریت شهری و روستایی، تثبیت شده و امیدوارم با شناسایی نقاط ضعف و آسیب‌شناسی دقیق، شاهد ارتقای سطح کیفی فعالیت‌های شوراها باشیم.

استاندار بوشهر بیان کرد: اینجانب فرا رسیدن روز شوراها را به اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان بوشهر تبریک می‌گویم و آرزوی موفقیت و سربلندی بیش از پیش شوراهای استان را دارم.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • نقش شوراها در آبادانی و‌پیشرفت روستاها
  • پیام استاندار خراسان رضوی به مناسبت ۹ اردیبهشت «روز شوراها»
  • شوراها به‌عنوان نماد مردم سالاری تقویت شوند
  • بودجه فعلی ساری جوابگوی جمعیت شناور آن نیست
  • عزل و برکناری ۱۲ عضو دوره ششم شوراهای مازندران
  • ۱۲۷ هزار شورا در کشور مشغول خدمت به مردم هستند
  • مردم سالاری نظام جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است
  • پیام تبریك استاندار لرستان به مناسبت روز شوراها
  • شوراها مردمی سازی کارها را در اولویت قرار دهند
  • اهتمام به نظر همه اعضا از تنش در شوراها می‌کاهد