Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: از مجموع ۱۷۰هزار هکتار سطح زیر کشت گندم دیم در سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ در خوزستان، حدود ۸۰ هزار هکتار به علت خشکسالی و نبود بارش موثر در ۲ ماه اخیر از بین رفت.

تورج نوروزی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت:مابقی گندم زارهای دیم استان واقع در حاشیه زاگرس ، هرچند به علت خشکسالی آسیب دیده اند ولی محصول آنها قابل برداشت خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه سال زراعی بسیار خشکی را با نبود بارش در فصل پاییز و توقف بارندگی ها در بهمن و اسفند پشت سر گذاشتیم پیش بینی کرد تولید و خرید تضمینی گندم نسبت به سال زراعی گذشته کاهش داشته باشد.

سال زراعی گذشته حدود ۱.۲میلیون تن گندم در خوزستان برداشت که از این میزان ۱.۱ میلیون تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شد.

 

بکارگیری ۲ هزار و ۶۰۰دستگاه کمباین برای برداشت گندم و کلزا

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی خوزستان گفت:برای برداشت گندم و کلزا در این استان ۲ هزار و ۶۰۰دستگاه کمباین بومی و غیربومی به کار گرفته می‌شود.
نوروزی با اشاره به کشت ۵۲۵هزار هکتار گندم آبی و دیم و ۴۰هزار هکتار کلزا در خوزستان اظهار داشت: برداشت دانه روغنی کلزا از ۱۵ فروردین شروع و از دهه سوم همین ماه برداشت گندم در استان شروع می‌شود.

وی پیش بینی کرد حدود ۷۰هزار تن دانه روغنی کلزا در استان برداشت شود.

به گفته نوروزی تولید گندم در استان در مقایسه با ۱.۲ میلیون تنی سال گذشته زراعی کمتر خواهد بود ولی میزان دقیق آن مشخص نیست.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از هماهنگی لازم بین بخشی برای خرید تضمینی گندم و کلزا در سال زراعی جاری خبر داد.

امسال قیمت تضمینی هرکیلوگرم گندم ۱۱۵هزار ریال و کلزا ۱۵۰هزار ریال تعیین شده است.

برداشت این ۲ محصول در خوزستان حدود ۴۰روز به طول خواهد انجامید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: خوزستان خشکسالی گندم زار معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان هزار هکتار سال زراعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۵۳۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰۰ هزار تن از گندم‌های خوزستان از دست رفت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خبرآنلاین؛ رئیس انجمن صنفی کشاورزان خوزستان گفت، در طوفان و بارندگی‌های اخیر، به بیش از ۱۰۰ هزار هکتار از گندم‌زارهای آماده برداشت استان تا ۵۰ درصد خسارت وارد شده و ۲۰۰ هزار تن از گندم‌های آماده برداشت از دست رفته است.

علاوه بر خسارات به مزارع گندم، به تأسیسات، باغات، گلخانه‌ها و دامداری‌های بسیاری از کشاورزان خسارت جدی وارد شده و امیدواریم سازمان جهاد کشاورزی به فوریت خسارات را به دقت برآورد و اعلام کند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902779

دیگر خبرها

  • ۴۰ درصد مزارع گندم سیستان و بلوچستان برداشت شد
  • گندم‌های ذخیره شده در مراکز روباز خوزستان خسارت ندیدند
  • ۴۰ درصد گندمزارهای سیستان و بلوچستان درو شد
  • ۲۰۰ هزار تن از گندم‌های خوزستان از دست رفت
  • ثبت رکورد تولید و برداشت دانه روغنی کلزا در ایلام
  • خسارت بارندگی به گندمزارهای آماده برداشت در خوزستان
  • تولید کلزا در ایلام رکورد زد
  • ۲۸ هزار تن گندم از کشاورزان استان بوشهر خریداری شد
  • خرید تضمینی گندم به بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن رسید
  • خرید ۲۸ هزار تن گندم از کشاورزان استان بوشهر