Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@19:25:23 GMT

کاهش محسوس دمای هوا طی هفته جاری در خراسان جنوبی

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۵۳۲۶۰

کاهش محسوس دمای هوا طی هفته جاری در خراسان جنوبی

ایسنا/خراسان جنوبی اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی درباره کاهش محسوس دمای هوا در این استان و احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی هشدار داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از اداره کل هواشناسی براساس این هشدار سطح زرد از فردا تا چهارشنبه هفته جاری دمای هوا به‌طور محسوس کاهش می‌یابد و وقوع یخبندان در مناطق سردسیر و کوهستانی به‌ویژه شهرستان‌های سربیشه، قاینات و درمیان دور از انتظار نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با کاهش دما و رخداد دمای کمینه صفر و زیر صفر در نواحی سردسیر و کوهستانی احتمال سرمازدگی محصولات باغی و زراعی نیز وجود دارد.

طبق این هشدار هواشناسی اقدامات لازم برای کاهش مخاطرات ناشی از سرمازدگی محصولات بهاره به‌ویژه در باغات ضروری است و تنظیم دمای گلخانه‌ها، مرغداری‌ها، سالن‌های پرورشی، انبارها و سایر اقدامات پیشگیرانه توصیه شده است.

بنابر پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی ناپایداری جوی به‌صورت وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک که از اواخر هفته گذشته در سراسر استان آغاز شد تا امروز نیز ادامه دارد. 

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی هشدار هواشناسی خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۵۳۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه جدید بارندگی به خراسان جنوبی

کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی از ورود سامانه جدید بارندگی از اواخر وقت فردا دوشنبه به استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، سمیه لطفی با اعلام این خبر اظهار داشت: شرایط جوی امروز به نسبت پایدار است، اما در برخی نقاط به ویژه شهرستان‌های سربیشه، درمیان و زیرکوه احتمال وقوع رگبار و رعد و برق کماکان وجود دارد و از فردا افزایش ابر در منطقه رخ می‌دهد و روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه فعالیت توده هوای ناپایدار جوی را شاهد خواهیم بود.

وی بیان کرد: در بارندگی‌های سامانه اخیر بیشترین میزان بارش ثبت شده به ترتیب با 105 میلیمتر مربوط به حصاردار خوسف، مختاران سربیشه 73 میلیمتر، بیشه سربیشه 55 و کلاته گاویج درمیان 52 میلیمتر است.

کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی افزود: به لحاظ دمایی تا سه‌شنبه هفته جاری دمای هوا در استان بین 4 تا 8 درجه افزایش می‌یابد و هوا گرم‌تر خواهد شد.

وی گفت: در شبانه روز گذشته سردترین نقطه استان با کمینه دمای هشت درجه مربوط به سربیشه و گرم‌ترین نقطه با بیشینه دمای 34 درجه، دهسلم نهبندان بود همچنین نوسانات دمایی در مرکز استان 12 و 24 ثبت شد.

لطفی بیان کرد: سامانه بارشی اخیر از روز پنج‌شنبه 13 اردیبهشت خراسان جنوبی را فرا گرفت و تا روز گذشته فعال بود که در برخی مناطق از جمله شهرستان‌های خوسف و نهبندان شدت بیشتری داشت و خساراتی بر جای گذاشت.

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • ابرهای باران زا دوباره به خراسان جنوبی برمی گردند
  • ورود سامانه جدید بارندگی به خراسان جنوبی
  • افزایش محسوس دما در مازندران
  • هشدار هواشناسی برای ۱۳ استان؛ آخرین وضعیت شهرتان را ببینید
  • هشدار زرد هواشناسی خوزستان درخصوص سامانه بارشی جدید
  • احتمال جاری شدن سیلاب در خراسان شمالی
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در خراسان شمالی
  • صدور هشدار نارنجی /بارش‌های رگباری خراسان شمالی را فرا می‌گیرد
  • سامانه بارشی در خراسان شمالی فعال می‌شود/ کاهش ۱۰درجه‌ای دمای هوا
  • پیش بینی شدت بارش باران در خراسان رضوی