Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@13:14:45 GMT

فرماندار تبریز: بودجه شهرداری نیاز به تجدیدنظر دارد

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۵۳۳۹۱

فرماندار تبریز: بودجه شهرداری نیاز به تجدیدنظر دارد

علی جعفری آذر روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: بودجه مزبور پس از بررسی کامل توسط هیات تطبیق مستقر در فرمانداری تبریز و در موعد مقرر، به دلیل وجود برخی اشکالات و ایرادات دوباره به شورای اسلامی شهر تبریز فرستاده شد تا پس از رفع موارد اعلام شده، در هیات تطبیق مورد بررسی قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه چنین مسایلی در تمامی فرمانداری ها از جمله فرمانداری تبریز معمول است و نقش نظارتی باید به طور دقیق و کامل نمود و ظهور پیدا کند، یادآور شد: همچنانکه شورای نگهبان قانون اساسی درباره بودجه سالانه کشور بررسی های لازم را انجام داده و ایراداتی را اعلام می کند، دبیرخانه هیات تطبیق مصوبات شورای اسلامی شهر در فرمانداری نیز چنین نقشی را ایفا می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جعفری آذر ادامه داد: تطابق تمامی مصوبات شورای اسلامی شهر جزو تکالیف قانونی هیات تطبیق مستقر در فرمانداری است.

به گفته وی، شورای اسلامی شهر تبریز بر اساس مهلت قانونی باید پس از رفع ایرادات اعلام شده، قانون بودجه شهرداری را برای تصویب نهایی به فرمانداری ارسال کند و اگر در این خصوص اصرار بر باقی ماندن مفاد اعلامی باشد، هیات تطبیق طبق قانون وارد مراحل بعدی خواهد شد.

به گزارش ایرنا، دبیرخانه هیات تطبیق پیشتر با صدور اطلاعیه ای، اعلام کرده بود: برخلاف مصاحبه یکی از اعضای شورای اسلامی شهر تبریز مبنی بر تایید بودجه ۱۴۰۱ شهرداری تبریز، بودجه مصوب در موعد قانونی در هیات تطبیق بررسی شد که از حیث انطباق با مقررات قانونی، ایراداتی داشته که برای رفع آنها به شورا اعاده و درخواست تجدید نظر شده است.

شورای اسلامی شهر تبریز بودجه ای به مبلغ ۱۰ هزار میلیارد تومان برای سال ۱۴۰۱ شهرداری مصوب کرده است که ۷۰ درصد آن به بخش عمرانی و ۳۰ درصد به بخش جاری تعلق دارد. 

برچسب‌ها لایحه بودجه آذربایجان شرقی شهرداری تبریز مدیریت شهری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: لایحه بودجه آذربایجان شرقی شهرداری تبریز لایحه بودجه آذربایجان شرقی شهرداری تبریز مدیریت شهری شورای اسلامی شهر تبریز هیات تطبیق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۵۳۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ در جلسه علنی امروز (یکشنبه، ۹ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در واکنش به تذکر یکی از نمایندگان مبنی بر اینکه جداول بودجه شفاف نیست، اظهار کرد: گاهی گفته می‌شود که عده‌ای مجلس را تضعیف می‌کنند، در حالی که نیازی به این تضعیف‌ها نیست و ما خودمان در داخل این کار را می‌کنیم.

وی ادامه داد: آنچه کمیسیون تلفیق تصویب کرده است، شفاف بوده و درباره ریال به ریال آن پاسخگو هستیم و به کسی اجازه ورود ندادیم. همه اعداد و ارقام شفاف است و برای اولین بار کاری انقلابی در خصوص جداول انجام شد.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جداول را ارائه دادیم و نمایندگان بدانند صفر تا صد آن در اختیارشان است و همه آن‌ها در اختیار هیأت رئیسه قرار گرفته است و در خصوص ریال به ریال آن اگر کسی حرف، حدیث و مطلبی دارد می‌تواند مطرح کند.

کد خبر 6090560 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • تصویب پاداش برای کارگران شهرداری تبریز
  • مجلس از فردا وارد بررسی جداول بودجه می‌شود
  • برای اولین بار قرار است «جداول بودجه» در صحن مجلس بررسی شود
  • «محمد حسن عاقل منش» عضو جدید شورای شهر رشت شد
  • جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • کلنگ اولین پارک بانوان شهریار به زمین زده شد
  • چرا ‌حساب‌های شهرداری مشهد بسته شد؟
  • نشست نامزدهای دور دوم انتخابات با رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان
  • طرح سوال از شهردار مشهد مقدس کلید خورد
  • برگزاری الکترونیکی دور دوم انتخابات مجلس در تبریز