Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید محمود حسینی شاهرودی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه صادرات تولیدات دانش بنیان راهکار تحقق شعار سال است، تاکید کرد: در سال‌های اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی، راهبرد اقتصاد مقاومتی را به عنوان راهکاری مؤثر در برون رفت از مشکلات داخلی، دور زدن تحریم‌ها و جهش اقتصاد ایران اسلامی بیان نموده و بیش از یک دهه با انتخاب شعارهای اقتصادی به تبیین اجزای نظریه اقتصاد مقاومتی پرداخته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آنچه در کشور ما دغدغه تولیدکنندگان محسوب می‌شود صرفاً فرآیندهای تولید نیست بلکه یکی از الزامات رونق تولید و دغدغه تولیدکنندگان، توسعه بازار داخلی و خارجی است و بی تردید افزایش بازارهای هدف صادراتی از حیث تنوع و تعداد می‌تواند در افزایش کیفیت و کمیت واحدهای تولیدی نقش بی بدیلی را ایفا نماید اما این مساله با توسعه تولیدات مبتنی بر دانش و فناوری و همکاری تنگاتنگ با شرکت‌های مدیریت صادرات به عنوان تسهیل کنندگان فرآیندهای پیچیده صادرات، امکانپذیر است.

عضو اتاق مشترک ایران و ارمنستان همچنین گفت: در یک دهه گذشته توسعه شرکت‌های دانش بنیان رشد قابل ملاحظه‌ای داشته که نشانگر عزم جدی نخبگان دانشگاهی و ارتباط صنعت و دانشگاه است اما برای تحقق شعار سال می‌بایست دو مؤلفه مهم مدنظر مسئولان، نخبگان و کارآفرینان باشد، مؤلفه اول، اهتمام به تولیدات دانش بنیانی است که اشتغال آفرین باشد نه اشتغال زُدا.

حسینی شاهرودی همچنین با اشاره به اینکه سیاست‌های حمایتی ارگان‌های متولی مجموعه‌های خلاق و دانش بنیان به سمت توسعه شرکت‌های اشتغال آفرین حرکت کند و از توسعه بی رویه و بی دقت صنایعِ دانش بنیانِ تکنولوژی محور جز در موارد ضروری جلوگیری شود، بیان کرد: اگر چه کشور ما در حال پیر شدن است و سرمایه انسانی و نیروی کارِ لازم در آینده نه چندان دور به امری حیاتی مبدل خواهد شد و در صورت عدم توجه به این مهم، بالاجبار باید به توسعه صنایع فناوری محور فکر کرد اما در حال حاضر شرایط کشور مطالبه دیگری دارد.

وی با اشاره به اینکه مؤلفه دوم، توسعه صادرات غیرنفتی است، افزود: اگر خانواده بزرگ تولید به شرکت‌های متخصص برای صادرات تولیدات خود اعتماد کنند و رابطه متعهدانه و مستمری بین آنان شکل گیرد، هر دو مقوله تولید و صادرات به نحو تخصصی ادامه خواهد یافت.

این فعال اقتصادی حوزه صادرات و تجارت خارجی با بیان اینکه در این میان اگر شرکت‌های دانش بنیان نیز حلقه مفقوده مسیر پیشرفت خود که تجاری سازی و توسعه صادرات است را کامل و با دانش، خلاقیت و نوآوری، مزیت رقابتی با سایر رقبای جهانی خود ایجاد کنند، اتفاقات مثبت تحسین برانگیزی در این حوزه رقم خواهد خورد، ابراز داشت: این راهکاری اساسی برای جهش تولید، رشد دانش بنیان‌ها، اشتغال آفرینی و صادرات پایدار است.

کد خبر 5453576

منبع: مهر

کلیدواژه: حسینی شاهرودی اقتصاد مقاومتی تجارت مسافران نوروزی بوشهر ویروس کرونا گردشگری نوروز سفرهای نوروزی کرمانشاه نوروز 1401 بارش برف سانحه تصادف آمار کرونا اردوهای راهیان نور خطبه های نماز جمعه دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۵۳۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه جدی به توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان یزد

ششمین نشست اجرایی‌سازی توافق‌نامه همکاری مشترک توسعه اقتصاد دانش‌بنیان استان یزد با حضور دستیار معاون علمی رئیس جمهور و معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد برگزار شد.

 این نشست در راستای اجرای توافق‌نامه همکاری مشترک بین معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و استانداری یزد با حضور محمدجواد صدری مهر دستیار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهوری در ساماندهی و توسعه زیرساخت‌های فناوری و نوآوری، معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد و جمعی از مسئولان استان برگزار شد.

در این نشست، گزارشی از امضا و اجرای توافق نامه در طول هفت ماه گذشته ارائه شد و به انتظارات ملی و استانی از دستاورد‌ها و نتایج اجرای برنامه‌های مورد توافق پرداخته شد.

شایان به ذکر است، اجرای طرح برش استانی اقتصاد دانش بنیان در راستای توسعه اقتصاد دانش بنیان استان یزد در چارچوب ماده ۱۲ قانون جهش تولید دانش بنیان و به منظور تولید محصولاتی با ارزش‌افزوده بالاتر و ایجاد و توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز زیست‌بوم نوآوری و فناوری استان، توسعه بازار کالا و خدمات دانش‌بنیان، تکمیل زنجیره ارزش صنایع اولویت‌دار استان و ...، با امضای توافق‌نامه همکاری مشترک معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری با استانداری یزد به صورت رسمی در ۳۰ مردادماه امسال کلید خورد.

همچنین حاضران نکات و پیشنهاد‌های خود پیرامون مسائل و چالش‌های اجرایی از جمله در تامین و اختصاص منابع مالی و راهکار‌های شتابدهی به اجرای مفاد توافق نامه را بیان کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • صادرات ۱۰ میلیارد دلاری دانش بنیان‌ها تا دو سال آینده
  • پیاده‌سازی توسعه بهره‌وری در هوشمندسازی صنعت فولاد
  • آفریقا، اقیانوس فرصت‌ها برای تجار و بازرگانان ایرانی/ضرورت صادرات برای تحقق جهش تولید
  • آفریقا، اقیانوس فرصت‌ها برای تجار و بازگانان ایرانی/ضرورت صادرات برای تحقق جهش تولید
  • ارزیابی هوشمندسازی صنعت نفت با تولیدات فناورانه
  • نقش آفرینی جوانان نخبه در توسعه جهش تولید/جلوی مونتاژ‌ها را بگیرید
  • از اکسپو ایران ۲۰۲۴ چه می دانید؟​
  • حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از بخش کشاورزی زمینه تحول و جهش تولید را فراهم می‌کند
  • توجه جدی به توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان یزد
  • از اکسپو ایران ۲۰۲۴ چه می‌دانید؟