Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، «سادیر جباراف» رئیس جمهور قرقیزستان، در صفحه «فیس بوک» خود در مورد «الماس بیک آتامبایف» رئیس جمهور سابق نوشت و خواستار محاکمه علنی وی شد.

«جباراف» هشدار داد همه در برابر قانون برابر هستند و متهم باید در دادگاه ثابت کند که بی‌گناه است.

وی با اشاره به این که در این میان بحث انتقام در کار نیست، گفت: ما همه در برابر قانون یکسان هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر شما تحت تعقیب هستید، به دادگاه بروید و بی‌گناهی خود را ثابت کنید. من هم یک وقت دستگیر شدم و به دادگاه رفتم. من هرگز سرپیچی نکردم و از دادگاه فرار نکردم. من قانون را رعایت کردم. بیایید همه قانون را رعایت کنیم تا نظمی در کشور حاکم خواهد بود. من از این فرصت استفاده می‌کنم و از قاضی و دادستانی که در حال رسیدگی به پرونده «آتامبایف» هستند، درخواست می‌کنم که دادگاهی وی را علنی برگزار کنید تا خبرنگاران هم حضور داشته باشند.

جباراف افزود: به نظرم محاکمه باید علنی باشد، داستان «کوی تاش» برای کسی مخفی نیست.

لازم به ذکر است که در 23 مارس، قرار بود دادگاه منطقه «پروومایسکی» بیشکک جلسه‌ای را در مورد حادثه «کوی تاش» برگزار کند. با این حال، دادگاه به دلیل امتناع متهم اصلی، «آتامبایف» از ورود به دادگاه، به 30 مارس موکول شد.

«ضمیر جوشف»، وکیل «آتامبایف»، در باره احضار رئیس جمهور سابق به دادگاه، گفت که وی را با زور و آسیب می‌خواستند به دادگاه بیاورند و این قضیه را به دادستانی کل شکایت خواهد کرد.

یاد آوری می‌‌شود که بازداشت آتامبایف، که از سال 2011 تا 2017 ریاست جمهوری قرقیزستان را برعهده داشته است، در «پرونده باتوکایف» در سال 2019 در خانه وی در کوی تاش انجام شد.

در جریان این عملیات یک نفر، افسر کمیته دولتی امنیت ملی کشته و 175 نفر زخمی شدند. در مجموع 19 نفر متهم شدند که 14 نفر به دادگاه رفتند.

«آتامبایف» اخیراً در رابطه با آزادی غیرقانونی «عزیز باتوکایف» از زندان در سال 2013 به 11 سال زندان محکوم شد.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: سادیر جباراف دادگاه رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۵۳۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | اردوغان جنجال به پا کرد؛ شانه زدن موهای رئیس‌جمهور هنگام ورود به دادگاه

261 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899856

دیگر خبرها

  • حکم سینماگر مطرح لغو شد ؛ صدور دستور محاکمه جدید
  • تهیه‌کننده متهم به تجاوز، باید دوباره محاکمه شود
  • ببینید | اردوغان جنجال به پا کرد؛ شانه زدن موهای رئیس‌جمهور هنگام ورود به دادگاه
  • رئیسی خواستار رفع مشکلات جنوب غرب تهران شد
  • تصاویر انتقام رئیس‌جمهور فرانسه از ستاره آفریقایی بعد از لایی خوردن | امشب را در فرانسه نمان!
  • بایدن لایحهٔ ممنوعیت تیک‌تاک را امضا کرد
  • قصاص یک زن و ۲ مرد در زندان
  • سرنوشت تیک‌تاک با تصویب قانون آمریکایی چه می‌شود؟
  • رئیسی: اشغالگر باید به فوریت اخراج، محاکمه و مجازات شود/ رئیس جمهور سریلانکا: ما حمله به کنسولگری ایران در سوریه را محکوم کردیم
  • رئیس‌جمهور: اشغالگر باید به فوریت اخراج، محاکمه و مجازات شود