Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- تارنمای خبری آمریکایی «هیل (TheHill) گزارش داد: وزیر امورخارجه روسیه اقدامات کشورهای غربی علیه این کشور در ارتباط با جنگ با اوکراین را جنگی تمام عیار علیه مسکو عنوان کرد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، تارنمای خبری هیل دراین باره نوشت: سرگئی لاوروف با اشاره به تحریم های اعمال شده علیه مسکو از سوی آمریکا و دیگر کشورها در ارتباط با حمله به اوکراین، گفت که به باور وی غرب «جنگی تمام عیار» را علیه روسیه اعلام و به راه انداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هیل در ادامه نوشت: لاوروف اقدامات کشورهای غربی در پاسخ به تهاجم روسیه به اوکراین را یک «جنگ ترکیبی واقعی» توصیف و افزود که آنها (غرب) جنگی تمام عیار را علیه روسیه اعلام کرده اند.
تارنمای این رسانه آمریکایی درادامه نوشت: لاوروف همچنین افزود که هدف غرب از این اقدامات، نابودی ، محو و خفه ساختن اقتصاد و درکل تمام روسیه است.
هیل افزود:لاوروف همچنین هشدار داد که روسیه متحدانی دارد، وی گفت؛ «ما دوستان، متحدان، شرکای بسیاری در جهان داریم، تعداد زیادی سازمان که روسیه در آن با کشورهای همه قاره‌ها همکاری می‌کند و به این کار ادامه خواهیم داد».

کاخ سفید: آمریکا و ناتو درحال برنامه ریزی اضطراری برای حمله احتمالی روسیه هستند
جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرد که آمریکا و ناتو درحال برنامه ریزی اضطراری برای حمله احتمالی روسیه هستند.
مشاور امنیت ملی آمریکا روز جمعه به وقت محلی در مصاحبه با خبرنگاران در هواپیمای "ایرفورس وان" تایید کرد که کاخ سفید یک تیم با عنوان"تیم ببر" متشکل از کارشناسان برای انجام برنامه ریزی اضطراری در صورت حمله شیمیایی روسیه، ایجاد کرده است.
سالیوان درحالی که به همراه جو بایدن رییس جمهوری آمریکا امروز به لهستان سفر کرده است در خصوص تحریم های روسیه گفت که آمریکا معتقد است هنوز برای تحمیل هزینه های غیر نظامی بیشتر علیه روسیه ظرفیت دارد.
مشاور امنیت ملی آمریکا ادامه داد: ما معتقدیم که هنوز ظرفیت تحمیل هزینه های اضافی غیر نظامی بر روسیه را داریم. البته اقدامات بیشتری برای شدیدتر کردن تحریم ها وجود دارد و ما دائماً آنها را بررسی خواهیم کرد.
جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا روز گذشته اعلام کرد که اگر ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در اوکراین سلاح شیمیایی با تخریب بالا استفاده کند، آمریکا به این اقدام پاسخ خواهد داد اما این پاسخ به وضعیت بستگی دارد.
بایدن پنجشنبه شب به وقت محلی در نشستی خبری در بروکسل در پاسخ به سوال خبرنگار آسوشیتدپرس مبنی بر اینکه آیا آمریکا شواهد معتبری در خصوص احتمال استفاده روسیه از سلاح های شیمیایی در اختیار دارد گفت: نمی توانم جزییات داده های اطلاعاتی را فاش کنم اما اگر او (پوتین) از این سلاح ها استفاده کند، ما به آن پاسخ خواهیم داد. ماهیت این پاسخ به ماهیت استفاده از این سلاح ها بستگی دارد.

مدودف: روسیه بنابر شرایط، حق استفاده از سلاح هسته‌ای را دارد
دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه گفت: هیچ کس خواهان هیچ جنگی نیست، به خصوص جنگ هسته‌ای، که تهدیدی برای موجودیت تمدن بشری است.
دیمیتری مدودف، به اسپوتنیک گفت که تهدید یک درگیری هسته‌ای همیشه وجود دارد، حتی زمانی که هیچ کس خواهان جنگ نیست، بنابراین لازم است یک سیاست مسئولانه اجرا شود.
او در پاسخ به این سوال که احتمال درگیری هسته‌ای یا جنگ بین روسیه و ناتو وجود دارد، گفت: به این معنا، آن دسته از تحلیلگرانی که شاید تا حدودی بدبینانه می‌گویند، توسعه سلاح‌های هسته‌ای مانع از وقوع درگیری‌های زیاد در قرون 20 و 21 بوده، درست می‌گویند. این یک حقیقت است. در واقع این امر محقق شده است.
مدودف افزود: بنابراین واضح است که تهدید همیشه وجود دارد.
او تاکید کرد: تسلیحات هسته‌ای ناتو به سمت تأسیسات در خاک روسیه و همچنین کلاهک‌های روسیه به سمت اهدافی در اروپا و آمریکا هدف گرفته‌اند. بنابراین باید یک سیاست مسئولانه را دنبال کرد.
مدودف خاطرنشان کرد که بحران کنونی بدتر از دوران جنگ سرد است، زیرا در آن زمان همتایان روسیه تلاش نمی کردند که وضعیت را به نقطه جوش برسانند، آنها صنایع، کشاورزی و افراد را تحریم نکردند.
وی با اشاره به اینکه در چند حالت روسیه حق دارد از سلاح هسته‌ای برای دفاع از استقلال و حاکمیت خود استفاده کند، ادامه داد: اگر مورد حمله هسته‌ای یا اقدامی قرار بگیریم که حتی بدون استفاده از سلاح هسته‌ای موجودیت ما را تهدید کند، از سلاح هسته‌ای استفاده خواهیم کرد. دلایل زیادی وجود دارد که به ما برای استفاده از سلاح هسته‌ای با هدف دفاع از خود حق می‌دهد. همه این موارد در سند ویژه ای درج شده است و این نشان دهنده عزم دولت برای دفاع از استقلال و حاکمیت خود است، اما با این وجود در شرایط سخت، مذاکره بهترین و صحیح ترین راه است.
مدودوف با تأکید بر اینکه «بدون تردید ما آماده‌ایم به هر تجاوزی به کشورمان، استقلال آن و مسیری که در پیش گرفته‌ایم، پاسخ مناسب بدهیم» گفت: نخستین موردی که به روسیه برای دفاع از خود با استفاده از سلاح هسته‌ای حق می‌دهد، قرار گرفتن در معرض حمله موشکی توسط تجهیزات و سلاح‌های تخریب هسته‌ای است.
مورد دوم استفاده از انواع سلاح‌های هسته‌ای علیه روسیه یا متحدانش است.
مورد سوم حمله به زیرساخت‌های حیاتی است که منجر به فلج شدن توان بازدارندگی هسته‌ای روسیه شود.
مورد چهارم زمانی است که یک اقدام تجاوزکارانه علیه روسیه یا متحدانش انجام شود که حتی بدون استفاده از سلاح هسته‌ای یعنی با استفاده از سلاح‌های معمولی موجودیت آن را تهدید کند.
مدودف افزود: اگر رهبری روسیه موضع غیرمسئولانه‌ای اتخاذ می کرد، از معاهده استارت جدید (پیمان کاهش تسلیحات استراتژیک) خارج می‌شد، زیرا افرادی که آن را امضا کردند اکنون در لیست تحریم های غرب قرار دارند.
معاون رئیس شورای امنیت روسیه همچنین گفت که روسیه را نمی‌توان از گروه 20 مستثنی کرد زیرا این قالب بر اساس اجماع ایجاد شده است.
او افزود: ما در سال 2008 گروه 20 را ایجاد کردیم. حال می‌گویند بیایید روسیه را از G20 حذف کنیم! یادم می آید که گروه چگونه در مقابل چشمان من متولد شد، این تصمیمات با هم گرفته شد. اول رئیس جمهور سابق آمریکا، جورج دبلیو بوش در آن شرکت کرد، سپس باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا . کشورهایی که دور یک میز نشستند: روسیه، ایالات متحده، چین و هند. و این قالبی بود که با اجماع، با اتفاق آرا ایجاد شد. و اکنون می گویند: "بیایید حذف کنیم." نه، دوستان، شما نمی توانید این کار را انجام دهید.»
مدودف تصریح کرد: پس از تعلیق روسیه، G7 دیگر اهمیتی ندارد. با این حال G20 متفاوت است چون روسیه به فائق آمدن بر بحران اقتصادی سال 2008 کمک به سزایی داشت.
معاون رئیس شورای امنیت روسیه گفت که روسیه در طول بحران مالی سال 1998 نسبت به بحران فعلی که ناشی از یک جنگ اقتصادی بدون قاعده بود، کمتر مورد حمایت قرار گرفت. آنچه که اکنون در حال رخ دادن است، فقط یک جنگ اقتصادی اعلام شده علیه روسیه است، همانطور که یکی از وزیران فرانسه گفت. آنها به روسیه اعلام جنگ اقتصادی کرده اند. و سعی می کنند این جنگ را بدون هیچ قاعده‌ای پیش ببرند."
مدودف افزود: این جنگ اقتصادی بدون قاعده منجر به نابودی کل نظم اقتصادی جهانی خواهد شد. آنها دارایی های مؤسسات مالی و حتی بانک مرکزی [روسیه] را مصادره می کنند و حتی از توقیف این دارایی ها و به عبارتی ملی کردن آنها صحبت می کنند. خوب، ببینید این یک جنگ بدون قاعده است. عواقب آن چیست . این جنگ، نابودی کل نظم اقتصادی جهان است. جنگ اقتصادی علیه روسیه که توسط کشورهای غربی آغاز شده است، پاسخ متقارن روسیه را در پی خواهد داشت. روسیه نمی‌تواند در دوره تحریم‌های غربی به هیچ‌کس تکیه کند، بنابراین خود مقامات روسیه باید مسائل توسعه صنعت و سایر حوزه‌ها را حل کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: روسیه اوکراین آمریکا استفاده از سلاح هسته ای جنگ اقتصادی علیه روسیه تمام عیار امنیت ملی تحریم ها سلاح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۵۳۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت سکه و طلا در بازار آزاد ۱۲ اردیبهشت ماه

امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار آزاد تهران با قیمت ۴۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد و هر گرم طلای ۱۸ عیار به مبلغ ۳ میلیون و ۴۰۹  هزار تومان معامله می‌شود.

برای اطلاع از قیمت روز طلا و سکه به صفحه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان مراجعه کنید؛

 

 

محصول  نرخ
سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (امامی) ۴۱ میلیون و  ۶۰۰ هزار تومان
سکه تمام طرح قدیم ۳۸ میلیون تومان
نیم سکه بهار آزادی ۲۴ میلیون تومان
ربع سکه بهار آزادی ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار  تومان
سکه یک گرمی ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان
طلای ۱۸ عیار ۳ میلیون و ۴۰۹ هزار تومان
طلای ۲۴ عیار ۴ میلیون و ۵۴۵ هزار تومان
باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بانک و بیمه

دیگر خبرها

  • درخواست نمایندگان کنگره آمریکا برای ممنوعیت فروش سلاح به تل آویو
  • اصرار به آیت الله برای کاندیداتوری در انتخابات /اخطار موشکی روسیه به آمریکا بر سر طرح جنگ ستارگان /بازخوانی خاطرات
  • آمریکا از چین و روسیه خواست کنترل سلاح‌های هسته‌ای را به «هوش مصنوعی» نسپارند
  • آمریکا روسیه را به استفاده از «سلاح شیمیایی» در اوکراین متهم کرد
  • مکرون: اعزام نیرو به اوکراین را منتفی نمی‌دانم
  • آنتونوف: اتهام‌زنی آمریکا درباره تسلیحات شیمیایی نفرت‌انگیز است
  • مدودف: سلاح‌های روسیه دشمنان را می‌لرزاند
  • قیمت سکه و طلا در بازار آزاد ۱۲ اردیبهشت ماه
  • هشدار انصارالله به آمریکا درباره تشدید تنش نظامی علیه یمن
  • تصویب لایحه جنجالی در سنای آمریکا؛ واردات اورانیوم از روسیه ممنوع شد